תיירות

אימה בטורקיה: נלכדה חוליית טרוריסטים איראניים שתכננו לרצוח ישראלים

אחרי אזהרה המסע שניתנה בתחילת החודש, ודיווחי הישראלים משטח טורקיה על איומים ברחובות, נתפסה חוליה שתכננה לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה
מערכת ice | 
אזהרת מסע לטורקיה (צילום freepik, unsplash)
למרות התחממות היחסים בפן החיובי, בין טורקיה לישראל, אזהרת מסע התפרסמה בתחילת החודש למתכננים נסיעה למדינה. מאז הפשרת היחסים תיירות החוץ בין ישראל לטורקיה זינקה וישראלים רבים בילו בה בשבועות האחרונים בחופשות. כעת, המטה לביטחון לאומי מורה להימנע מנסיעה לטורקיה בשל חשש מניסיון פעולת נקם איראנית נגד ישראלים.
מטעם המל"ל דווח כי מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.
ישראלים רבים שבחרו בכל זאת לא לבטל את כרטיסיהם ולנסוע לחופשה בטורקיה, העידו על תחושת סכנה ואיומים שספגו מאנשים שייתכן שמקורם מאיראן.כעת, לפי דיווח של כלי תקשורת מקומיים בטורקיה, נלכד ונחשף תא איראיני שנערך לרצוח ישראליםץ בתוך כך נעצרו שמונה פעילים וכלי הנשק שנמצאו הוחרמו. התא פעל מול המודיעים האיראני ונתפס על ידי רשויות הביטחון והמודיעין בטורקיה באמצעות מבצע מיוחד. הכוחות במבצע ביצעו פשיטה על שלושה מבנים וכן על בית מלוןץ  חלק מהעצורים הינם אזרחים טורקיים.
ההמלצה הרשמית לאזרחים ישראלים מצד המל"ל היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה וככלל לנהוג בצעדי זהירות מחמירים באם מחויבים להגיע למדינה: הימנעות מיצירת קשר עם זרים וגילוי חשדנות כלפי הצעות ופניות מצד גורמים בלתי מוכרים. זאת לרבות נותני שירותים מקומיים.
 
עוד מורים במל"ל על הימנעות ממסירת פרטים אישיים, פרטי נסיעה ומסירת מיקום מדויק בזמן אמת או מבעוד מועד, ומדגישים הצטיידות מראש במספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד בו מבקרים (כוחות ביטחון ורפואה) והנציגות הישראלית.
על הישראלים השוהים בטורקיה להימנע משיתוף גורמים זרים בשירות עבר במערכת הביטחון, לרבות שירות צבאי. הימנעות מהחצנת הזהות הישראלית, בבתי מלון, אטרקציות, מסעדות ואזורים ציבוריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה