ויראלי

עומר אדם מתפוצץ ברשת: ההשוואה לגולדה והביקורת מליברמן ומיכאלי

ההשוואה לגלידת גולדה, הביקורת משרת התחבורה וחן ליברמן, התמיכה המפתיעה של סמיון והתהייה של יבגני זרובינסקי: האם יש למרב מיכאלי ויאיר לפיד זכות לדבר? עומר אדם הוציא את קאקדילה וזה הפך לנושא המדובר ביותר ברשת על פי נתונים שנאספו ונותחו ע"י חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת
מערכת ice |  6
עומר אדם, יוטיוב (צילום פלאש 90/ דוד כהן, unsplash)
ביום חמישי שעבר, יממה לפני ציון השנה האזרחית החדשה, 2022, הזמר עומר אדם שיחרר את הסינגל החדש "קאקדילה". השיר עורר סערה ושלל ביקורות על המילים שכתבו משה בן אברהם, אופק יקותיאל, מאור תיתון ואלעד טרבלסי. תחנות הרדיו הודיעו על חרם, עיקר הביקורת הייתה על היחס לנשים וטיעונים לגזענות.
הנושא הפך לנושא המדובר ביותר ברשת בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו ע"י חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. הנושא זכה ל-11,051 דיונים, 73,379 שיחות ו-326,950 לייקים.
הפוסטים הבולטים בנושא:
הביקורת של שרת התחבורה והזהירות בדרכים, מרב מיכאלי - בין המבקרות הבולטות של השיר היא שרת התחבורה שהעלתה פוסט ארוך וחריף על הזמר. מיכאלי העלתה צילום מסך של טור דעה של עיתונאית "ידיעות אחרונות" עינב שיף וכתבה: "הלוואי ויכולתי להיות קלילה ומגניבה כמו עומר אדם, הלוואי. הלוואי ויכולתי להגיד מה הבעיה, זה מרים ומקפיץ חבר'ה במסיבות וחתונות, מה אתם כובד. הלוואי. הלוואי שגם אני הייתי יכולה, כמו עומר אדם, להתעלם ולהתכחש לתוצאות של המילים הגזעניות, המחפיצות והמשפילות בשיר שלו. הלוואי. אבל לצערי אני כובד. כי אני פשוט מתמודדת כבר שנים עם התוצאות ההרסניות של שירים כאלה ושל התרבות שהם מייצגים ומייצרים.
 
אני רוצה להאמין שעומר אדם הוא לא אדם מרושע. אני רוצה להאמין שאם עומר אדם היה רואה את הבנות שהחיים שלהן נגמרו כי מישהו ששמע שיר כזה חשב שזה מגניב ומה היא עושה עניין ומה היא כובד, הוא היה מעלים את השיר הזה מהעולם. אבל הוא לא פוגש אותן. כי הוא בוחר לא לפגוש ולא לראות ולא להתמודד עם המציאות. לא מדובר רק בעומר אדם, כמובן. כל הכוכבים שיש להם כזאת הצלחה והערצה עצומה, יש להם כח אדיר בידיים. ועם הכח הזה מגיעה אחריות גדולה. בואו תהיו כאלה פופולריים ומגניבים בלי לגרום כזה נזק נורא. הזדמנות להחלטה יפה לשנה החדשה. ובינתיים, בנות, אחיות, חברות - תהיי בטו - חה. את ממש לא צרי - כה למצוא חן בעיני אף אחד כזה. שנה טובה לכם ולכן". 

הפוסט של השרה זכה לכ-4,800 לייקים, יותר מ-3,000 תגובות ו-321 שיתופים. הפוסט גם זכה לתגובה מהזמר עצמו שכתב בסטורי שלו באינסטגרם: "גברת מיכאלי היקרה, קודם כל כבוד שאת מתייחסת לשיר ברצינות כזו. אני ומשפחתי מגיעים ממוצא קווקזי ולעולם לא הייתה כוונה לפגוע באף אדם.  השיר נכתב על ידי הכותבים בהומור עצמי ובוצע כך על ידי גם.  אז בבקשה לפני שאת כותבת פוסט בשביל לקדם את המעמד הפוליטי שלך תנשמי, תתעסקי בעניינים שלך  ולפני שאת מטיפה לי מוסר או מנסה להגן על עדה שאני חלק ממנה כדאי שתתיחסי בכבוד לעובדות שלך. ואת גם מוזמנת לצפות בתכנית מצב האומה בכיכובו של בן זוגך,  שבניגוד אליי, מנסה לצחוק על כל המדינה במודע וגם על הקהילה הרוסית. למרות הכל, אוהב אותך השרה, מקווה שתנסי לעשות משהו מועיל בענף התחבורה". 
 
הביקורת של ליברמן - אחת הביקורות הגיעו מאשת התקשורת, חן ליברמן, העיתונאית מרשת 13 בתכנית "המקור" שעמדה לצד השרה מיכאלי וכתבה בדף הטוויטר שלה: "עומר אדם חושב שאם הוא יעקוץ את מרב מיכאלי - נשכח שהיא רק אחת מתוך אלפי נשים שחשבו שהשיר הזה דוחה". הציוץ של ליברמן זכה לכ-2,300 לייקים, 67 ציוצים מחדש ו-455 תגובות.
ההשוואה לגלידה גולדה - אשת הקריאייטיב, עדי מסיקה, הלכה על כיוון משעשע והעלתה לטוויטר שרשור שבו היא "משווה" את עומר אדם לגלידת גולדה, לפחות במראה החיצוני. לצד רצף של תמונות משעשעות, מסיקה כתבה: "הבנתי שמחרימים את גולדה ואת עומר אדם, מה שמוביל אותנו לשרשור עומר אדם כגולדה".  השרשור זכה למעל ל-1,300 לייקים, 31 ציוצים מחדש ו-31 תגובות.
 
יבגני זרובינסקי תוהה: מותר ליאיר לפיד ומרב מיכאלי להטיף? יבגני זרובינסקי העלה סרטון מהארכיון של תכנית האירוח של יאיר לפיד. באחד מקטעי המעבר בתכנית מיכאלי ולפיד קמו מאחורי הספה וסידרו את הביגוד כשהם נראים פרועים. לפיד ננזף "תגיד לי מה אתה השתגעת? יש לך תכנית" ולפיד השיב: "מה השתגעת? יש תכנית, מה אתה מטומטם?"
לצד הסרטון שעלה, זרובינסקי כתב: "עומר אדם הוציא חרא שיר. אבל בואו נגיד שיאיר לפיד ומרב מיכאלי הם האחרונים שיכולים לדבר על תדמית האישה (או הגבר) בתקשורת". בציוץ של זרובינסקי זכה ל-2,142 לייקים, 273 ציוצים מחדש ו-124 תגובות.
 
התמיכה של סמיון - אושיית הרשת ופאנליסט "הצינור" העלה סרטון לרשתות החברתיות שבו הוא דווקא תומך בעומר אדם. גרפמן אמר בסרטון: "אז אני מבין שעומר אדם בשיר אחד הפך את כל הרוסיות לזונות אלכוהוליסטיות, חסרות תרבות שלא יודעות עברית. ברור שזה לא מערכת המשפט ולא מערכת אכיפת החוק שמעלימה עין על אלפי ועשרות אלפי נערות ליווי שמביאים בייבוא אישי מאוקראינה ורוסיה שצריכות קצת כסף בגלל המצב הכלכלי המחורבן במדינות האלה, הם הופכות להיות שפחות מין במדינה שלנו, זה לא הם, זה עומר אדם הפך רוסיות לזונות".
סמיון המשיך בביקורת: "וזה שלא מדברות עברית זה לא בגלל שסל הקליטה הוא כל כך קטן שכל מי שיורד מהמטוס בשנים האחרונות בשביל פאקינג לשלם על מיטה בחניון צריך לעבוד בשתי עבודות ולעולים יוצאי ברית המועצות פשוט לא נשאר שקל בשביל ללמוד עברית, זה בגלל עומר אדם לא מבינים עברית". 
גרפמן גם טען: "הכי גרוע שעומר אדם הפך את כל הרוסיות לאלכוהוליסטיות. לא כמו שהיינו, שאמא הייתה באה ובוכה שלא מוציאים לה כלום במדינה הזו ואולי היא הייתה צריכה קצת לשתות בשביל לא לאבד שפיות ולא לאבד את הילד שלה. לא, זה פאקינג עומר אדם". 
לאחר מכן סמיון הסביר כי הכל זה הפוך על הפוך: "אני רוצה להגיד לך תודה עומר אדם. כי בזכות השיר שלך, כי הנושא כל כך כואב ופוגעני ואנשים שפוגעים בך זה בגלל שהעלית את כל הנושאים הכואבים שדיברתי עליהם ואתה העלית את הנושא. הלוואי שכל שיר שלך יעלה את הנושאים החשובים ויוביל בעזרת השם לפתרון".
גרפמן כתב לצד הסרטון: "עומר אדם קאקדילה? כמה שנאה, נדפק לאנשים המוח? מחפשים בכל דבר רק את הרע, אני בתור רוסי חושב שהשיר מצחיק ולא גזעני וצר לי מאוד אם מישהו או מישהי מרגישים אחרת. עומר אדם הוא הבן אדם האחרון בעולם שהיה רוצה לפגוע במישהי או מישהו. לפי מה שאני ראיתי ביומיים ברשתות פשוט נדפק לאנשים המוח, מחפשים בכל דבר רק את הרע".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עומר אדם טוב לב
    יהודיה שאכפת לה.. 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שיבדקו עוד המון שירים..עומר אדם בזמן סגר תרם מהונו לאומנים..אדם טוב אין בו טיפת רוע.
    סגור
  • 5.
    חן ליברמן
    י 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק רואה אותה מעביר ערוץ יהירה לא יודעת להגיש יש לה נוכחות לא מענינת ולא מעבירה שום מסר
    סגור
  • 4.
    סמיון הכי ענייני בשיח ההזוי
    יואב שהכי אוהב את הר 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עומר... אני לא נמנה על קהל המעריצים שלך, אבל כל מה שאתה עושה, אתה עושה את זה הכי טוב, הכי שמח, והכי הכי הכי נקי........
    סגור
  • 3.
    שמעתי את השיר, "עופי מהעיניים" יותר גרוע (ל"ת)
    אני 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מה עם החופש האומנותי שלו ?
    זאב 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ירושלים של ... זו אומנות שאסור לגעת בה עומר אדם זו לא אמירה אומנותית ?
    סגור
  • 1.
    סמיון גרפמן הכי בסדר בכל הסיפור הזה
    נו 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 4
    .
    סגור