מדדים ומחקרים

מאיר שמיר ברבעון מוצלח: ההכנסות של מניף צמחו בכ-80%

מניף, חברת המימון של מאיר שמיר, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים של שנת 2023, בו הוא מציגה רווח נקי של כ-33 מיליון שקל, כמו גם גידול ל 80 % בהכנסות לכ-85.6 מיליון שקל. עליה גם ברווח הפיננסי ובתיק אשראי ללקוחות; תשואה על ההון בשיעור של 35.7% במונחים שנתיים
מערכת ice | 
מאיר שמיר (צילום פלאש 90)
חברת מניף - שירותים פיננסיים, שפועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי ליזמים בתחום הנדל"ן ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, חברת המימון של מאיר שמיר, פרסמה אתמול (רביעי) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים של שנת 2023. החברה מציגה רווח נקי של כ-33 מיליון שקל ברבעון השלישי ורווח נקי של כ-91.3 מיליון ש"ח בתשעת החודשים של השנה. 
גידול בהכנסות החברה - ברבעון השלישי של שנת 2023 ההכנסות צמחו ועמדו על סך של כ-85.6 מיליון שקל, המהווה גידול בשיעור של כ-80%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים של שנת 2023 ההכנסות צמחו ועמדו על סך של כ-236.7 מיליון שקל, המהווה גידול בשיעור של כ-95%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
בברבעון השלישי של שנת 2023 חל גידול ברווח הפיננסי, שהסתכם בסך של כ-33.7 מיליון שקל, זאת לעומת סך של כ-22.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים של שנת 2023 הרווח הפיננסי הסתכם בסך של כ-94.1 מיליון שקל, המהווה גידול בשיעור של כ-56% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
תיק הלקוחות של החברה – נכון ליום 30 בספטמבר 2023: חל גידול בסך של כ-101 מיליון שקל ותיק הלקוחות הסתכם לסך של כ-2,542 מיליון שקל, לעומת סך של כ-2,441 מיליון שקל ביום 30 ביוני 2023. נכון לתום הרבעון השלישי של שנת 2023, החברה מממנת 152 פרויקטים ל-121 לקוחות (כולל התחייבויות חתומות של לקוחות). 
רווח פיננסי משמעו רווח נקי בנטרול הוצאות חשבונאיות לא פיננסיות הכוללות הפרשה כללית להפסדי אשראי והוצאות הוניות בגין מניות וכתבי אופציה לנושאי משרה ועובדי החברה.
הרווח הפיננסי והיקף תיק האשראי. כמו כן, במהלך הרבעון השלישי החברה השלימה גיוס של 152 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה וכן הבטיחה הרחבה של האשראי הבנקאי ב-50 מיליון שקל נוספים, להמשך מימון צרכי ההון לשנים הקרובות. עם זאת, הנתונים הללו משקפים את המצב העסקי במשק טרום המלחמה. 
מאור דואק, מנכ"ל מניף-שירותים פיננסיים: "החברה סיימה רבעון מוצלח עם גידול בכל הפרמטרים בשורות הרווח הנקי, הרווח הפיננסי והיקף תיק האשראי. כמו כן, במהלך הרבעון השלישי החברה השלימה גיוס של 152 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה וכן הבטיחה הרחבה של האשראי הבנקאי ב- 50 מיליון שקל נוספים, להמשך מימון צרכי ההון לשנים הקרובות. עם זאת, הנתונים הללו משקפים את המצב העסקי במשק טרום המלחמה". 
"המלחמה משפיעה באופן מידי ובטווח הקצר על פעילות המשק הישראלי ובכלל זה על ענף הנדל"ן. יחד עם זאת, לאור העובדה כי פרויקטי נדל"ן הינם פרויקטים ארוכי טווח הנפרשים על פני מספר שנים, קשה להעריך בשלב זה האם תתרחש בטווח הארוך פגיעה בענף ומה יהיה היקפה, שכן אלו תלויים לא מעט במשך המלחמה, היקפה ותוצאותיה, כאשר ישנם גם תרחישים חיוביים לתקופה שאחרי המלחמה".
"מניף נערכה מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה, אשר יאפשרו לה להתמודד בצורה טובה ומוכנה יותר עם אירועי התקופה האחרונה ויעניקו לה מרחב פעולה אשר יאפשר לה להתמודד טוב יותר עם תרחישי קיצון כאלה ואחרים העלולים להתפתח. לאחר פרוץ המלחמה, ביצענו הערכת סיכונים מלאה שבה מיפינו את תרחישי ההשפעה שונים בהתאם להתפתחויות והתארכות המלחמה ועל מנת שנוכל לזהות גם הזדמנויות שקיימות היום בענף".
"כצעד של זהירות החלטנו להמתין בנוגע לחלוקת דיבידנד ולבחון חלוקה זו בהמשך. חשוב להזכיר כי ישנם גם פרמטרים, אשר יכולים להוביל למצב בו ענף הנדל"ן ייצא מהמלחמה לתקופה של צמיחה. ראינו זאת קורה אחרי מלחמת לבנון הראשונה וגם לאחר פרוץ משבר הקורונה, וגם כעת יש סיבה לזהירות ולחששות, אבל גם לאופטימיות בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה