טלוויזיה

איגודי התסריטאים, הקולנוע והטלוויזיה: "מיזם קשת יפגע בנו אנושות"

מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה ומנכ״ל איגודי התסריטאים והבמאים פנו למועצת הכבלים והלוויין במכתב נוקב, בו הם כתבו: "מיזם קשת יפגע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל, מבקשים מהמועצה להמליץ על כך שיש להמתין להסדרת חקיקה כוללת״
מערכת ice | 
אבי ניר (צילום יחצ)

ארגוני העובדים, השחקנים והיוצרים פנו הבוקר (חמישי) למועצת הכבלים והלוויין במכתב נוקב. לטענתם, מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל. במכתב הם מבקשים מהמועצה: "המתינו עם החלטתכם עד ליישום מסקנות ועדת פולקמן והחקיקה שמקדם משרד התקשורת". 

מנכ״לי איגוד התסריטאים, הבמאים, הקולנוע והטלוויזיה פנו למועצת הכבלים והלוויין במכתב נוקב, בו הם כתבו: "מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל, המיזם מפר את כל האיזונים בתעשייה ועלול לפגוע בצורה אנושה בתעשיית הטלוויזיה".
 



"מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן, מנכ״ל איגוד התסריטאים ליאור תמם, מנכ״ל איגוד השחקנים והשחקניות אבי בן הלל ומנכ״ל איגוד הבמאים רועי אלבה דרשו להמתין עם קבלת ההחלטה בנושא מיזם freeTv של קשת עד להסדרה כוללת של ועדת פולקמן. לדבריהם, המיזם מפר את כל האיזונים בתעשייה, וללא הסדרה - המיזם עלול לפגוע בצורה אנושה בתעשיית הטלוויזיה".

״תעשיית הפקות המקומיות בישראל מבוססת על חובות ההשקעה של ערוצי הטלוויזיה לצד המפעילים הרב ערוצים. חובת השקעות אלו הן אלו שמקיימות את עולם הפקות המקור והתרבות הישראלית על מסכי הטלוויזיה בישראל. המחוקק הגדיר איזונים ברורים בין ערוץ שידור לבין מפעיל רב ערוצי. איזונים שמטרתם לשמור על התחרותיות בשוק לצד השמירה על היצירה והתעשייה הישראלית המקומית".
 



במכתב הובאה דוגמה: "לאחד מערוצי השידור, הותר לשדר פרסומות והוא מחויב לשדר לאזרחי המדינה בחינם ואילו לשני, בעלי המפעילים הרב ערוצים, מותר לגבות דמי מנוי בלבד ולספק מגוון רחב של ערוצים. כך שלל איזונים שמאפשרים קיומה של התעשייה". 

"ההתפתחות הטכנולוגית והשינויים באופי העברת השידור אל הציבור שיבשו וממשיכים לשבש את האיזונים הללו – עד כדי נזק ממשי ליציבות של התעשייה המקומית. למחוקק ולמשרד התקשורת ברור מזה שנים רבות כי יש לבנות מודלים חדשים אשר ישמרו על האיזון אך יהיו רזים ועדכניים יחד עם ההתקדמות הטכנולוגית והשידור על גבי האינטרנט. לאור זאת הוקמו כמה ועדות בשנים האחרונות, האחרונה בהם הינה ועדת פולקמן אשר משרד התקשורת פועל בימים אלו לקדם חקיקה בהמשך למסקנות הועדה".

"כפי שציינה היועמ"שית לממשלה, על הגופים המפקחים לראות את כלל התמונה והאיזונים ולקבל החלטה בהתאם". "מועצת הכבלים והלוויין התנגדה לכניסתם העוקפת רגולציה של סלקום ופרטנר אך לטענתכם לא יכולתם לפעול בעניין. עכשיו כאשר נשאלת המועצה על ההשפעה שצפויה להיות מכניסת המיזם עליה לשמור על הקו זה שיש להסדיר את הנושאים של שידורי OTT בצורה מסודרת כך שתחול על כולם ותשמור על האיזונים המתבקשים".
 



בשנת 2015 החליטה המועצה לעלות את חובת ההפקות מ-8% ל – 9% בשנת 2017. בסוף???? שנת 2016 החליטה המועצה להשעות את ההחלטה מכיוון שהתפרסמו "מסקנות ועדת פילבר ויש להמתין ליישומם".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה