שמאל חרל"פ, מייסד כלמוביל: הד"ר לפילוסופיה ששינה את שוק הרכבים בישראל

מי אתה שמואל חרל"פ? הוא ייסד את קבוצת הרכב כלמוביל, מחזיק בתואר דוקטור לפילוסופיה מאוניברסיטת הרווארד, והיה מראשוני המשקיעים במובילאיי (וגם יצא מורווח במיוחד). 
מערכת ice | 
שמואל חרלפ (צילום פלאש 90)
שמואל חרל"פ, יליד 1945, הוא איש עסקים ישראלי ויו"ר קבוצת כלמוביל – מבכירי יבואניות הרכב בישראל. בתודעה הציבורית מוכר חרל"פ גם בזכות השקעתו בחברת מובילאי, שמכירתה  לאינטל סידרה לו נתח כספי מרשים . הונו, נכון לקיץ 2022 (על פי המגזין פורבס) מוערך ב-2.1 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
חרל"פ הוא בנם של עמיחי ומתילדה חרל"פ. את דרכו החל דווקא בעולם האקדמי, כשהשלים תואר דוקטור לפילוסופיה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית בארצות הברית, ומונה למרצה בפרולקטה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים.
לתחום הרכב הוא נכנס בעקבות אביו, אשר נישא בשנית לתמרה מילר, בתו של יוסף מילר, מי ששימש כבעליה של סוכנות המשאיות סקאניה בארץ הקודש. בשנות 1962, רכש עמיחי חרל"פ מחמו את חלקו בסוכנות, וכשקיבל את הזיכיון למכירת כלי רכב מתוצרת מרצדס בנץ בישראל, הקים לשם כך את חברת כלמוביל.
בשנת 1982, מונה שמואל חרל"פ ליו"ר כלמוביל. הוא רכש את חלקם של אחיו דן ונחום בחברה, והפך לבעל השליטה בה, יחד עם אמו החורגת תמרה ואחיו יואב. תחת ניהלו של חרל"פ החלה החברה להרחיב את פעילותה ולמצב עצמה בחוד החנית בכל הנוגע לייבוא רכבים פרטיים, אוטובוסים ומשאיות לישראל.
כך, בסוף שנות ה-80 החלה כלמוביל לייבא את רכבי המותג היפני הנודע מיצובישי, וב-1994 הכירה לנהגים בישראל גם את כלי הרכב של חברת יונדאי הקוריאנית. קבוצת כלמוביל הגיעה בהובלת ש לשליטה כ-20% משוק הרכב בישראל. בזכות פעילות זו גם הפך חרל"פ לאחד מעשירי ישראל.
סטארטאפים ומכביה
לצד פעילותו בתחום הרכב, משקיע חרל"פ, במגוון חברות הזנק, ובהן בתחומי הננו-טכנולגיה והסייבר. בהשקעות הללו נכללה בין היתר גם חברת מובילאיי, המתמחה בפיתוח טגנולוגיות נהיגה אוטונומיות, ומכירתה לאינטל ב-2017 הביאה את חלקו של חרל"פ וחלקה של כלמוביל לשווי של יותר ממיליארד דולרים. נתון זה מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שגובה ההשקעה של חרל"פ וכלמוביל, עמד על 12 מיליון דולרים בלבד.
השקעות נוספות של חרל"פ הן בחברת המכשור הרפואי אורקם טכנולוגיות, שגם אותה הקימו מייסדי מובילאיי, אמנון שעשוע וזיו אבירם, כמו גם בחברת הסייבר נייטרון אבטחת מידע.
חרל"פ הוא מרתוניסט חובב ומתמחה לריצות במרחקים ארוכים. לענף נכנס בגיל מתקדם יחסית, ואת ריצת המרתון הראשונה סיים בגיל 60. בזכות תרומתו בתחומי האקדמיה, העסקים והספורט בישראל, נבחר חרל"פ לשאת את הלפיד בטקס החגיגי של פתיחת משחקי המכבייה בשנת 2005.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה