תיירות

הסוף לחדרניות והמלצריות? כך תקבלו מהיום שרות בבתי המלון

אפריקה ישראל הודיעה על שת"פ חדש עם חברת Robotize שבמסגרתו ישולבו במלונות הרשת קובוטים (רובוטים אוטונומיים) שיספקו לאורחי המלון שירותים שונים החל מניקיון ועד הגשת מזון ומשקאות ופינוי צלחות
מערכת ice |  3
רובוט (צילום unsplash)
אפריקה ישראל הודיעה היום (שני) על שת"פ חדש עם חברת Robotize שבמסגרתו ישולבו במלונות הרשת קובוטים (רובוטים אוטונומיים) שיספקו לאורחי המלון שירותים שונים החל מניקיון ועד הגשת מזון ומשקאות ופינוי צלחות. בשלב הראשון תוכלו למצוא את הרובוטים הללו במלון קראון פלזה בת"א ובהמשך צפויים הרובוטים להיכנס לבתי מלון נוספים ברשת.
אחד הרובוטים שאותם תוכלו לפגוש בעת שהותכם במלון הוא ה-Delivery Robot X שהוא רובוט משלוחים אוטונומי שישמש כמלצר במסעדות המלון וגם ישנע ממקום למקום ציוד כמו מגבות.
הרובוט מופעל באמצעות טכנולוגיית SLAM המאפשרת לוקליזציה ומיפוי באופן סימולטני ומשתמש במערכת בלמים ייחודית המבטיחה יציבות ושינוע חפצים ללא חשש מנפילה. בנוסף, הרובוט מצויד בחיישנים המונעים ממנו להיתקל בבני אדם ומכשולים, וכן באלגוריתמיקת AI המאפשרת לו לקבל החלטות אוטונומיות. הרובוט יכול לעבוד עד 20 שעות ללא טעינה.
 
הרובוט השני שבו תיתקלו בקראון פלזה בת"א הוא "הרובוט המנקה" או בשמו המקצועי  Whiz-i הקובוט השיתופי הזה נשלט למעשה בידי אפליקציה, והוא משמש לשאיבת אבק ולטאטוא וחוסך כשעתיים ו-22 דקות עבודה של אנשי צוות לכל 500 מ"ר.
ה-Whiz-i מסוגל לשאוב בעוצמה משטחים גדולים ומגוונים באותה העת כמו שטיחים, רצפות ופרקט בזמן קצר וללא מגע אדם. הוא מצויד בחיישנים המונעים ממנו להיתקל בבני אדם ובמכשולים.
לדברי אסף בן דוב סמנכ"ל מלונות אפריקה ישראל: "טכנולוגיה הופכת להיות קלף חשוב בתחרות בענף המלונאות. בתי המלון מעוניינים להטמיע טכנולוגיות, ובפרט רובוטיקה, כחלק ממיתוג המלון כטכנולוגי ומתקדם. לאור זאת אימצנו במלונות שלנו את עולם הפתרונות הרובוטיים כחלק אינטגרלי מהתחזוקה והתפעול השוטפים של המלונות".
 
עוד הוסיף בן דוב כי "הרובוטים הללו משדרגים את השירותים שאנחנו מספקים לאורחי המלון שלנו וגם מהווים כוח עזר חשוב לעובדי המלון. לדרוש מעובד ניקיון לשטוף כל חצי שעה את הרצפה זה לא ריאלי וגם מייקר מאד את עלויות הניקיון של המלון".
מי שפועלת בתחום הזה בארץ היא חברת Robotize מבית מיטווך, חברת הטכנולוגיה הוותיקה ביותר בישראל. לפני כשנתיים וחצי, עם פרוץ משבר הקורונה, Robotize, שמתמקדת בהפצה ואינטגרציה של פתרונות רובוטיים לחללים מסחריים כמו בנייני משרדים, בתי חולים, מלונות, רשתות קמעונאיות, בנקים ועוד, הביאה לישראל את משפחת רובוטי הניקיון Ecobot של GS  ומשווקת אותם בבלעדיות.
לדברי אמיר מיטווך, מנהל הפיתוח העסקי של Robotize: "אנחנו עומדים לפגוש יותר רובוטים ביומיום וגם לעבוד איתם בצוות. בסין, סינגפור ומלזיה, רובוטים הם חלק בלתי נפרד מתעשיית ההארחה. הם מתפקדים כמלצרים וברמנים, ומסייעים לעובדים בני האנוש. יש כיום ביקוש אדיר לפתרונות הללו מטעמי תפוקה וחיסכון בעלויות. ענף התיירות והניקיון סובלים ממחסור חמור של עשרות אלפי עובדים ועל מנת להתמודד עם האתגרים חייבים להטמיע גם פתרונות רובוטיים".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ושוב רק הכסף קובע.
    נתי 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בני אדם רק הולכים ומתרבים למקומות תעסוקה רק הולכים ומתמעטים . מקום שלא מכבד את כוח האדם האנושי ועובר לטכנולוגיה שלא יתפלא אם גורלו יהיה רע ומר שכן מכונות הם לא בני אדם . כל התירוצים של הקלה על עובדים אנושיים זה שקר וכזב. זה רק כדי להרוויח יותר ולשלם פחות.
    סגור
  • 2.
    ושוב רק הכסף קובע.
    נתי 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בני אדם רק הולכים ומתרבים למקומות תעסוקה רק הולכים ומתמעטים . מקום שלא מכבד את כוח האדם האנושי ועובר לטכנולוגיה שלא יתפלא אם גורלו יהיה רע ומר שכן מכונות הם לא בני אדם . כל התירוצים של הקלה על עובדים אנושיים זה שקר וכזב. זה רק כדי להרוויח יותר ולשלם פחות.
    סגור
  • 1.
    מי הפרייאר שמזמין אוכל לחדר
    יוחננוף המטביל 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא בריא
    סגור