רכב

בעלי הרכבים המשומשים הרוויחו בענק? הנתון שמשנה את החוקים

על פי בלנדר, שורה של סיבות הביאו לכך שדווקא המכוניות המשומשות זינקו במחירים, אבל איזו מכונית הוסיפה בתוך 4 חודשים בלבד כ-9% לערכה? ואילו עוד מכוניות זינקו בערכן באלפי שקלים?
מערכת ice | 
רכבים (צילום vecteezy)
מחפשים לקנות רכב חדש? אולי לא כל כך כדאי לכם. מי שיש לו לדוגמא יונדאי אלנטרה אינספייר משנת 2017, דווקא יכול להיות מרוצה משווי השוק של הרכב שלו ויש לזה סיבה מדהימה. המחיר של רכב כזה המריא ב-5%, אבל יש מכונות שעלו אפילו יותר בין אוגוסט 2021 לדצמבר 2021.
בראש טבלת הרכבים המשומשים ששווי השוק שלהם נסק אפשר למצוא את יונדאי I20 שהוסיפה כ-5,000 שקלים לשוויה (שינוי של 9%), כך על פי הנתונים של חברת בלנדר מכוניות כמו מיני שברולט ספארק, הונדה CRV, יונדאי טוסון ואחרים הגדילו את שוויון באלפי שקלים, עם עלייה ממוצעת של 4% במחיר המחירון של עשרות הדגמים שנדבקו לבקשת וואלה!
עליית מחירי המשומשות הגיעה די בהפתעה, אך כעת ההערכה היא שהדבר ימשיך גם בשנה הנוכחית. אז מה הסיבה שהרכבים מיד שניה התייקרו כל כך? שילוב העובדות ששנת 2021 רשמה שיא ביבוא מכוניות, היו בה לא מעט שרשראות אספקה שנתקעו ולכן הרכבים החדשים בוששו להגיע לישראל.
 
כמו כן, הכניסה האגרסיבית של חברות הטרייד אין והליסינג, השחקניות הגדולות לשוק המכוניות המשומשות בישראל והיעדר תחבורה ציבורית ראויה בלא מעט ערים, שהביאה לכך שמשפחות ירכשו מעבר למכונית אחת עוד כמה נוספות, רוב הפעמים משומשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה