קריירה ולימודים

העובד יפוטר? המנכ"ל התערב בסערת הטוויטר "בנזונה בהייטק"

 "לעזאזל, להיות פאקינג גרוע בהייטק עדיף מלהיות סבבה ברוב המקצועות האחרים", "לתקשורת היה פעם כוח אבל אחרי כל העבודה הקשה אין כסף ולא יוקרה", "תגרמו לעוד אנשים לנטוש את מקומות העבודה שמתעמרים בהם, משלמים להם מעט מידי, ולא מעריכים אותם", מתכנת בהייטק הצית סערה בטוויטר
מערכת ice |  2
טוויטר וכסף (צילום freepik)
האם עבודה בהיי-טק היא הטובה ביותר? סערה בטוויטר סביב ציוץ של אחד מעובדי הסטארטאפ הישראלי טאבניין, מתכנת שפשוט רצה שכולם יעברו לעבוד בהיי-טק כי שם הכי טוב: השכר, התנאים, והיחס.
איך הכול התחיל? שבוע שעבר, הצייצן בועז בן ה-28 העלה בחשבון הטוויטר שלו סדרת ציוצים על התנאים בהיי-טק: "חלאס. בנזונה בהייטק. מעולה. מדהים. פצצה. אפס ציניות. הגיע הזמן להגיד את זה, בלי כוכביות ובלי סייגים. תעשו כל מה שאתם יכולים כדי לעבור לעבוד בהייטק. והייטק זה לא רק לתכנת, יש עוד דברים. מה שמשנה זה שתגיעו לסקטור הזה. זה הסקטור הנכון", כתב.
עד כדי כך המצב טוב בהייטק, שלדברי בועז "להיות בינוני בהייטק עדיף מלהיות טוב ברוב המקצועות האחרים. לעזאזל, להיות פאקינג גרוע בהייטק עדיף מלהיות סבבה ברוב המקצועות האחרים".
מה הסיבות לכך? לדבריו רק 5% מעולמות התוכנה מרוויחים פחות מ-20 אלף שקל, ורק 5% מרוויחים מעל 70 אלף שקל לחודש, והשאר? "חיים פאקינג מעולה". עוד הוסיף שיש ביקוש רב במגוון תחומים: לא רר תכנות, מעצבים, משווקים, תמיכה, מכירות, משאבי אנוש ועוד. כך גם לגבי מגוון התחומים שאפשר לעסוק בהם: מסייבר וניווט ועד ענן ומניעת מחלות "היופי? אפשר לעשות כל כמה שנים משהו אחר לגמרי".
 
הצייצן הוסיף עוד מגוון הטבות שיש בהייטק בכל הקשור לתנאים והיחס: "אין ״בוסים״ שיצעקו עליכם, אין התעמרויות, אין יחס מבזה ומזלזל. רוצים מסיבות? יש, בריסטה? יש, לעבוד מהבית? יש, מסעדת שף? יש, שעות גמישות והתחשבות במצב האישי והמשפחתי? יש".
אבל האם קשה להתקבל להייטק? לדעתו בכלל לא. "סף הכניסה נמוך והמוביליות החברתית מדהימה". אם תוכיחו שאתם יודעים (כמו תואר, ניסיון, קורס וכדומה) רתם תמצאו עבודה: "העבודה הראשונה קשה לכולם, אבל אח״כ מתגלגלים. ההייטק נחשול, תביאו גלשן".
 
מה גרם לו לצאת עם ההכרזה הפומבית? לדעתו ההייטיקטסים מנסים להסתיר את זה: "ה״הגמוניה״ מנסה לשמור על הגמוניותה. חלק מזה זה הייטקיסטים שהתחילו להאמין לכסף שהם מקבלים, ושחושבים שהם מיוחדים וייחודיים. ממש אלוהים בעצמו פיסל אותם. והם שומרי הסף מפני האספסוף", ולדבריו גם כלי התקשורת כועסים ומסתירים את היתרונות בהיי-טק, כי פעם היה להם את כל הכוח, אבל עכשיו אחרי כל העבודה הקשה יש מעט מאוד כסף ואין יוקרה.
התגובות הגיעו בהמוניהן. קודם כל העירו לו שזו דמגוגיה. הוא הראה שבהייטק יש גרף שכר גבוה, אבל רק בתכנות ולא בשאר הגיוון שיש כמו שאמר. שנית, מאוד קשה להתקבל, התחרות עצומה, תהליך הראיונות מאוד מפרך וקשה ולא רק לעבודה ראשונה, ועדיין גם בהייטק יש "בוסים מהגיהנום" ו"גזענות סמויה".
היו כאלה שפחות התלהבו ממה שכתב: "אני מרגישה שצריך פה איזה מבוגר אחראי שיעזור לו להשתפר. זו *לא* קריאה לפטר אותו אבל אולי מישהו ממקום העבודה שלו שקצת מבין עניין ירצה לקחת אותו לשיחה צפופה", כתבה לו אחת עם רמז לפיטורין. אבל בועז לא נשאר חייב: "מה שהורג אותי זה שאנשים עם כוח כמוכם כבר בשלב של לפטר אותי, להחביא אותי מתחת לבלטות, ובעיקר לשרוף אותי כמועסק. אנשים שהצליחו בחיים, שמתיימרים ביום יום לעזור לאחרים, פשוט מנתבים את כל האנרגיה שלהם לשנאה".
והמשיך במונולוג חברתי: "אני מתבטא כמו בהמה כי בשכונה שבה גדלתי זה או זה או שאתה מקבל מכות. ואני לא הכרתי אף אחד בהייטק. אני חצי מזרחי וחצי אשכנזי, ואפס אחוז עשיר. האנשים שסביבי כשגדלתי חלמו ושאפו שיהיה להם קיוסק. אה ואני גם חננה אחושרמוטה. מה אני אוהב, לתכנת? כמה פופולרי כבר נראה לכם שזה היה בשכונה בחולון? אבל אני לא מחפש רחמים, ואני לא מחפש שירחמו עליי".
והוסיף: "אני רוצה שהילדה מדימונה תדע שאם היא תלמד את הדברים הנכונים, ותעבוד קשה, היא תצליח. שההייטק זה לא רק ליחידי סגולה שגדלו בבית הנכון. אז אני מחרבן על המשטרת דעות שלכם. אני מחרבן על ה"יחידי הסגולה" שיותר טובים ממני. השגתי הכל בעבודה קשה, ואמשיך להשיג עוד יותר בעבודה קשה", כתב ופרגן לבוסים שלו: "בחרתי בבוסים שמותר לי לא להסכים איתם ושהם לא יסכימו איתי, והפיתרון שלהם לא יהיה לפטר או להשתיק אותי".
הגולשת שלכאורה רמזה על פיטוריו, הגיבה בתקיפות: "אל תשקר, אני אמרתי בפירוש שזו לא קריאה לפטר אותך כי אני לא חושבת שמה שעשית מתאים לפיטורים, אבל כן מישהו שמכיר אותך צריך להסביר לך מה עשית לא בסדר. זה שקר וראוי שתמחק אותו".
אז איך הגיב המנכ"ל? דרור וייס, מנכ"ל טאבניין, כתב: "היי, אני המנכ״ל בחברה שבועז עובד בה. בועז הביע דעתו על הנושא כאדם פרטי. הוא לא מייצג ולא התיימר לייצג עמדה של טאבניין כחברה, והשיח על התערבות מנהלים בחשבון הטוויטר הפרטי של עובדיהם הוא פסול בעיניי (אלא אם מדובר בדעה קיצונית מסוכנת)".
והוסיף: "אני מאמין בכך שאנשים יכולים לעשות בחיים הפרטיים שלהם ככל העולה על רוחם, ולהביע את עצמם ברשתות ללא צורך לתת למנהלים שלהם דין וחשבון או לצנזר את עצמם. אמרתי לו את דעתי על הפוסט שלו כחבר וקולגה באופן פרטי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בועז תעלה את זה בטיקטוק שם הצעירים נמצאים (ל"ת)
    אבי 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בועז אתה פטיש, והמנכ"ל יצא גבר (ל"ת)
    גם בהייטקס 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור