קריירה ולימודים

טירוף משכורות בבזק: כמה מרוויח רן גוראון מנכ"ל אלפא?

הדוחות של קבוצת בזק חשף את המשכורת של המנכ"ל של חברות הבת: בנק בינלאומי, יס ופלאפון, רן גוראון, כמה הוא מרוויח?
מערכת ice |  5
רן גוראון מנכ"ל פלאפון יס ובזק בינלאומי (צילום לילך צור דפי דלויה יחצ)
פרסום הדוחות הכספיים הבוקר (רביעי) חשף את המשכורת המטורפות של בכירי בזק. המנכ"ל של חברות הבת המאוגדות תחת השם הזמני "אלפא": בנק בינלאומי, יס ופלאפון, כיכב עם השכר הגדול ביותר של 9.3 מיליון שקל בשנה. מנכ"ל בזק, דודו מזרחי עם שכר שנתי של 9 מיליון שקל. יו"ר הקבוצה, גיל שרון עם שכר של 8.1 מיליון שקל, סמנכ"לית הלקוחות, דגנית קרמר הרוויחה 2.7 מיליון שקל, סמנכ"ל משאבי האנוש צביקה אברמוביץ' עם שכר שנתי של 2.5 מיליון שקל וסמנכ"ל החטיבה הפרטית עם שכר של 2.5 מיליון שקל. 
הדוחות שפורסמו הבוקר חשפו כי בזק טרם התאוששה מהפרשות שנקשרו אליה תחת הבעלים הקודם, שאול אלוביץ', סכסוכים עם העובדים (שנסגרו רק לאחרונה) והתחרות אליה הצטרפה מאוחר בתחום האינטרנט בתשתיות הסיבים האופטיים, אבל בכל זאת הצליחה החברה לשמור על יציבות בשורת ההכנסות ואף לשפר במעט את השורה התחתונה. בזק פרסמה עם הדוחות הכספיים את התחזית שלה לשנת 2022 והכריזה על מדיניות דיווידנד חדשה.
מדיניות הדיווידנדים החדשה של החברה לפיה תחלק מחצית מהרווח הנקי המאוחד החצי שנתי וזה נתון מצוין שאמור לייצב את הביצועים של המניה מאחר והמשקיעים המוסדיים הגדולים מעדיפים "לשבת" על מניה לאורך זמן אולם מבלי שהיא משלמת דיווידנדים הם נאלצים מפעם למפעם למכור את המניה. ככל שחברה בסדר גודל של בזק משלמת דיווידנדים הרי שהמוסדיים הגדולים "רגועים" הרבה יותר ומכאן התנודתיות במניה מצטמצמת. כך או אחרת. בהתאם למדיניות הדיווידנדים החדשה של החברה היא דיווחה על חלוקת דיווידנד של 240 מיליון שקל וזו כבר בשורה טובה למשקיעים.
בחודש דצמבר שעבר הזמינה בזק הערכת שווי ל-yes בעקבות הערכות כי שווי החברה יורד. ואכן, הערכת השווי שביצעה פרומטאוס קבעה כי השויי של yes שלילי בהיקף של 134 מיליון שקל. בתום הרבעון השלישי של השנה עדכנה החברה (בעקבות דרישה של רואי החשבון) את השווי של yes לשווי שלילי של 143 מיליון שקל.
 
נמשיך, ברבעון הבאים של 2021 צמצמה בזק את השווי השלישי של yes (כלומר הכירה בעליית ערך של החברה. נו טוב) כך שבתום הרבעון השלישי השווי של חברת הטלוויזיה בלוויין היה שלילי של 128 ואחר 126 מיליון שקל וסוף השנה השווי עלה למינוס 109 מיליון שקל. צריך לזכור שלכל השינויים בשווי של yes צורפו הערכות שווי מתאימות אבל בסופו של דבר אנחנו מדברים על שינויים מסחררים בשווי של החברה תוך שנה אחת בלבד - נו טוב.
נתון שכדאי לשים אליו לב הוא התחזית של החברה באשר לפרישת תשתית הסיבים שלה. החברה מעריכה שעד לסוף השנה תגיע ל-1.4 מיליון בתי אב בישראל ובטווח הבינוני תגיע ל-2.1 מיליון בתי אב. כאן המקום להזכיר שבזק, למרות היתרות הברור שיש לה על פני המתחרים, נמנעה מלחבר את הלקוחות שלה במשך שנים לאינטרנט בסיבים מה שהותיר את המגרש פנוי לגמרי לפרטנר וסלקום כך שהיום החברה נכנסת במלוא המרץ למגרש שתפוס כבר בחלקו הארי.
עוד כמה מספרים שכדאי לשים אליהם לב בתוצאות של בזק. הכנסות החברה מטלפוניה קווית הסתכמו ב-2021 ב-013 מיליון שקל לעומת קצת יותר ממיליארד שקל ב-2020. הכנסות החברה מתשתיות אינטרנט הסתכמו ב-2021 ב-4.18 מיליארד שקל לעומת 4.15 מיליארד שקל ב-2020. הרווח הנקי של סיגמנט התקשורת הקווית הסתכם ב-1.06 מיליארד שקל לעומת 1.04 מיליארד שקל ב-2020.
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון,yes  ובזק בינלאומי: "השנה האחרונה הייתה שנת מפנה בפלאפון וב-.yes פלאפון עברה לצמיחה בהכנסות אחרי שנים רבות ו-yes  עברה לתזרים חיובי לראשונה זה מספר שנים. כל שלוש החברות מסכמות שנה של צמיחה, לצד מגמה עקבית של ירידה בהוצאות התפעוליות, המסתכמת כבר במאות מיליוני שקלים.
אנו ממשיכים להתחזק בטלוויזיה עם שנה שנייה ברציפות של צמיחה בכמות המנויים ומעבר לפלטפורמת IP של כ-250 אלף ממנויי yes, מתוכם כ-88 אלף מנויי StingTV, מה שיציב אותנו כבר בשבועות הקרובים כשחקן הגדול בישראל בטלוויזיה על גבי אינטרנט. בסלולר אנו ממשיכים להוביל עם חבילות דור 5, אליו כבר הצטרפו כ-590 אלף מנויים ובבזק בינלאומי אנו ממשיכים לצמוח בשירותים העסקיים ולבצע השקעות בתחום פתרונות הענן. נערכנו בשנים האחרונות היטב לשינויים ולתחרות כדי להבטיח את חוסננו ועתידנו בשוק התקשורת הישראלי."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לנציגי שירות שלהם נותנים שכר מינימום מסריח
    אבי לוי 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והלקוחות חושבים שהנציגים מליונרים ומדברים אליהם כמו לכלבים. בושה.
    סגור
  • 4.
    נציג עובדים
    גד 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבדקו משכואות של נציגי העובדים ובמיוחד של היור שפרש מר כפיר אתם לא תאמינו לתוצאות
    סגור
  • 3.
    חזירות
    מולייר 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנה עוד דוגמא לחזירות .
    סגור
  • 2.
    תקנו לבזק בינלאומי ולא בנק בינלאומי (ל"ת)
    רון 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    להפריט, להפריט, להפריט...
    אבי קו-ישר 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמפריטים כל מה שזז, לעתים קרובות הביצועים יורדים והמחירים עולים. אבל אין פוגעים במטרות קדושות...
    סגור