קריירה ולימודים

כבוד: חוקרים מהטכניון זכו בפרסים במאות אלפי שקלים

טקס הענקת פרסים לחוקרים מצטיינים בתחומי האנרגיה המתחדשת מטעם קבוצת דוראל, התקיים לראשונה בטכניון במעמד נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ומנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצרס רועי פורמן. פרסי המחקר, על סך 50 אלף שקלים כל אחד, הוענקו לשלושה חוקרים מצטיינים המפתחים טכנולוגיות לאחסון אנרגיות מתחדשות
מערכת ice | 
הטכניון (צילום יח"צ/ עמוד הפייסבוק של הטכניון)
טקס הענקת פרסים לחוקרים מצטיינים בתחומי האנרגיה המתחדשת מטעם קבוצת דוראל, התקיים לראשונה בטכניון במעמד נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ומנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצרס רועי פורמן. פרסי המחקר, על סך 50 אלף שקלים כל אחד, הוענקו לשלושה חוקרים מצטיינים המפתחים טכנולוגיות לאחסון אנרגיות מתחדשות: 
ד"ר יוסף לפקוביץ' מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל: על שימוש בתערובות אמוניה לטובת אחסון אנרגיה ללא זיהום פחמני, ד"ר דוד איזנברג מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך: על אחסון אנרגיה במימן באמצעות חימצון אוריאה – דרך יעילה, זולה וידידותית לסביבה ופרופ' יאיר עין-אלי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים: על טכנולוגיה לאחסון אנרגיה יעיל בסוללות אבץ-ניקל נטענות. השלושה הם חברי תוכנית האנרגיה ע"ש גרנד בטכניון (GTEP), ואת הטקס הנחה ראש התוכנית פרופ' יועד צור.
הענקת הפרסים לחוקרים מצטיינים היא המשך טבעי להסכם האסטרטגי שנחתם לפני שנה בין הטכניון לדוראל אנרג'י-טק ונצ'רס (דוראל-טק), זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה. במסגרת ההסכם פועלים שני הגופים לקידום מחקר, פיתוח ומסחור בשורה של נושאים וחותרים לאיתור ומימוש הזדמנויות עסקיות משותפות במענה לאתגרים עולמיים בתחום האנרגיה, האקלים והסביבה.
 
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר בטקס כי "אתגרי המאה ה-21 הם אתגרים רב תחומיים המחייבים את האקדמיה  להיערך מחדש. לאחרונה גיבש הטכניון תוכנית אסטרטגית לעשור הבא, ואנו מבינים כי פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה והתעשייה. בשנתיים האחרונות הידק הטכניון את קשריו עם התעשייה ומשתף פעולה עם חברות שתחום פעילותן עולה בקנה אחד עם תחומי הליבה שלנו על מנת להעצים את המחקר וההוראה. תחום מחקר האנרגיות המתחדשות הוא תחום ליבה כזה ואך טבעי היה שנשתף פעולה עם חברת דוראל שהיא אחת החברות המובילות בתחום היום בישראל".
 
"הקשר בין האקדמיה לתעשייה הוא מכפיל כוח במעבר לאנרגיה ירוקה, זמינה וזולה וכן במאבק במשבר האקלים," אמר רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצ'רס. "שלושת חוקרי הטכניון שקיבלו מדוראל את פרסי המחקר הם דוגמה נהדרת לשילוב כוחות ממגוון דיסציפלינות. שלושתם מביאים איתם חשיבה המצאתית וחדשנות בנושאי ליבה - אגירת אנרגיה, מימן ירוק ואמוניה ירוקה. דוראל, כחברה יזמית גלובלית, חרתה על דגלה את תחום החדשנות ואנו גאים לתמוך בטכנולוגיות פורצות דרך".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה