תיירות

בהשקעת 315 מיליון יורו: פתאל במסע רכש עולמי

רשת מלונות פתאל יוצאת למסע רכישות שנועד להרחיב את פורטפוליו הנכסים שלה במדינות אירופה, במימון גופים מוסדיים ישראליים. הגיוס הראשוני, בהיקף כ-1.1 מיליארד שקל כאמור, יהווה את ההון העצמי לרכישה של כ-30 בתי מלון באירופה
מערכת ice | 
דוד פתאל (צילום יוטיוב/ מכללה אקדמית כנרת)

רשת בתי המלון פתאל, בשליטתו דוד פתאל (55.7%) גייסה ביחד עם חברות הביטוח מנורה מבטחים והראל, ובהובלת לאומי פרטנרס, 315 מיליון אירו לצורך רכישת כ-30 נכסים ברחבי היבשת. כך על פי גלובס. 
 


ברשת מזהים רגיעה בגלי הקורונה והשפעותיה על המסחר והתיירות, ומאמינים כי למרות המגבלות שעדיין מושתות על עסקי התיירות בחלק מהמדינות באיחוד האירופי, שיעורי התפוסה וההזמנות המיועדות מבשרים על כך שהמגיפה כמעט מאחורינו. 

על פי גלובס, פתאל נכסים (אירופה), חברת אג"ח שהיא בת בבעלות מלאה (100%) של פתאל החזקות, דיווחה בתחילת השבוע על השלמת גיוס בהיקף 315 מיליון אירו ממוסדיים מקומיים, שעשוי לגדול בהמשך עד ל-400 מיליון אירו, זאת אם יצטרפו אליה גופים מוסדיים נוספים למהלך. 
לצורך העסקה הוקמה שותפות בהובלת לאומי פרטנרס, שגם ליוותה את הגיוס, יחד עם החברות הראל ביטוח ומנורה מבטחים. הגיוס הראשוני, בהיקף כ-1.1 מיליארד שקל כאמור, יהווה את ההון העצמי לרכישה של כ-30 בתי מלון באירופה, ששניים מהם כבר נרכשו ויועברו למיזם.
בסך הכול מתכננת פתאל לרכוש עם השותפות נכסים בשווי מוערך של כמיליארד אירו, וניהולם יבוצע על ידי הרשת. התוכנית של פתאל מדברת על תשואה על ההון (ROE) של 15% בנכסים שהיא רוכשת כחלק מהמיזם.
השותפות במיזם: מנורה מבטחים התחייבה להשקיע במיזם 100 מיליון אירו, הראל ביטוח תשקיע סכום דומה ולאומי פרטנרס התחייבה להשקיע 15 מיליון אירו. את היתרה בסך 100 מיליון אירו תשקיע פתאל נכסים (אירופה). הן גם יקבלו זכות ראשונים בכל נכס שתאתר פתאל בתקופת ההשקעות. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה