עסקי ספורט

"יתרון לא הוגן": טרנסג'דרים לא יוכלו להתחרות נגד נשים

איגוד השחייה העולמי הודיע כי יאסור על טרסג'נדרים להתחרות באירועי תחרויות הנשים, וכי תגובש קטגוריה נוספת שתיתן מענה לנושא: "אם אתה עובר תהליך לשינוי מין אחרי תחילת ההתבגרות, יש לך יתרון, שהוא לא הוגן"
מערכת ice | 
ספורטאים אולימפיים (צילום פייסבוק/ Tokyo Olympic 2021)
הגוף המנהל של השחייה העולמית (FINA) אסר על ספורטאים טרנסג'נדרים להתחרות באירועי תחרויות הנשים, שהתקיימו ביום ראשון, זאת לאחר ש- 71.5% מחברי FINA הצביעו בעד "מדיניות הכללת המגדר", המתירה רק לשחיינים שעברו מעבר לפני גיל 12 להתחרות באירועי נשים.
ההצבעה נערכה לאחר שבפני חברי האיגוד הוצגו חוות דעת של שלוש קבוצות מומחים - קבוצת ספורטאים, קבוצת מדע ורפואה וקבוצה משפטית וזכויות אדם - שעבדו יחד כדי לגבש את המדיניות בעקבות המלצות שנתן הוועד האולימפי הבינלאומי בנובמבר האחרון.
 
"זה לא אומר שמעודדים אנשים לעבור (שינוי מין) לפני גיל 12. מה שהמדענים אומרים, זה שאם אתה עובר תהליך לשינוי מין אחרי תחילת ההתבגרות, יש לך יתרון, שהוא לא הוגן", אמר ג'יימס פירס, דובר נשיא איגוד השחייה ל-AP.
המדיניות החדשה כוללת גם הצעות לקטגוריית "תחרות פתוחה" חדשה. FINA אמרה כי היא מקימה "קבוצת עבודה חדשה שתבלה את ששת החודשים הקרובים בבחינת הדרכים היעילות ביותר להקים את הקטגוריה החדשה הזו".
 
פירס אמר ל-AP שככל הנראה התחרות הפתוחה תביא לאירועים נוספים, אך עדיין יש צורך לגבש פרטים אלה. לדבריו, "אף אחד לא יודע בדיוק איך זה הולך לעבוד. אנחנו צריכים לכלול הרבה אנשים שונים, כולל ספורטאים טרנסג'נדרים, כדי להבין איך זה יעבוד. הקטגוריה הפתוחה היא משהו שיתחיל לדון בו מחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה