טלוויזיה

נטפליקס בצרות: זו חברת הענק שמכרה את כל מניותיה

חברת פרשינג סקוור הולדינגס של ביל אקמן, שביצעה מוקדם יותר השנה רכישת מניות במעל 3.1 מיליון דולר, הודיעה כי היא מתנתקת מענקית הסטרימינג לאחר שמנייתה צנחה ב-35% ואיבדה 200 אלף ממשתמשיה: "לא יכולים לחזות את הצלחתה במידה ודאית"
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום pixabay)
חברת פרשינג סקוור הולדינגס של ביל אקמן, שביצעה רכישה בפרופיל גבוה של מניות נטפליקס בינואר לאחר צניחה במחיר המניה, הצהירה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי היא מכרה את המניות, לאחר ש"איבדה אמון ביכולת לחזות את סיכויי ההצלחה העתידיים של נטפליקס במידה ודאית מספיק".
תיק ההשקעות של פרשינג "דורש מידה גבוהה של יכולת חיזוי בעסקים שבהם אנו משקיעים", אמר אקמן במכתב לבעלי המניות. החברה רכשה יותר מ-3.1 מיליון מניות כדי להפוך לבעלת 20 המובילות.
 
הפסדי פרשינג מהשקעתה בנטפליקס הפחיתו את תשואות הקרן עד כה בארבע נקודות אחוז. מניית נטפליקס צללה היום ב-35% כשהמשקיעים נרתעו בעקבות דוח רבעוני ותחזית חלשה מהצפוי ביום שלישי, שהראו האטה בצמיחת המנויים . למצוקותיה של ענקית הסטרימינג עשויות להיות השפעות אדווה ברחבי המגזר. נטפליקס איבדה 200,000 מינויים ברבעון הראשון וצופה צניחה של 2 מיליון ברבעון הנוכחי.
במכתב לבעלי המניות כתב אקמן: "אמנם יש לנו הערכה רבה להנהלת נטפליקס ולחברה המדהימה שהם בנו, אבל לאור המינוף התפעולי העצום הגלום במודל העסקי של החברה, לשינויים בצמיחת המנויים העתידית של החברה יכולה להיות השפעה מופרזת על אומדן הערך הפנימי שלנו. בניתוח המקורי שלנו, ראינו את המינוף התפעולי הזה בצורה חיובית בשל ציפיות הצמיחה ארוכות הטווח שלנו עבור החברה".
עוד הוסיף: "אתמול, בתגובה לצמיחה המתמשכת המאכזבת של לקוחות, הודיעה נטפליקס כי היא תשנה את מודל המנויים שלה כדי להיות אגרסיבי יותר בחיפוש אחר לקוחות שאינם משלמים, ולשלב פרסום, גישה שלהערכת ההנהלה תיקח שנה עד שנתיים ליישם. למרות שאנו מאמינים שהשינויים במודל העסקי הללו הם הגיוניים, קשה מאוד לחזות את השפעתם על צמיחת המנויים לטווח ארוך של החברה, ההכנסות העתידיות, שולי התפעול ועוצמת ההון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה