תיירות

מצעד החיים 2023: הגבורה היהודית בשואה ורוח האדם

מצעד החיים ה-35 יתקיים בסימן "הגבורה היהודית בשואה ורוח האדם". בראש המצעד יצעדו 42 שורדי שואה מכל העולם, בהם השורדת מישראל, הלינה בירנבאום שהסתתרה במהלך מרד גטו ורשה בבונקר

מערכת ice |  1
מצעד החיים (צילום יוסי זליגר)
מצעד החיים, מהאירועים המרכזיים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יציין השנה 35 שנים להיווסדו במצעד בהשתתפות אלפי צועדים מרחבי העולם. לראשונה מזה שלוש שנים המצעד יתקיים במתכונת מלאה עם משלחות מיותר מ-25 מדינות. המצעד יעמוד בסימן "הגבורה היהודית בשואה ורוח האדם", ויציין 80 שנה למרד גטו ורשה.
הסופרת והמשוררת הלינה בירנבאום, ילידת וורשה שגדלה כילדה בגטו, ועברה שם את המרד בבונקר, עד שגורשה למיידנק ומשם לאושוויץ, תשתתף במצעד. "עברתי את השואה ממש, בכול החוזק שלה" מתארת הלינה. עוד ישתתפו נכדיהם של לוחמי המחתרת היהודית איל צוקרמן, נכדתם של מפקדי הארגון היהודי הלוחם צביה לובטקין ואנטק צוקרמן, וניר יערי נכדה של הלוחמת בלה יערי.
 
את המצעד יובילו השנה 42 שורדי שואה מישראל ומהעולם; שר החינוך יואב קיש ויו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג; יושבת ראש קק"ל יפעת עובדיה לוסקי; בני הדור השלישי לשורדי שואה מאושוויץ ומטוניסיה, איריס וחיים טייב שידליקו לראשונה בטקס לפיד שיוקדש לשואת יהדות צפון אפריקה; איש העסקים היהודי-אמריקני רוברט קראפט והפילנטרופית מרים אדלסון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצעד
    צנבסס 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו גור ראשון ושני ושלישי ברגע שהמדינה נהפכה כמו גרמניה אנחנו לא רוצים שתבואו לבקר את המשפחות שלנו במחנות הרפורמה משטרה לאומי ועוד אתם מכצימים את המשפחות שנרצחו בכל העולם מדברים כל פעם אם תבטלו את הרפורמה והרודן ביבי יבטל את החוקים ולא יהיה בכנסת נשמח שתבואו לבקר את המשפחות עכשיו זה בושה וחרפה תעשו מצעד נגד הכל תדעו כל העולם מדבר נגדכם על יום השואה אבל כל יום מדברים במיוחד ביום הזיכרון
    סגור