קריירה ולימודים

פרס של מיליון דולר למנכ"ל פייזר, מה יעשה בכסף?

חתן פרס בראשית לשנת 2022, ד"ר אלברט בורלא, אמר נרגש בנאומו: "אני חש גאווה וענווה עמוקה לקבל את פרס בראשית. גאווה משום שלא התכוונתי לחיות חיים ציבוריים"
מערכת ice | 
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)

הערב, נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, העניק את פרס בראשית לד"ר אלברט בורלא בטקס שהתקיים בתיאטרון ירושלים.

ד"ר אלברט בורלא, הוכרז כחתן פרס בראשית התשיעי, בינואר 2022. ועדת הפרס שיבחה את ד"ר בורלא על מנהיגותו בפיתוח חיסוני הקורונה, אשר הצילו חיים של מיליוני בני אדם במהלך המגפה, ואת חזונו הנועז, ונכונותו לקחת סיכונים, אשר אפשרו את מתן החיסון בזמן שיא. בנוסף, הוועדה ציינה את גאוותו של ד"ר בורלא בזהותו ובמורשתו היהודית, מחויבותו לערכים יהודיים ותמיכתו במדינת ישראל.
נשיא המדינה שנאם בטקס אמר: ״אלברט בורלא לא נרתע מאחוזי הסיכון הגבוהים, לא ממתנגדים, תיאוריות קונספירציה או פוליטיקה. הוא האמין בחיסון והשקיע את כל כולו במימוש של מה שנראה באותה תקופה כפנטזיה רחוקה. החיסון פותח במהירות שיא, ועשה שימוש בטכנולוגיית המחר על מנת למגר את המגיפה הקטלנית. מחקר אשר פורסם ב-״The Lancet״ לפני מספר ימים, מצביע על כך שחיסוני הקורונה הצילו את חייהם של כמעט 20 מיליון בני אדם. אכן, החיסון השיב לנו את החירות שחשבנו שאיבדנו. אלברט, אני מברך אותך, את עמיתיך ומקביליך. אתם משפיעים בצורה כה חיונית על האנושות, ובו בעת מחבקים את המורשת והערכים היהודיים שלכם ומעוררים גאווה יהודית.״
חתן פרס בראשית לשנת 2022, ד"ר אלברט בורלא, אמר נרגש בנאומו: "אני חש גאווה וענווה עמוקה לקבל את פרס בראשית. גאווה משום שלא התכוונתי לחיות חיים ציבוריים, ומעולם לא יכולתי לדמיין שיום אחד אקבל את הכבוד של פרס בראשית ואעמוד בשורה אחת לצד חבריי המועמדים, אנשים יוצאי דופן, ולצד זוכי הפרס בעבר- מדינאים ומדינאיות, אמנים ופילנתרופים, שמראים לעולם את הטוב ביותר שיש לעם היהודי להציע.  צניעות, כי הפרס שייך לכל הקולגות שלי שעבדו ללא לאות במהלך מגיפה עולמית כדי להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ולתת לעולם הזדמנות לחזור לשגרה. חייו של כל אדם יקרים, ועלינו להתמודד עם האתגרים העומדים לפנינו באומץ, ענווה והתמדה. עמיתיי בפייזר חיו את הערכים הללו, ואני גאה להיות כאן בישראל כדי לחגוג אותם ואת ההישג יוצא הדופן שלהם".

הענקת פרס בראשית. צילום: ליאור מזרחי

ד"ר בורלא הודיע כי כספי הפרס בסך מיליון דולר יתרמו להקמת מוזיאון השואה של יוון, שייבנה בסלוניקי. ד"ר אלברט בורלא נולד בסלוניקי, ביתה של קהילה יהודית עתיקה שמקורה בימי קדם. הקהילה היהודית, בת 55,000 נפשות, נמחקה כמעט לחלוטין במהלך הכיבוש הנאצי. הוריו הצעירים של ד"ר בורלא נמלטו בקושי ממוות, והיו בין 2,000 הניצולים היחידים שנותרו. מוזיאון השואה היווני ינציח את ההיסטוריה של קהילת יהודי יוון מהעת העתיקה ועד לעידן המודרני.
 


אורחי כבוד נוספים של הטקס היו הפעילים החברתיים וציידי הנאצים, סרז' וביאטה קלרספלד מצרפת. ד"ר בורלא ציין את עבודתם המכבדת את זכרם של קורבנות השואה והעמדה לדין של פושעי מלחמה נאצים, כולל "הקצב המיליון" הידוע לשמצה, קלאוס ברבי. ד"ר בורלא וקרן פרס בראשית הכריזו על מענק משותף על סך 100,000 דולר ל'אגודת הבנים והבנות של יהודים שגורשו מצרפת'- ארגון שהקימו בני הזוג קלרספלד כדי לתעד ולשמר את שמות הקורבנות היהודים של הכיבוש הנאצי בצרפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה