תיירות

מגיפת הקורונה: 80,000 תיירים תקועים ב"הוואי" של סין

עשרות אלפי תיירים שוהים בעיירת הנופש הסינית סניה, כאשר הרשויות הכריזו על סגר וצעדי מדיניות נוקשים ביציאה מהמדינה, כתוצאה מהתפשטות קורונה באיזור
מערכת ice | 
בדידות בתקופת הסגר (צילום pixabay)

כ-80,000 תיירים תקועים בעיר הנופש הפופולרית סניה באי הטרופי היינאן בסין לאחר שהרשויות הכריזו על צעדי סגירה לבלימת התפרצות הקורונה. התחבורה הציבורית הופסקה ותנועת האנשים בתוך העיר הוגבלה משעות הבוקר המוקדמות אתמול (שבת). תיירים נדרשים להישאר שבעה ימים ולבצע חמש בדיקות קורונה לפני שהם עוזבים. כך עולה מדיווח ב-CNN.


לפי הפרסום, ההגבלות מגיעות בשיא עונת התיירות בקיץ של מחוז האי, יעד פופולרי שנקרא לעתים קרובות הוואי של סין בשל החופים החוליים, היערות הטרופיים והמלונות היוקרתיים. למעלה מ-80% מהטיסות היוצאות מסניה בוטלו בשבת, על פי נתוני חברת מעקב הטיסות Variflight  , וכל הרכבות בוטלו.


מהדיווח עולה שהרשויות בסניה הכירו באי הנוחות, והקושי של התיירים והתחייבו במהלך מסיבת עיתונאים בשבת אחר הצהריים לעשות כמיטב יכולתן לפתור בעיות שעולות, כולל ייעול ביטולי הזמנת נסיעות והצעת הנחות על שהות במלון.


עוד צוין כי העיר חולקה לאזורי סיכון גבוה ובינוני, כאשר אמצעי הבקרה השתנו בהתאם לרמת הסיכון.  עם זאת, העיר כולה נחשבה תחת "ניהול סטטי" - מונח רשמי המשמש לתיאור פריסת אמצעי הסגר.

העיר, השוכנת בקצה הדרומי של האי היינאן, רשמה 827 מקרים מאז תחילת חודש אוגוסט פי הודעת רשויות הבריאות המחוזיות הבוקר. סין סופרת מקרים סימפטומטיים ואסימפטומטיים בנפרד. המספרים של יום שבת הופכים את ההתפרצות לחמורה ביותר בסין, שדיווחה על סך של 736 מקרים מקומיים מאושרים ואסימפטומטיים בכל הארץ לאותו יום.


עיר אחרת בהיינאן, דנג'ואו, הכריזה על צעדי סגירה חלקיים עבור כמיליון תושביה בשבת אחר הצהריים, על פי עלון רשמי, בעוד שהרשויות בעיר צ'יונגהאי הכריזו ביום ראשון על שורה של צעדים, סגרו את רוב העסקים הלא חיוניים והזמינו את מחציתם.


הצעדים האחרונים מגיעים כאשר כלכלת סין נאבקת תחת מדיניות "אפס קוביד" המחמירה שלה, שבה היא שואפת לדכא את התפשטות הזיהום באמצעות סגרים, בדיקות המוניות ובקרות גבולות קשיחה.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה