קריירה ולימודים

מחר: שביתה כללית במערכת החינוך בכל הארץ

הסתדרות המורים הודיעה על החרפת הצעדים במו"מ מול האוצר ועל השבתה כללית של מערכת החינוך (פרט לחינוך המיוחד). ליברמן: "אני מציע מיום ראשון להיכנס למו"מ רציף". בן דוד: "מנהלים כבר חצי שנה מו״מ טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת"
מערכת ice |  1
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

הסתדרות המורים הודיעה הערב על החרפת עיצומי עובדי ההוראה, כשמחר (רביעי) תתקיים שביתה ולא יתקיימו לימודים כלל, בכל מוסדות החינוך שטרם יצאו לחופשת הקיץ, קרי גני הילדים, בתי הספר היסודיים  ובאולפנים. מוסדות בחינוך המיוחד הוחרגו, ובהם יתקיימו לימודים כרגיל.


בהודעה לתקשורת ציינו בארגון כי "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למו״מ רציני כבר מחר".
 


מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד, מסרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר".

הנהגת ההורים ממשיכה להתנגד לצעדי המורים וקראה למורים לעצור את השביתה. "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם, הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה נגד הסתדרות המורים, ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר". מסרו.
 


שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס אתמול בישיבת הסיעה בכנסת לדרישות המורים. "אני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות. אני מציע מיום ראשון להכנס למו"מ רציף עד שנגיע להסכם" אמר, "אין כזה דבר משא ומתן של 'take it or leave it' , אנחנו רוצים לדון על הכל, על שכר המורים והתאמת החופשים של מערכת החינוך והמשק הישראלי וכמובן גם על תגמול למצוינות ".

גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה היום לנושא, וליכולת להמשיך את המו"מ אל מול ההודעה על פירוק הכנסת. לדבריה: "חייבים להמשיך את המו"מ על הסכמי השכר. המשבר בחינוך בשטח - השנה היו הרבה גנים שלא נפתחו ובמהלך השנה היו הרבה שיבושים. אנחנו במציאות של חירום. האינטרס שלנו הוא לחזק את המורים ולהבטיח את יציבות המערכת. אין הרבה פערים מול האוצר".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המורים צודקים! באוצר לא נתנים אפילו הצעה.
    שרה 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תמשיכו לשבות... אפילו לתוך שנה הבאה. שר האוצר החדש כבר יחתום אתכם על הסכם ראוי.
    סגור