כסף וצרכנות

הבנק הזה חילק 5 מיליון שקל ללקוחות בטעות: מה הסיבה?

הנהלת דואר ישראל סבלה מתקלה שתחילה ניתן היה לחשוב שמדובר באירוע סייבר. עם זאת, הנזק כבר נגרם: סכום ההפסדים כתוצאה מהתקלה נאמד ביותר מחמישה מיליון שקלים. הסיכוי להחזיר את הכסף? לא גבוה
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום shutterstock)
ביום שישי האחרון חוו לקוחות בנק הדואר שיבוש חמור בשירותי הבנקאות, לאחר שמערכות המידע של הבנק קרסו בעקבות טעות אנוש. התקלה, שהתגלתה בעת ניסיון לבצע פעולות שגרתיות, נבעה מכשל בהגדרת יום השבתון במערכת הפיננסית של הבנק.
בתגובה, נותקה המערכת המרכזית לצורך תיקון מיידי – אך הפגיעה הייתה רחבה בהרבה מהצפוי. על פי הפרסום של וואלה כסף השירותים הדיגיטליים והסניפים הושבתו כליל, והבנק נאלץ להתמודד עם תקלות רבות, שבמרכזן זיכויים כפולים שנרשמו בטעות בחשבונותיהם של אלפי לקוחות.

הנהלת דואר ישראל מיהרה להבהיר כי לא מדובר באירוע סייבר, אלא בתקלה טכנית בלבד. עם זאת, הנזק כבר נגרם: סכום ההפסדים כתוצאה מהתקלה נאמד ביותר מחמישה מיליון שקלים. רבים מהלקוחות, שזיהו את ההפקדות החריגות, הספיקו למשוך את הכספים מהחשבון לפני שהתגלתה הטעות. עדכון המערכות נמשך גם במהלך סוף השבוע, אך בבנק נאלצים כעת להתמודד לא רק עם השבתת השירותים, אלא גם עם ההשלכות הפיננסיות הישירות של התקלה.
על פי הפרסום מעריכים כי קשה יהיה לגבות חזרה את הכספים שנמשכו. הסיבה לכך נעוצה בפרופיל הכלכלי של רבים מלקוחות בנק הדואר – אוכלוסיות מוחלשות, לעיתים ללא יתרות משמעותיות או אמצעי השבה מוסדרים. בשל כך, בבנק נערכים לאפשרות שחלק ניכר מהכספים לא יוחזר לעולם. 
כזכור תקלה חמורה התרחשה לפני מספר שבועות החל משעות הבוקר בבנק הדואר. לקוחות של הבנק מתלונננים כי משעות הבוקר הם לא הצליחו לבצע פעולות באתר של הבנק, כמו גם בסניפים השונים בישראל.
על פי הפרסום ב-YNET, הסיבה לתקלה הייתה שבדואר ישראל הורידו את החיבור למערכת הפיננסים, זאת כדי לעדכן את המערכת. העדכון הגיע בעקבות יום השבתון אתמול במערכת. עד השעה 14:00 אמורה התקלה בבנק הדואר להסתדר, כאשר עד אז לא ניתן להעביר כספים, לבצע פעולות באתר ובאופן כללי בכל הקשור לפיננסים. כרטיסי דביט עובדים כרגיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה