קריירה ולימודים

על רקע משבר המורים: זה הסכום שהושקע בחינוך בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני ההוצאות הממשלתיות על חינוך ב2021, והמספרים מדהימים 
מערכת ice | 
משרד החינוך (צילום ויקיפדיה)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממשיכה לפרסם סטטיסטיקות ונתונים על הכלכלה הישראלית. אחרי שפרסמה על חלקן של העמותות ללא רוווח, מפרסמת היום הלמ"ס את הוצאות המדינה על חינוך, שהתקציב שהוקדש לו עקף השנה אף את תקציב הביטחון.
על פי הלמ"ס, ההוצאה הלאומית לחינוך הסתכמה ב-124.6 מיליארד ש"ח במחירים שוטפים שהם 8.0% מהתוצר המקומי הגולמי. ההוצאה הלאומית לחינוך עלתה ב-6.4%, במחירים קבועים, לעומת ירידה של 5.3% בשנת 2020. ההוצאה הלאומית לחינוך לנפש עלתה ב-4.7% (במחירים קבועים), לעומת ירידה של 7.0% בשנת 2020.
11.1% מההוצאה הלאומית לחינוך, מומנה על ידי משקי הבית, מלכ"רים פרטיים, תרומות ומענקים. המגזר הממשלתי (הממשלה, הרשויות המקומיות ומוסדות ממשלתיים ללא כוונת רווח) מימן 88.9% מכלל ההוצאה הלאומית לחינוך, עלייה לעומת 84.2% בשנת 2020.
על פי הנתונים, בשנת 2021 רוב שירותי החינוך (82%) סופקו לאוכלוסייה במוסדות חינוך של הממשלה, של הרשויות המקומיות ושל מוסדות חינוך ללא כוונת רווח שרוב מימונם מהממשלה (לדוגמה האוניברסיטאות, רשת אורט, רשת עמל וכו'). ערך השירותים שניתנו על ידי מוסדות חינוך ללא כוונת רווח שעיקר מימונם ממקורות פרטיים בשנת 2021 היה 8% מההוצאה הלאומית לחינוך. חלקם של שירותי החינוך שסופקו על בסיס עסקי, כגון שירותים בגני ילדים, שיעורים פרטיים (כולל שיעורי השלמה לתלמידי בתי ספר), קורסים למבוגרים, ספרי לימוד וכו', הסתכם ב-10%.
 
בשנת 2021, כ-76% מההוצאה השוטפת של הממשלה, הרשויות המקומיות והמלכ"רים על שירותי החינוך היו עלות עבודה, כ-20% – הוצאות על קניית סחורות ושירותים ו-4% היו הוצאות תחשיביות על בלאי. נתונים מפורטים על מימון ההוצאה הלאומית לחינוך לשנת 2020 (השנה האחרונה שעבורה יש נתונים מפורטים) מראים שהמגזר הממשלתי מימן 84.2% מכלל ההוצאה, והמגזר הפרטי מימן 15.8% מסך כל ההוצאה הלאומית לחינוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה