רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: טעינת אוטובוסים בהשקעה של מיליונים

אלקטריאון ואלקטרה- אפיקים חתמו על הסכם שיתוף פעולה מסחרי, בו החברה בראשות נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין תתפעל ותספק שירותי תחזוקה לצי של 30 אוטובוסים שיוטענו בו זמנית 24 שעות ביממה למשך 12 שנה בעסקה בשווי 6.5 מיליון שקל
מערכת ice |  5
תיקוף באוטובוס אילוסטרציה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חברת אלקטריאון חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התחבורה הציבורית אלקטרה אפיקים במסגרת ההסכם, תספק אלקטריאון לאלקטרה-אפיקים תשתית לטעינה אלחוטית שתאפשר הטענה בו זמנית של 30 אוטובוסים, 24 שעות ביממה.
במסגרת העסקה, תספק אלקטריאון שירותי תחזוקה, תמיכה ותפעול למשך 12 השנים הקרובות. עלות העסקה עומדת על 6.5 מיליון שקל לכיסוי פעילות צי הכולל 30 אוטובוסים. בנוסף תישא אלקטרה אפיקים בעלות החשמל. אלקטרה אפיקים הינה מפעילת האוטובוסים הרביעית בגודלה בישראל עם כ- 1,400 אוטובוסים. הפרויקט החדשני עליו דווח יוקם בראש העין, בעיקר בשל רצונה של העיריה לנקות את העיר מאוטובוסים מזהמים ונכונותה להקצות שטח להקמת מתחם לרציפי ההטענה. בכך למעשה תהפוך ראש העין לעיר שקטה ונקיה יותר.
 
עסקה זו הינה העסקה המסחרית השנייה עליה חתמה אלקטריאון בישראל. העסקה הקודמת נחתמה מול דן, וכוללת מכירת שרותי טעינה אלחוטית לכ-200 אוטובוסים עליו הודיעה באוקטובר 2021.   להערכת החברה הסכם אלקטרה אפיקים הינו הסכם מהותי בעל פוטנציאל הרחבה עתידית, כולל סיכוי משמעותי לשיכפולו מול מפעילים נוספים מהארץ ומחו"ל.
העסקה נעשתה ברוח החלטת משרד התחבורה לשנות את פני התחבורה הציבורית בישראל תוך הטלת איסור על הכנסת אוטובוסים מזהמים כבר משנת 2025. תמיכת משרד התחבורה חשובה במיוחד היות והמשרד הוא  הגורם המממן את פעילות התחבורה הציבורית בישראל, והגורם שאישר את השימוש בטעינה האלחוטית של אלקטריאון. האישור שניתן יאפשר למפעילי התחבורה הציבורית בישראל לשכפל את הפרוייקט ולקדם במהירות את התחבורה הירוקה בישראל .
עודד כהן, מנכ"ל אלקטרה אפיקים הסביר: "כחברת תחבורה ציבורית מובילה, פנינו לאנרגיה ירוקה. היות שהמעבר לשימוש באנרגיה חשמלית תלוי בהקצאת תשתיות, חיבורים רבי עוצמה לחברת החשמל וביורוקרטיה ממושכת, שמחנו על שיתוף הפעולה עם חברת אלקטריאון המציעה אלטרנטיבה חסכונית ונגישה יותר להטענת אוטובוסים חשמליים. אלקטרה אפיקים מפעילה כבר היום 25 אוטובוסים חשמליים בקווי BRT ייחודיים בעיר אשדוד כחלק מפרויקט עיר בת קיימא ושואפת כאמור להרחיב את השימוש באוטובוסים בעלי הנעה באנרגיה ירוקה. אסטרטגיה זו עולה בקנה אחד עם פעילות בת קיימא של קבוצת אלקטרה במישורים שונים לאורך השנים האחרונות. אנו מודים לרשות הארצית של התחבורה הציבורית על קידום ההסכם במסגרת המדיניות לחשמול כלל מערך התחבורה הציבורית" .
  
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, הוסיף: "שנת 2022 מהווה עבור אלקטריאון את שנת המעבר מתכנון, פיתוח ובניית שרשראות אספקה לעבר יצור רחב היקף ומכירות.  פרויקט הטעינה הסטטית אלחוטית שנחתם מול אלקטרה אפיקים מהווה מודל אותו מתכוונת החברה לשכפל בערים רבות בעולם לצד שילוב טעינה אלחוטית דינאמית – הכוללת יכולת טעינה גם בזמן הנסיעה. בימים אלו ממשיכה אלקטריאון להגדיל משמעותית את כושר היצור בכדי להיות מוכנה להקמה מהירה של פרויקטים שבקנה ופרוייקטים עתידיים".
"לפרויקטים אלו חשיבות רבה, הם יאפשרו לחברה להציג את יתרונות הטכנולוגיה שבהם הקטנת גודל הסוללה, הארכת זמן העבודה ללא פגיעה באופן תפעול האוטובוסים ופיזור אספקת החשמל לאורך כל שעות היממה בכדי להקל על חברת חשמל. יתרונות אלו יאפשרו לערים ומדינות להאיץ את המעבר לתחבורה חשמלית ברת קיימא. אנו מודים למשרד התחבורה על האמון בטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת של אלקטריאון אשר ללא ספק תקדם את תחום התחבורה הירוקה במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שאפו אלקטריאון
    שמעונוב 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משקיע בבורסה אבל מדגדג . ניראה מאוד מעניין
    סגור
  • 3.
    מוזר שדווקא ראש העין התחילה
    זביידי 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל אופן . מערכת מגניבה
    סגור
  • 2.
    רוצים אנרגיה ירוקה גם בעיר שלנו
    מייקל 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה תבואו גם לתל אביב
    סגור
  • 1.
    12 מיליון ש"ח בשביל תשתית תחזוקה ושירותים ל-12 שנים.
    מכירת חיסול 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירת חיסול
    סגור
  • הכוונה 6.5 מיליון ש"ח בשביל 12 שנה תחזוקה ושירותים...
    הכוונה 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו יותר גרוע
    סגור