כסף וצרכנות

הסוף להעלאות המחירים? הכנסת בדרך להחלטה מכריעה

הוועדה תכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, וקבוצת חברי וחברות כנסת, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים. לפי ההצעה, עוסקים שיעלו מחירי שירותים ומוצרים חיוניים באופן חריג בתקופה בה יוכרז מצב חירות ביטחוני, אזרחי או בריאותי, יחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת
כפיר אדר |  1
עליית מחירים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
בשבוע הבא, ביום שני ה-11 בפברואר, ועדת הכלכלה תכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק של היו"ר ביטן שנועדה להילחם בניצול מצב המלחמה להעלאת מחירים. הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית גם את הצעת החוק לטיפול בכלבים המשוטטים שנכנסו מעזה לדרום ותקיים ישיבת מעקב בנושא המגבלה על נמל מספנות ישראל.
בשעה 09:00 – הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, בהוראת שעה למלחמת חרבות ברזל, על מנת לאפשר התמודדות עם מכת הכלבים המשוטטים שנכנסו לדרום מרצועת עזה. לפי ההצעה תורחב סמכות הווטרינרים העירוניים שנמצאים בשטח של עד 20 ק"מ מגבול הרצועה, כך שיוכלו להמית כלבים משוטטים שאינם מסומנים גם אם לא היו בהסגר של 10 ימים קודם לכן ולא ניתן לשקמם או להביא לאימוצם. בנוסף מוצע להסמיך את שר החקלאות, בהתייעצות עם מנהל השירותים הווטרינריים, להחיל את ההצעה גם על האזור המרוחק עד 10 ק"מ מגבול לבנון.
 
בשעה 11:00 – הוועדה תכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, וקבוצת חברי וחברות כנסת, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים. לפי ההצעה, עוסקים שיעלו מחירי שירותים ומוצרים חיוניים באופן חריג בתקופה בה יוכרז מצב חירות ביטחוני, אזרחי או בריאותי, יחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן. במקרה כזה יוכל הממונה על הרשות להגנת הצרכן להטיל עיצומים כספיים בסך של כ-46 אלף שקלים לתאגיד וכ-25,600 שקלים ליחיד. בנוסף, מוצע כי הממונה על הרשות להגנת הצרכן יוסמך להוציא צו להפסקת ההפרה, ועוסק שיפר את הצו יהיה צפוי לעיצומים בגובה של פי 3 מהסכמים האמורים.
בשעה 13:00 – הוועדה תקיים ישיבת המשך בנושא המגבלה הקיימת על נמל מספנות ישראל, לבקשת ח"כ אריאל קלנר. בישיבה הקודמת בחודש שעבר עלה כי המגבלה על נמל מספנות ישראל, לפריקת 5% מטען כללי, היא תוצאה של הסכמי עבר ומכתב הסמכה של שרי התחבורה והאוצר. בנוסף נמסר, כי הנושא נמצא בדיונים למציאת מתווה להורדת יוקר המחייה. היו"ר ביטן ביקש אז כי השרים יתקנו את מכתב ההסמכה תוך 3 שבועות, וכעת תתכנס הוועדה לבחון את ההתקדמות בטיפול בנושא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לצערנו רק ככה מבינים הגזלנים הללו
    א 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא מוכנים לירידה במחירים אבל לצערנו מה שיקרה זה שהם יפטרו הרבה עובדים כדי לשמר את הרווח הגבוה פשוט תאבי בצע את החקיקה הזאת חייב לגבות באיסור פיטורין של מועסקים בתחום המזון הקימעונאי נקווה לטוב הם תמיד מוצאים דרך לגזול את הצרכנים או לפגוע בעובדים
    סגור