פרויקטים

"פוטנציאל רווח של מאות אחוזים": פרויקט Hill Top Villa View כובש את הצפון

על רקע הנוף הציורי של הכנרת והגולן, ובסמיכות למלון מצפה הימים, מובילה קרקעות ישראל את פרויקט היוקרה Hill Top Villa View. בני לחמיש, מבעלי הקבוצה: "אנחנו מזהים את הביקוש הגובר לנכסים בצפון ומספקים את המענה ההולם"

בני לחמיש (מימין) וירון תשבי, בעלי קבוצת קרקעות ישראל (צילום באדיבות קרקעות ישראל)
עם תוכנית מתאר שנחשפה לפני שבועות ספורים, נערכת צפת לקפיצת מדרגה. היעד: הכפלת האוכלוסייה המקומית לכ-70 אלף תושבים והפיכתה לעיר הגדולה באזור ולבירת הצפון כולו. במסגרת זו עתידה צפת להתחדש בשכונות מודרניות, לצד שטחי מסחר ומוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים, מתחמי ספורט וקאנטרי.  
התוכנית מציגה לראשונה את השימוש בעתודת הקרקעות של צפת לטובת הרחבת העיר, כשמוקד עיקרי לפיתוח הוא חלקה המזרחי – הנושק לראש פינה השכנה ומזוהה עם נוף ציורי הצופה אל הכנרת, רמת הגולן והחרמון. בין השכונות באזור בולטת נוף הכנרת, הניצבת על צלע הר, בסמיכות למלון מצפה הימים ובקרבה לאטרקציות המרכזיות של הצפון. בצמוד לנוף הכנרת מתוכננת גם הקמת קריית מדע ומחקר של הפקולטה לרפואה בצפת, המשתייכת לאוניברסיטת בר אילן. פרויקט מרכזי נוסף במזרח העיר, נוגע להקמת שכונה חדשה הגובלת בנוף הכנרת, מצפה הימים שמה, אשר תכלול כ-5,500 יחידות דיור.
בעיריית צפת מציינים כי "מחקרים הצביעו כי אחד החסמים במעבר לגליל, מעבר לפרנסה, הוא חסם השירותים העירוניים ושירותי בריאות קרובים. אנו נספק את הכל - שירותים עירוניים, מערכת בריאות איתנה ומגורים מול כנרת וגולן. בקיצור – לעבור לגליל, לגור בעיר".


מקור: מינהל תכנון זמין 
הקרקעות נחטפו
כבר היום נהנים האזור ושכונת נוף הגליל מפופולריות רבה, במיוחד עם התפרצות הקורונה שיצרה קשיים והגבלות בטיסות לחו"ל - כאשר בתי הנופש הרבים הפזורים בסביבה מושכים תיירות ענפה ומספקים הכנסה נאה של 40-20 אלף שקל לחודש משכירות AirBNB בלבד.
על רקע תוכניות הצמיחה, אחד הפרויקטים המסקרנים בשכונת נוף הכנרת ובצפת המתחדשת הוא Hill Top Villa View שמובילה קבוצת קרקעות ישראל – המתמחה באיתור קרקעות בעלות פוטנציאל השבחה גבוה. מתחם היוקרה המאמץ את מודל עירוב השימושים צפוי במהלך השנים הבאות לאכלס קרוב ל-300 יחידות דיור, בצמודי קרקע ובבנייה מדורגת – וכבר עכשיו מייצר סביבו באזז אדיר.  
"לאיכויות הנדירות שהאזור הזה מציע נחשפתי במקרה", משחזר בני לחמיש, מבעלי קבוצת קרקעות ישראל. "זה היה עוד בסוף העשור שעבר, חבר נדל"ניסט סיפר לי על השטח והפציר בי להגיע ולראות בעצמי. כשהבן שלי חגג יום הולדת ונסענו כל המשפחה לטייל בצפון, ניצלתי את ההזדמנות. אני זוכר שהשקפתי על הנוף מדהים של הכנרת והגולן, הרמתי טלפון לשותף שלי, ירון תשבי, ובישרתי לו 'זו העסקה הבאה שלנו'".
ההצהרה תורגמה מהר גם למעשים. ב-2019 רכשו תשבי ולחמיש 25 דונם במתחם, במה שהיה רק סיפתח. "לא צפינו את ממדי הטירוף", מספר לחמיש. "19 הדונמים שהעמדנו למכירה פשוט נחטפו. היה לנו ברור שאנחנו חייבים להרחיב את האחיזה שלנו בסביבה ולקדם את Hill Top Villa View – פרויקט שהוא יוצא דופן בכל קנה מידה".
25 הדונמים הפכו היום ל-40 דונמים – ומתוכם משווקת כעת קבוצת קרקעות ישראל יחידות קרקע בתמהילים מגוונים ובמחיר פרי-סייל של 289 אלף שקלים. "זוהי למעשה קרקע פרטית שנכללת בתוכנית המתאר ועברה שינוי ייעוד למגורים", מרחיב לחמיש. "כבר שילמנו היטל השבחה והצפי הוא כי היתר הבנייה יתקבל בפרק הזמן הקרוב".
"הטיימינג הנוכחי, כשהקרקע טרם הופשרה לבנייה, מייצר הזדמנות בלתי חוזרת", מדגישים בקבוצת קרקעות ישראל. "מדובר במחירי כניסה נמוכים מאוד, במיוחד ביחס לשווי הצפוי עם סיום העבודות. חשוב להדגיש: לקרקעות הללו מוצמד תקן שמאי 22 – מסמך שמהווה בעצם את תעודת הזהות של יחידת השטח ומספק ניתוח שמאי מקיף אודותיה".
"כשיתקבלו כל האישורים ותתחיל הבנייה, הקרקע תעבור תהליך השבחה וערכה יעלה", מוסיף לחמיש. "ההערכה היא כי הרווח העתידי עבור המשקיעים ינוע סביב 250%-400%, כך שכדאי לנצל את המומנטום ולהזדרז. את המיזם על כל שלביו, מלווה מ.פירון – ממשרדי עורכי הדין הבכירים בישראל, שהוא גם נאמן לכספים".

פרויקט היוקרה Hill Top Villa View הדמיה: באדיבות קרקעות ישראל
אחדות אינטרסים
על תכנון פרויקט Hill Top Villa View מופקד האדריכל גיל פישביין, מבעלי משרד גל-אור פישביין אדריכלים, שמספר: "הרעיון הוא להקים באזור בלתי מיושב בשכונת נוף כנרת מתחם שלם בעירוב שימושים, שממזג בין מגורים, מסחר ומלונאות. זה יהיה אזור שוקק שמנקז אליו את חיי השכונה והאזור. בתכנון הפרויקט אנו מבקשים להתכתב עם ההיסטוריה של צפת, ולהציע פרשנות מודרנית לאלמנטים המאפיינים את העיר העתיקה כמו למשל מרפסות הגג. אנו מקדמים כעת את התב"ע הכוללת גם מגרשים נוספים שאינם חלק מהפרויקט, במטרה לגבש מתחם אחד בנפח גדול".
האמונה של קבוצת קרקעות ישראל במתחם באה לידי ביטוי בכך שהיא שומרת לעצמה חלק מיחידות השטח, עניין שבאופן טבעי גם מספק עוד ביטחון לקהל המשקיעים בפרויקט. "אצלנו אין דבר כזה דיבורים לחוד ומעשים לחוד", מבהירים בקבוצה. "אם לא היינו סבורים שאנחנו יכולים להרים פרויקט בסטנדרט גבוה שיתכתב עם היתרונות של האזור, לא היינו מגיעים לפה ובטח לא שומרים לעצמנו קרקעות. אנחנו מזהים את הביקוש הגובר לנכסים בצפון ומספקים את המענה ההולם. המשקיעים הם השותפים שלנו, יש כאן אחדות אינטרסים".
קהל היעד אליו פונה פרויקט Hill Top Villa View, מתמקד באוכלוסייה בחתך סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. לדברי לחמיש, "אנחנו מכוונים למשקיעים מהארץ ומעבר לים, שמסתכלים קדימה ורוצים לשריין לעצמם נכס באחד המקומות היפים בישראל – אם למגורי קבע, אם להשכרה ואם לשילוב בין השניים".
לקבוצת קרקעות ישראל כ-20 שנות ניסיון בענף הנדל"ן, והיא מחזיקה במאות דונמים ברחבי ישראל, עליהם היא מקדמת שורה של פרויקטים: מגורים, משרדים, מסחר ועסקים. "איך אני אומר, אדמות זה אחד הדברים היחידים שאי אפשר לייבא", מסכם לחמיש. "כשמביאים בחשבון מדינה עם עתודות קרקע מצומצמות, לצד תחזיות לגידול משמעותי במספר התושבים והיצע דיור שכבר היום לא מדביק את הדרישה – אפשר להבין מדוע ענף ההשקעה בקרקעות בישראל הופך כה אטרקטיבי. פרויקט Hill Top Villa View מספק דוגמה אידיאלית".