קריירה ולימודים

שוטרים שיחקו "פוקימון גו" במקום לעצור שוד

שני שוטרים פוטרו משירות לאחר שהתעלמו מדיווח על שוד כדי לתפוס פוקימונים במשחק הפופולארי – ואז תבעו את המשטרה בטענה מוזרה מאוד. מה קרה בסוף?
יאיר מור | 
צילום (Image credit: Niantic)
בית משפט בקליפורניה דחה בשבוע שעבר את תביעתם של שני שוטרים-לשעבר במשטרת לוס אנג'לס (LAPD), שתבעו את המשטרה לאחר שפוטרו ממנה.
לואיס לוזאנו ואריק מיטשל היו בסיור בעיר ב-15 באפריל 2017, כאשר במכשיר הקשר נשמעה קריאה לכל השוטרים באזור להגיע לקניון קרנשו לעצור שוד בחנות מייסי'ס. השניים היו במרחק קצר מהקניון – אלא שבמקום להגיע אליו, העיד שוטר שהיה לא רחוק משם, הוא ראה אותם נוסעים לכיוון אחר.
 
מאוחר יותר, כאשר נשאלו על ידי מפקדיהם מדוע לא ענו לקריאה, הם טענו כי לא שמעו אותה – אך לאחר שנבדק התיעוד מהמצלמה שבתוך הניידת התגלתה הסיבה האמתית: רגע לפני הקריאה בקשר אמר אחד מהם לשני כי בפינה של שתי רחובות במרחק לא רב משם צץ סנורלאקס – פוקימון נדיר למדי במשחק המציאות הרבודה שבמסגרתו "צדים" השחקנים פוקימונים על ידי הגעה למקומות בהם הם נמצאים על מפת האזור שלהם, ואחר כך מאמנים אותם ונלחמים בעזרתם בפוקימונים של שחקנים אחרים.
לפי התיעוד, השניים נהגו 20 דקות ברחבי לוס אנג'לס כדי לתפוס את סנורלאקס – ואחריו גם טוגטיק שהופיע בזמן שהיו בדרך.
השניים הכחישו כי שיחקו פוקימון גו, וטענו כי רק דיברו על המשחק משום שאחד מהם קיבל כל הזמן הודעות מקבוצה של שחקנים שבה היה חבר – אלא שהתיעוד, כאמור, הצביע בבירור על כך שהם אלו שצדו את הפוקימונים בזמן שהחנות שרגע קודם עברו לידה נשדדה.
השניים פוטרו מהמשטרה – אך תבעו אותה בטענה כי אסור לה להשתמש במצלמת הניידת כדי להקשיב ל"שיחה פרטית". בסוף השבוע האחרון נדחתה התביעה על הסף ונקבע כי למשטרה היתה סמכות להשתמש בתיעוד ממצלמת הניידת, וכי פיטוריהן נעשו בצדק. הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט לערעורים, ובו גם שופט אחד מבית המשפט הגבוה של מחוז לוס אנג'לס, הוסיף כי המשטרה זכאית אף לדרוש מהשניים את הוצאות המשפט, אם תבחר בכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה