קריירה ולימודים

מענקים לניצולי השואה: זה הסכום לו הם זכאים בחודש

בשלושת חודשים האחרונים הוגשו לרשות לזכויות ניצולי השואה מאות בקשות חדשות להכרה וזכאות לקצבאות חודשיות מקשישים שורדי שואה יוצאי רומניה ובולגריה. סך התשלומים שאושר עד כה עומד על כ-3.5 מיליון שקלים, ועשרות רבות של בקשות להכרה נמצאות כעת בהליכי בדיקה ואישור זכאות
מערכת ice |  6
ניצולי שואה ביד ושם (צילום מרים אלסטר פלאש90)
בשלושת החודשים האחרונים, הוגשו לרשות לזכויות ניצולי השואה 219 בקשות להכרה וזכאות לקצבה חודשית ע"י שורדי שואה יוצאי רומניה ובולגריה, אשר חיו תחת הגבלות השלטון הנאצי ומשתפי פעולה. ממשלת גרמניה הכירה בשנים האחרונות ביהודים שחיו ב"גטאות פתוחים" ברחבי אירופה וסבלו מהגבלות בחופש התנועה ומהתנכלויות על רקע אנטישמי.
מתחילת השנה אושרו ברשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשוויון חברתי 58 בקשות לזכאות לקצבאות חודשיות, ושירותים כמו תרופות וטיפולים נפשיים, בשווי כולל של כ- 3.5 מיליון שקל. בישראל חיים כיום כ-160,000 שורדי שואה, מתוכם כ-110,000 זכאים למענק שנתי בלבד.
 
כ-70% מהזכאים למענק השנתי הינם מקבלי קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי, אותה הגדילה המדינה בתקציב האחרון בכ-500 שקל בחודש, בעלות של כ-1.5 מיליארד שקל, בבסיס התקציב. בנוסף, בתקציב המדינה האחרון הובילה השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, מהלך להגדלת המענק השנתי לשורדי שואה מ-4,000 שקל לכ-6,500 שקל, בהשקעה של כ-300 מיליון שקל.
בעקבות עבודת מטה שנעשתה ברשות לזכויות ניצולי השואה במשרד לשוויון חברתי בשיתוף משרד החוץ, מול ממשלת גרמניה, הוכרו מאז שנת 2019 עשרות ערים ברחבי רומניה ובולגריה כ"גטאות פתוחים" בתקופת מלחמת העולם השנייה. בעקבות ההכרות שניתנו, העבירה ממשלת גרמניה ב-3 השנים האחרונות פיצויים לשורדי שואה בסכום מצטבר של כ-2.5 מיליארד שקל. בימים אלה פועל המשרד, בשיתוף משרד החוץ, להביא להכרות ופיצויים נוספים מהעולם עבור שורדי השואה בישראל.  
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן (יש עתיד) מסרה: " אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים בכל ימות השנה על מנת לעמוד במשימתנו – יצירת תנאים ראויים ומכבדים לשורדי השואה שעדיין חיים עימנו. כ-40 שורדי שואה נפרדים מאיתנו בכל יום – מה שהופך את משימתנו לדחופה ביותר. אנו ממשיכים לפעול מול ממשלת גרמניה, ומדינות נוספות, על מנת לשפר את חייהם של שורדי השואה, להביא לצדק היסטורי ולקדם את זיכרון והנצחת השואה וקורבנותיה בקרב הדורות הצעירים בארץ ובעולם".  
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קצובת אזרח ותיק אשר לא מקבל השלמת הכנסה
    מאיר ברזילי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיצד אפשר לשרוד מקצובה של 2394 ג'ובות ? את עושה ימים כלילות ? אז קחי אותנו גם בחשבון , הורייך יזדקנו וגם את זמנך יגיע כמונו , "הימים חולפים מהר"- עלבון , חרפה , ביזיון ובושה לך גברתי השרה !
    סגור
  • 3.
    ניצולי שואה
    שואלת 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יהודי ארצות האטלס והמזרח שהיו במחנות ועברו שואה בידי הגרמנים - לא מקבלים את המגיע להם ורבים לא קיבלו מאומה. הטענה של המדינה: רק מי שהיה בגטו ולא מחנה. כל כך גזעני וכל כך מרגיז. המילה "גטו" מבטלת את הזכויות של יהודי המזרח שרבים הלכו לעולמים ללא קבלת שקל. לפיד דואג ליהודי אירופה ולא מענין אותו יהודי המזרח. לדעתי ילדי המזרחיים שהוריהם לא קיבלו פיצויי שואה - זכאים ומיד. מספיק עם ההתפתחות. תפצו גם את ילדי תימן והבלקן ומיד.
    סגור
  • אין קשר
    אני 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ילדי המזרח, אירופה... אבי ע"ה היה יליד רומניה והיה ניצול שואה ולא קיבל שקל.... ואנחנו- שלושה ילדים לא קיבלנו מאומה. ואני ליכודניקית. זה לא קשור ליאיר לפיד. בכלל.... ותפסיקו להתלונן!!! נמאס לשמוע!!!!! מכיוון שיש "מזרחים" שמקבלים המון כסף על כך שעברו את השואה. כמו חמותי. ילידת טוניסיה. צריך לדעת למי לפנות ואיך.
    סגור
  • 2.
    גרמניה לא יכולה להתעלם ממה שעשתה
    מטי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזיזת כספם ורכושם של יהדות אירופה ויהדות ערב
    סגור
  • 1.
    צדק חברתי
    אילנה 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    טוב שכך עושים ודואגים לרווחת ניצולי השואה נפגעי גרמניה הנאצית. אבל מה עם כל אותם קשישים שהגיעו לארץ בחילוץ מבצע עזרה ונחמיה מעיראק בתחילת שנות החמישים והשאירו שם את כל רכושם וממונם שהולאמו לטובת עיראק???הם היו בסכנת חיים וחולצו למדינת ישראל הטרייה ועזרו בבניית הארץ ובעיירות הפיתוח. להם לא מגיע פיצוי על מיטב רכושם? להם לא צריך לדאוג? ולכל יתר יוצאי מדינות ערב שעלו לארץ בחופזה במבצעי הסוכנות היהודית דאז???צריך לחשוב גם עליהם. גם הם עברו פוגרומים ועלו לארץ חסרי כל כתנאי ליציאתם. אף אחד לא הורשה למכור את ביתו ורכושו. נעשה להם עוול גדול ואת זה מדינת ישראל לא מתקנת!!
    סגור
  • אל תדאג לעיראקים, עשו מספיק כסף בחזרה
    דנידין 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם עורכי דין או רואי חשבון טחונים
    סגור