טלוויזיה
הסוף לשידור החי? הנתונים שמדאיגים את ערוצי השידור בישראל
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מפרסמת היום את תוצאות סקר צריכת התכנים החדש שלה מאוקטובר 2024. על פי הנתונים יש לערוצים המסחריים סיבה רבה לדאגה: שליש מבני הנוער שענו על הסקר מעדיפים לצפות בתכנים בצפייה נדחית. כל נתוני הסקר המלאים
האם הטלוויזיה המסחרית מגיעה לקיצה? כנראה שלא בקרוב, אבל גם הנתונים הבאים של הסקר החדש של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שמתפרסם היום, לא מבשרים טובות.
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מפרסמת היום את תוצאות סקר צריכת התכנים האודיו-ויזואליים במטרה לזהות את התמורות והמגמות בשוק, על מנת לבחון התאמות של הפעילות הרגולטורית של הרשות השנייה לשוק העכשווי. הסקר, שנערך בשיתוף עם מכון מדגם, מייצג את צריכת התוכן בקרב בוגרים בגילאי 18 ומעלה ובני נוער בגילאי 14-18 ובחן את העדפות הצופים והתפתחויות הצריכה בתחום.
הסקר מצביע על שינויים בדפוסי הצפייה בתוכן טלוויזיוני לפיהם רוב הצפייה נעשית בזמן ובמקום שמתאים לצופה, צפייה על פי דרישה משפיעה על המודלים המשתנים של שוק שידורי הטלוויזיה. עוד עולה מהסקר שהצפייה בשידור חי היא בעיקר בשידורי חדשות ובתוכניות אקטואליה.
על פי תוצאות הסקר, רוב הצופים ובעיקרם בני הנוער, מעדיפים להשתמש בשירותי צפייה נדחית וב-VOD. מה שגם מעודד את ענקיות הסטרימינג וגם את ספריות ה-VOD. ואלו עיקרי הממצאים בסקר:
שירותי Catch Up (צפייה נדחית) תפסו מקום משמעותי בצפייה - כ-80% מהצופים הבוגרים וכ-90% מבני הנוער משתמשים בשירותי Catchup. רוב אוכלוסיית הצופים משתמשת בשירותי VOD (וידאו על פי דרישה) של הפלטפורמות הגדולות – כ-85% מהצופים (בוגרים ונוער) נוהגים להשתמש בשירותי VOD.
המכשיר המועדף לצפייה בשידור חי או בשידור נדחה על ידי רוב הבוגרים והנוער הוא עדיין מכשיר הטלוויזיה, אף כי בני נוער גם מרבים להשתמש בסלולרי ובמחשב לצפייה בשידורים – כ-90% מהבוגרים וכ-80% מבני הנוער צופים בשידור חי בטלוויזיה; כ-75% מהבוגרים וכ-70% מבני הנוער צופים בשידור נדחה בטלוויזיה.
צפיית בוגרים בשידור חי היא בעיקר בחדשות ותוכניות אקטואליה, צפייה נדחית היא בעיקר בסרטים וסדרות (ישראליות וזרות). בקרב בני הנוער, סרטים וסדרות נצפים יותר בשידור נדחה, ותוכניות ריאליטי ובידור נצפות גם בשידור חי וגם בצפייה נדחית.
מחצית מהצופים הבוגרים וכשליש מבני הנוער מעדיפים שידורים חיים, שליש נוסף מבני הנוער מעדיף שידור לפי דרישה (שידור נדחה). בנוסף, כ-85% מבני הנוער וכ-70% מהבוגרים צופים בתכנים טלוויזיוניים דרך יוטיוב או פלטפורמות דיגיטליות אחרות. בני נוער משתמשים בפלטפורמות הדיגיטליות יותר מאשר בוגרים.
עוד ב-
מה זה אומר על עתידה של הטלוויזיה המסחרית בישראל? ככל הנראה הערוצים המסחריים יאלצו לשנות ולחשב מסלול מחדש לגביי התכנים וגם לגביי הדרך שבה ישראלים ייצרכו את התכנים הללו, שכן מגמת הצפייה הנדחית רק הולכת ומתגברת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.ערוץ 14 יעבור את כולם (ל"ת)אחד שמבין 05/2025/07הגב לתגובה זו2 1סגור



