מדדים ומחקרים

עסקת אגד השתלמה? אלו הרווחים שנהנתה מהם קיסטון

קיסטון מציגה גידול משמעותי בתזרים ההכנסות ותשואה דו ספרתית גבוהה על ההון בתשעת החודשים של השנה כאשר שווי הנכסים מסתכם לכ-2.6 מיליארד שקלים וההון העצמי עומד על כ-1.5 מיליארד שקלים

מערכת ice | 
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
קיסטון, בניהולו של נבות בר, המשקיעה בנכסים בעולם התשתיות, מדווחת היום (שני) על תוצאותיה לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 ורושמת גידול משמעותי בהכנסות מדיבידנד ותקבולים ע"ח השקעות, הלוואות וריבית, ברווח ובתזרים המזומנים מפעילות שוטפת.
 
הכנסותיה של קיסטון מדיבידנדים, תקבולים ע"ח השקעות, הלוואות וריבית הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים  לשנת 2022 לכ- 134.1 מיליון שקלים, לעומת כ- 39.3 מיליון שקלים  בתקופה המקבילה אשתקד.
 
הרווח נקי בתקופה עלה בחדות לסך של כ- 97.1 מיליון שקלים, לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד. המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בתקופת הדוח הסתכמו לסך של כ- 106.8 מיליון שקלים  בתקופה, למעלה מפי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
השקעותיה של קיסטון ליום 30.9.22 מסתכמות לכ- 2.6 מיליארד שקלים וההון העצמי הסתכם לכ- 1.5 מיליארד ש"ח.  בתקופת הדוח חילקה קיסטון דיבידנד בסך של כ- 40 מיליון שקלים אשר שיקף תשואה של כ- 4% להון העצמי.
 
אירועים משמעותיים לתשעת החודשים הראושנים של שנת 2022:
- רכישת 60% ממניות "אגד" – על-ידי שותפות בה קיסטון מחזיקה כ- 80.8%, בתמורה לסך של כ- 2.8 מיליארד ש"ח, ובמימון קונסורציום בנקאי בהיקף של כ-1.44 מיליארד שקלים. השלמת עסקת אגד בוצעה לאחר תאריך המאזן. בדוחות הכספיים של קיסטון נכלל סכום המזומן שהושקע על-ידי קיסטון בשותפות הרוכשת, אשר הסתכם בכ- 1.1 מיליארד ש"ח. 
 
- השלמת רכישת 34% מתחנת הכח  IPM- רכישת חלקיהן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בתחנת הכח IPM בבאר טוביה וכן את "הלוואת הפניקס" בתמורה לכ- 600 מיליון ש"ח. התחנה פועלת בהספק של 451 MW ובהתאם לאסדרה 914, כך ש- 85% מהחשמל המיוצר בה נמכר לרשת החשמל, והיתר לצרכנים פרטיים. תשלום ראשון בסך של כ-220  מיליון שקלים שולם במהלך 2021, יתרת הסכום שולמה עם השלמת העסקה בפברואר 2022.
 
-העמדת הלוואות (בחלקן המירות) לרכישת תחנת הכוח חגית, החברה העמידה הלוואות, בחלקן המירות, לקבוצת אדלטק בסך של כ- 108 מיליון שקלים למימון חלקה ברכישת תחנת הכוח חגית הממוקמת בצפון הארץ ובעלת כושר ייצור מצטבר של כ- 660 מגה-וואט. חלק מן ההלוואות צפוי להיות מומר להשקעה כאשר ההחזקות לאחר ההמרה ישקפו החזקה של כ- 16.33% בשרשור בהון השותפות המחזיקה בתחנה.
 

נבות בר, מנכ"ל קיסטון: "התוצאות מהוות עדות ליישום מוצלח של אסטרטגיית ההשקעות של הקרן, המשלבת בסיס מגוון של נכסים מניבים איכותיים לצד נכסים בהקמה והשקעות שיהוו מנועי צמיחה. קיסטון, בציפייה לשוק חשמל במחסור, פעלה בשנתיים האחרונות לבסס עצמה באופן משמעותי בשוק ייצור החשמל באמצעות השקעות בתחנות כוח פרטיות ביניהן IPM, רמת חובב וחגית. בהסתכלות קדימה, קיסטון מאמינה כי שוק התחבורה הציבורית יחווה צמיחה, מה שעמד בבסיס השקעתנו האחרונה באגד.
"אנו גאים על השלמת העסקה וההשקעה באגד, שמהווה נקודת ציון אסטרטגית עבורנו. עם השלמת העסקה, הובילה קיסטון שורת מינויים בהנהלה הבכירה של אגד, אשר תוביל בשנים הקרובות את הצמחת הפעילות בה. האירועים שהתרחשו רק לאחרונה באגד, כגון זכייה בהפעלת שני אשכולות תחבורה רחבי היקף חדשים בהולנד, לצד הגשת הצעות במספר מכרזים לביצוע פרוייקטים בישראל, מעידים על הפוטנציאל המשמעותי הגלום בה"/
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה