רכב
רשות המסים חושפת: כך ביטול הטבת המס השפיעה על שוק הרכב
רשות המסים מפרסמת את החלק הראשון בסקירת ענף הרכב לשנת 2024: כמות היבוא הגיעה לשיא, ערך היבוא וכמות הרישום לתנועה נותרו יציבים. כל המספרים בפנים
נתונים שלא הכרתם נחשפים על ידי רשות המסים שפרסמה היום (חמישי) את החלק הראשון של הסקירה התקופתית של ענף הרכב לשנת 2024. מהסקירה עולה כי שנת 2024 הייתה שנה עם פעילות גבוהה מאוד בענף הרכב, על אף היותה שנת מלחמה. בסך הכל יובאו 336.4 אלף כלי רכב, גידול של 14.4% לעומת שנת 2023, מהם 325.9 אלף רכבי נוסעים. מדובר בנתון השנתי השני בגובהו בתולדות המדינה, אחרי שנת 2016.
הרקע ליבוא המוגבר בשנת 2024 הוא התאוששות מסוימת שחווה השוק מההשפעות של המלחמה, לצד הסתגלות של היבואנים לקשיי ההובלה בעקבות מתקפות החות'ים, ורצון של יבואנים להקדים את היבוא לפני העלאות המסים שנכנסו לתוקף בשנת 2025. כתוצאה מהקדמת יבוא זו, שליש מהיבוא השנתי של שנת 2024 הגיע בחודש דצמבר בלבד, עם שיעור גבוה במיוחד של רכב חשמלי.
לצד הגידול בכמות הרכבים המיובאת, נרשמה יציבות יחסית בערך היבוא, כלומר בשווי הרכבים שיובאו. הערך השקלי הכולל של כלי רכב שיובאו לארץ בשנת 2024 הסתכם ב-25.4 מיליארד שקל - עלייה ריאלית של 1.4% בלבד, לעומת גידול של 14.4% בכמות כלי הרכב המיובאים. את הירידה בערך היבוא ניתן לייחס לירידה בעלויות ההובלה והביטוח, לצד הכניסה לשוק של כמויות גדולות של כלי רכב חשמליים זולים מתוצרת סין.
בשנת 2024 נמשכה מגמת ההפחתה של הטבות המס לרכבים בעלי מערכת הנעה מתקדמת. לאחר שבשנת 2022 בוטלה הטבת המס לרכב היברידי לא נטען, בוטלה בשנת 2024 גם הטבת המס לרכב היברידי נטען. כמו כן, מס הקניה על רכב חשמלי, שעלה מ-10% ל-20% בשנת 2023, עלה בשנת 2024 ל-35%.
עוד ב-
למרות מגמת ההפחתה של הטבות המס, שבאה בתגובה לגידול בשיעור החדירה של דגמים אלו לשוק, מגמת הגידול ביבוא של כלי רכב אלו נמשכה גם בשנת 2024 ולראשונה, המשקל של כלי רכב בעלי הנעה מתקדמת – היברידי, פלאג-אין וחשמלי – היה למעלה ממחצית מרכבי הנוסעים שנרשמו לתנועה באותה שנה (25.4% חשמלי, 23.4% היברידי לא נטען, 2.5% היברידי נטען).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



