מדדים ומחקרים
ירידה חדה באמינות הטלוויזיה והעיתונים: מי התרסק ב-17%?
דה מרקר חוטף ירידה חדה של 17% באמינות, ערוצי הטלוויזיה 12 ו-13 בירידה של 15.5% בממוצע, וכלכליסט בירידה של 11%. ערוץ 14 עם עלייה של 8% באמינות | כל הפרטים על המחקר המקיף של יפעת מחקרי מדיה
נתונים מדאיגים של "יפעת מחקרי מדיה" לכנס אילת לעיתונות ה-15 שיתקיים בשבוע הבא באילת, על ירידה באמינות כלי התקשורת המסורתיים ועלייתן של הרשתות החברתיות, כאשר בהשוואה לסקר הקודם העיתון הכלכלי דה מרקר עם ירידה חדה של 17% באמינות הגולשים.
המחקר בדק את האמינות של כלי התקשורת המסורתיים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואתרי החדשות, אל מול הרשתות החברתיות ועל פי הנתונים עולה כי רק 41% מהישראלים תופסים עדיין את אמצעי התקשורת המסורתיים כאמינים יותר מול הרשתיות החברתיות, 35% מייחסים למדיה ולרשתות החברתיות אותה רמת אמינות וכמעט רבע מהנשאלים - השיבו שהרשתות החברתיות אמינות יותר. על פי 73% מהנשאלים - שהרשתות החברתיות יכולות להוות תחליף אמין ורציני לאמצעי התקשורת המסורתיים ולו במידה כלשהי.
ברמת האמינות כלפי כלי התקשורת המסורתיים, היחידים שהציגו עלייה קלה אל מול הסקר הקודם שיצא בשנת 2016, הם: ערוץ 14 עם עלייה של 8%, כאן 11 עם עלייה של 5%, ידיעות אחרונות עם עלייה של 4%, יתד נאמן עם עלייה של 3%, ישראל היום עם עלייה של 2% והארץ עם עלייה של 1% בלבד.
כלי התקשורת שחוו את הירידה הגדולה ביותר: דה מרקר עם ירידה חדה של 17% ברמת האמינות מהסקר הקודם, ערוץ 13 עם ירידה של 16%, ערוץ 12 עם ירידה של 15%, כלכליסט ירד 11%, וואלה עם ירידה של 10% וכך גם גלי צה"ל.
בשקלול של רמת האמינות לשנת 2022, ידיעות אחרונות מוביל עם 36% אמינות בקרב הנשאלים, ערוץ כאן 11 עם 35%, ישראל היום עם 30% וכך גם אתר Ynet. אחריהם: ערוץ 12 עם 27%, וערוץ 13 עם 26%.
בקרב כלי התקשורת, אלו שנתפסים כהכי פחות ישראלים הם: מקור ראשון עם 3%, דה מרקר אף הוא עם 3% בלבד התאמה לישראליות, גלובס עם 4%, כלכליסט עם 4%, ויתד נאמן עם 5%.
כלי התקשורת שמוביל בהסכמה לישראליות: ידיעות אחרונות עם 41%, ערוץ 12 עם 34%, ישראל היום 24%, וערוץ 13 עם 20% וכך גם ynet. עוד ברשימה: כאן 11 - 19%, גלי צה"ל - 14%, רשת ב' - 11%, הארץ - 10%, ערוץ 14 - 9%, מעריב - 7%, ואתר וואלה - 7%.
יו"ר אגודת העיתונאים ת"א, רותם אברוצקי: "המחקר של "יפעת מחקרי מדיה" צריך להטריד כל מו"ל, עורך ועיתונאי. הנתונים מלמדים שרק 41% מהנשאלים תופסים את אמצעי התקשורת כאמינים יותר מהרשתות החברתיות, כאשר אף כלי תקשורת אינו נתפס כאמין באופן מובהק בציבור. ההתמודדות של העיתונות המקצועית והממוסדת מול הרשתות החברתיות והפייק ניוז מחייבת דיון מעמיק וכך נעשה בכנס אילת לעיתונות שיתקיים ב-13.11."
עוד ב-
רם וייס, סמנכ"ל מחקר, יפעת מחקרי מדיה: "ניתוח הממצאים מראה כי אין הסכמה בדעת הקהל לגבי אמינותו של אף כלי תקשורת, כלומר אף כלי תקשורת לא נתפס כאמין אפילו בעבור מחצית מהנדגמים. הטייה פוליטית היא הבעיה שנתפסת כמרכזית ביותר בדעת הקהל, 59% מהנשאלים קבעו כי הדבר פוגע באמינות הדיווחים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



