כסף וצרכנות
מנכ"ל הוט סינמה: "קפיצה של 20% בצפייה ו-2 מיליון כרטיסים ביולי"
בריאיון מיוחד מסביר גיל סתיו מנכ"ל הוט סינמה, איך הקיץ הנוכחי הפך לאחד החזקים בשנים האחרונות, למה יותר ישראלים בחרו בקולנוע במקום חו"ל, ומה עושה הרשת כדי לשמור על מחירים נגישים גם כשכל השוק מתייקר
אם מישהו חשב שהקולנוע גוסס הקיץ הזה מוכיח אחרת. ביולי בלבד נמכרו בישראל מעל לשני מיליון כרטיסים לסרטים, שיא שלא נראה כאן כבר שנים. בגלי חום קיצוניים, עם ילדים בחופשה ומשפחות שנשארו בארץ, הפך הקולנוע לאחד ממוקדי הבילוי המובילים של הקיץ.
גיל סתיו, מנכ"ל HOT CINEMA, מדבר בריאיון על התנפלות הקהל, על הניסיון לשמור על חוויית צפייה משתלמת למרות עלויות התפעול הגבוהות, על עלויות הפופקורן במזנון ולמה עדיין למרות עליית המחירים סרט הוא יציאה אטרקטיבית ומשתלמת למשפחה
איך נראה הקיץ הזה בקולנוע לעומת הקיץ הקודם?
"ראשית, כשאנחנו מדברים על קיץ, אנחנו מחלקים אותו לשניים ומכלילים גם את חודש יוני, בעיקר מה-20 לחודש, כשמתחיל החופש הגדול של התלמידים. השנה, יוני היה חודש חלש מאוד, ראינו ירידה של כמעט 60% בצפייה בקולנוע בהשוואה ליוני אשתקד. וזה לא רק אצלנו זה קרה בכל רשתות בתי הקולנוע בישראל".
"ראשית, כשאנחנו מדברים על קיץ, אנחנו מחלקים אותו לשניים ומכלילים גם את חודש יוני, בעיקר מה-20 לחודש, כשמתחיל החופש הגדול של התלמידים. השנה, יוני היה חודש חלש מאוד, ראינו ירידה של כמעט 60% בצפייה בקולנוע בהשוואה ליוני אשתקד. וזה לא רק אצלנו זה קרה בכל רשתות בתי הקולנוע בישראל".
אבל ביולי קרה משהו אחר לגמרי, נכון?
"לגמרי. יולי היה חודש מדהים. ראינו זינוק משמעותי בכל תחום הבילוי והפנאי. לפי נתוני חברות האשראי, ביולי הייתה עלייה של 18% בהוצאות בתחום הבידור בהשוואה ליולי שעבר, והגענו לשיא של 50 מיליארד שקלים ברכישות בכרטיסי אשראי. גם בענף הקולנוע ראינו עלייה של כמעט 20%. לפי ההערכות, נמכרו ביולי למעלה מ־2 מיליון כרטיסים מספר שיא שלא ראינו כבר כמה שנים".
"לגמרי. יולי היה חודש מדהים. ראינו זינוק משמעותי בכל תחום הבילוי והפנאי. לפי נתוני חברות האשראי, ביולי הייתה עלייה של 18% בהוצאות בתחום הבידור בהשוואה ליולי שעבר, והגענו לשיא של 50 מיליארד שקלים ברכישות בכרטיסי אשראי. גם בענף הקולנוע ראינו עלייה של כמעט 20%. לפי ההערכות, נמכרו ביולי למעלה מ־2 מיליון כרטיסים מספר שיא שלא ראינו כבר כמה שנים".
מה גרם לזינוק הזה בצפייה?
"שילוב של כמה גורמים. קודם, חופש גדול. אנשים מחפשים פעילויות לילדים, והקולנוע הוא פתרון מעולה. מעבר לזה, פשוט יצאו הרבה מאוד סרטים טובים: "לשחרר את שולי 2" ששבר את השיאים של הסרט הראשון, "מיניונים 2", "הדרדסים", "סופר מריו", "ארבעת המופלאים" ועוד. ולא פחות חשוב הרבה פחות אנשים טסו לחו"ל בקיץ הזה, אולי בגלל ענייני ביטחון או כלכליים. אז אנשים נשארו בארץ, והקולנוע הפך לפתרון זמין, ממוזג ונוח. בטח כשחם בחוץ".
"שילוב של כמה גורמים. קודם, חופש גדול. אנשים מחפשים פעילויות לילדים, והקולנוע הוא פתרון מעולה. מעבר לזה, פשוט יצאו הרבה מאוד סרטים טובים: "לשחרר את שולי 2" ששבר את השיאים של הסרט הראשון, "מיניונים 2", "הדרדסים", "סופר מריו", "ארבעת המופלאים" ועוד. ולא פחות חשוב הרבה פחות אנשים טסו לחו"ל בקיץ הזה, אולי בגלל ענייני ביטחון או כלכליים. אז אנשים נשארו בארץ, והקולנוע הפך לפתרון זמין, ממוזג ונוח. בטח כשחם בחוץ".
ומה לגבי אוגוסט? אתם רואים המשך למגמה?
"כן, גם אוגוסט עד עכשיו נראה טוב יותר מהשנה שעברה. אנחנו רואים גידול גם בקרב הקהל הבוגר בעיקר בהופעות סטנד-אפ, הרצאות ופעילויות נוספות שאנחנו מארגנים בסניפים. נראה שאנשים מחפשים לצאת לבלות, ודווקא בתקופה הזו, הקולנוע נותן להם מענה מושלם".
"כן, גם אוגוסט עד עכשיו נראה טוב יותר מהשנה שעברה. אנחנו רואים גידול גם בקרב הקהל הבוגר בעיקר בהופעות סטנד-אפ, הרצאות ופעילויות נוספות שאנחנו מארגנים בסניפים. נראה שאנשים מחפשים לצאת לבלות, ודווקא בתקופה הזו, הקולנוע נותן להם מענה מושלם".
בימים אלו פוקד את ישראל גל חום קיצוני מה שגורם להורים בחופשת הקיץ לחפש אחר אטרקציות ממוזגות.
יש תחושה שהחום הקיצוני דווקא משחק לטובתכם. אתה מרגיש את זה?
"לגמרי. בימים כאלו שאי אפשר לצאת החוצה לא לים, לא לבריכה, אפילו לא להסתובב בחוץ הקולנוע הוא מקום נעים, קריר, נוח, וזמין. אנשים מחפשים פתרון לבילוי שגם יהיה איכותי וגם מתאים למשפחה ואנחנו שמחים להיות הכתובת לזה".
"לגמרי. בימים כאלו שאי אפשר לצאת החוצה לא לים, לא לבריכה, אפילו לא להסתובב בחוץ הקולנוע הוא מקום נעים, קריר, נוח, וזמין. אנשים מחפשים פתרון לבילוי שגם יהיה איכותי וגם מתאים למשפחה ואנחנו שמחים להיות הכתובת לזה".
אז אפשר לומר שהקולנוע הוא פתרון אידיאלי לחופשה בעיקר כשחם בחוץ?
"לגמרי. הקולנוע הוא פתרון מעולה גם ממוזג, גם נמצא בתוך מרכזי בילוי, והוא פשוט נוח ונגיש. במיוחד בתקופות של חום קיצוני, כשאי אפשר להסתובב בחוץ.
זה לא מפתיע גם בימי חורף גשומים אנחנו רואים עלייה חדה בביקוש. אבל ברור שביום של חמסין, תנועת המבקרים גדלה משמעותית".
"לגמרי. הקולנוע הוא פתרון מעולה גם ממוזג, גם נמצא בתוך מרכזי בילוי, והוא פשוט נוח ונגיש. במיוחד בתקופות של חום קיצוני, כשאי אפשר להסתובב בחוץ.
זה לא מפתיע גם בימי חורף גשומים אנחנו רואים עלייה חדה בביקוש. אבל ברור שביום של חמסין, תנועת המבקרים גדלה משמעותית".
מהם הימים הכי חזקים בקולנוע? מתי מגיעים הכי הרבה אנשים?
"כמובן שסופי שבוע, ובמיוחד שבת זה היום החזק ביותר בבתי הקולנוע. מדובר ביום חופש לכל דבר, בעיקר במגזר החילוני שמחפש פעילות פנאי. המגזר הדתי לא מגיע בשבת, אבל אנחנו רואים אותם במוצאי שבת, כשיש קהל שמגיע לראות סרטים עם המשפחה. עוד יום בולט הוא יום שלישי בזכות היוזמה "שלישי בשלייקס" שמאפשרת לפנסיונרים כרטיס ב-10 שקלים. זה מושך גם מבוגרים וגם סבים וסבתות שמביאים את הנכדים איתם. בנוסף, יש גם ימים שמושפעים ממבצעי מועדונים, שמוזילים כרטיסים, ואז אנחנו רואים עלייה ממוקדת באותו יום".
"כמובן שסופי שבוע, ובמיוחד שבת זה היום החזק ביותר בבתי הקולנוע. מדובר ביום חופש לכל דבר, בעיקר במגזר החילוני שמחפש פעילות פנאי. המגזר הדתי לא מגיע בשבת, אבל אנחנו רואים אותם במוצאי שבת, כשיש קהל שמגיע לראות סרטים עם המשפחה. עוד יום בולט הוא יום שלישי בזכות היוזמה "שלישי בשלייקס" שמאפשרת לפנסיונרים כרטיס ב-10 שקלים. זה מושך גם מבוגרים וגם סבים וסבתות שמביאים את הנכדים איתם. בנוסף, יש גם ימים שמושפעים ממבצעי מועדונים, שמוזילים כרטיסים, ואז אנחנו רואים עלייה ממוקדת באותו יום".
האם הביקוש הגבוה שאתם רואים באוגוסט קורה גם בשאר השנה, או שזה ייחודי לחודש הזה?
"סופי השבוע תמיד חזקים לאורך כל השנה, אבל באוגוסט קורה משהו שונה. יש שני גורמים משמעותיים: קודם כל, אין מסגרות לילדים, ושנית אחרי תשעה באב אנחנו רואים קפיצה משמעותית בביקוש. זה מתבטא גם בימים שבאמצע השבוע, לא רק בסופי שבוע. למשל, אם בספטמבר רוב בתי הקולנוע נפתחים רק אחרי 14:00 או 15:00, אז באוגוסט אנחנו פותחים כבר ב-10:00 בבוקר כדי לאפשר גם לילדים וגם להורים להגיע לבילוי".
"סופי השבוע תמיד חזקים לאורך כל השנה, אבל באוגוסט קורה משהו שונה. יש שני גורמים משמעותיים: קודם כל, אין מסגרות לילדים, ושנית אחרי תשעה באב אנחנו רואים קפיצה משמעותית בביקוש. זה מתבטא גם בימים שבאמצע השבוע, לא רק בסופי שבוע. למשל, אם בספטמבר רוב בתי הקולנוע נפתחים רק אחרי 14:00 או 15:00, אז באוגוסט אנחנו פותחים כבר ב-10:00 בבוקר כדי לאפשר גם לילדים וגם להורים להגיע לבילוי".
אנחנו חיים בעולם של תוכן מהיר טיקטוק, רילס, סרטונים של 10 שניות. זה משפיע לדעתך על היכולת של אנשים לשבת ולצפות בסרט שלם בקולנוע?
"אני לא חושב שזה מדויק לומר שאנשים כבר לא מסוגלים לצפות בסרטים ארוכים.
כן, יש שינויים בהרגלי הצריכה, כן, יש פלטפורמות חדשות אבל הקולנוע מציע משהו אחר: הוא לא רק מסך, הוא בילוי. אנשים באים לקולנוע לא רק בשביל הסרט אלא כדי לצאת מהבית, להיפגש, לבלות. יש גם סוג של סינרגיה עם הרשתות החברתיות למשל, לקראת ההשקה של "לשחרר את שולי 2", העלו את הסרט הראשון לטיקטוק. זה עובד יחד".
"אני לא חושב שזה מדויק לומר שאנשים כבר לא מסוגלים לצפות בסרטים ארוכים.
כן, יש שינויים בהרגלי הצריכה, כן, יש פלטפורמות חדשות אבל הקולנוע מציע משהו אחר: הוא לא רק מסך, הוא בילוי. אנשים באים לקולנוע לא רק בשביל הסרט אלא כדי לצאת מהבית, להיפגש, לבלות. יש גם סוג של סינרגיה עם הרשתות החברתיות למשל, לקראת ההשקה של "לשחרר את שולי 2", העלו את הסרט הראשון לטיקטוק. זה עובד יחד".
אז הקולנוע לא נחלש בגלל הרשתות?
"ממש לא. להפך, אנחנו רואים שינוי. פעם היו אולמות גדולים עם 600 מושבים, שהקרינו את אותו סרט שוב ושוב. היום, יש יותר גיוון. אולמות קטנים יותר, יותר סרטים זמינים, והצגות שמתחילות בשעות שונות לאורך כל היום. הקולנוע פשוט התאקלם והתאים את עצמו לקהל".
"ממש לא. להפך, אנחנו רואים שינוי. פעם היו אולמות גדולים עם 600 מושבים, שהקרינו את אותו סרט שוב ושוב. היום, יש יותר גיוון. אולמות קטנים יותר, יותר סרטים זמינים, והצגות שמתחילות בשעות שונות לאורך כל היום. הקולנוע פשוט התאקלם והתאים את עצמו לקהל".
מול כל התחרות של קולנוע אחרים מה בעצם מבדל אתכם?
"קודם כול, מוצר הבסיס דו כולם מציעים חוויית צפייה באולם, עם פופקורן ושתייה. אבל אנחנו מבדלים את עצמנו בכמה דרכים. המחירים אצלנו נוחים יותר, המיקומים חדשים ונגישים, והאולמות מספקים חוויית ישיבה נוחה ונעימה. אבל מעבר לזה, אנחנו לא רואים בעצמנו רק קולנוע, אלא בית לבידור. לכן שילבנו הצגות ילדים, סטנד-אפ, הרצאות ואירועים נוספים. אנחנו לוקחים את החוויה עוד צעד קדימה. וחשוב לציין, יש לנו פופקורן מתוק, בייצור עצמי, שאין למתחרים. אני ממליץ בחום לנסות. הוא פשוט טעים".
"קודם כול, מוצר הבסיס דו כולם מציעים חוויית צפייה באולם, עם פופקורן ושתייה. אבל אנחנו מבדלים את עצמנו בכמה דרכים. המחירים אצלנו נוחים יותר, המיקומים חדשים ונגישים, והאולמות מספקים חוויית ישיבה נוחה ונעימה. אבל מעבר לזה, אנחנו לא רואים בעצמנו רק קולנוע, אלא בית לבידור. לכן שילבנו הצגות ילדים, סטנד-אפ, הרצאות ואירועים נוספים. אנחנו לוקחים את החוויה עוד צעד קדימה. וחשוב לציין, יש לנו פופקורן מתוק, בייצור עצמי, שאין למתחרים. אני ממליץ בחום לנסות. הוא פשוט טעים".
פעם כרטיס עלה 30 ש"ח, היום כבר כמעט 50 ש"ח. כשמדובר במשפחה שלמה עם פופקורן ושתייה זה מגיע לסכומים גבוהים. איך אתה מסביר את זה?
"זו שאלה מצוינת, ואענה עליה בכמה רמות. קודם כל, נכון, מחירי הכרטיסים עלו בשנה־שנתיים האחרונות בשקל או שניים, לא בצורה דרמטית. אבל מה שכן עלה בצורה משמעותית, אלו ההוצאות התפעוליות של בתי הקולנוע. תחשבי על עליית הארנונה למתחם ענק של אלפי מטרים. תוסיפי עלייה בשכר מינימום פעמיים תוך שנה וזה יוצר עלויות מצטברות של עשרות אחוזים. שלא כמו בריכה עירונית, שאנחנו לא מקבלים שום סבסוד מהרשות המקומית. להפך העירייה מעלה לנו את הארנונה. אז כשמסתכלים על זה בפרופורציה, העלייה בכרטיסים הייתה מינימלית יחסית למה שקורה מסביב בטח אם משווים למחירי המזון, החשמל או הדלק".
"זו שאלה מצוינת, ואענה עליה בכמה רמות. קודם כל, נכון, מחירי הכרטיסים עלו בשנה־שנתיים האחרונות בשקל או שניים, לא בצורה דרמטית. אבל מה שכן עלה בצורה משמעותית, אלו ההוצאות התפעוליות של בתי הקולנוע. תחשבי על עליית הארנונה למתחם ענק של אלפי מטרים. תוסיפי עלייה בשכר מינימום פעמיים תוך שנה וזה יוצר עלויות מצטברות של עשרות אחוזים. שלא כמו בריכה עירונית, שאנחנו לא מקבלים שום סבסוד מהרשות המקומית. להפך העירייה מעלה לנו את הארנונה. אז כשמסתכלים על זה בפרופורציה, העלייה בכרטיסים הייתה מינימלית יחסית למה שקורה מסביב בטח אם משווים למחירי המזון, החשמל או הדלק".
ועדיין משפחה שמגיעה לסרט משלמת מאות שקלים. מה עושים כדי להקל עליהם?
"אנחנו לגמרי מבינים את זה. לכן יצרנו מודל של כרטיסיות ומנויים מוזלים שמתאימים במיוחד למשפחות ולקוחות קבועים. למשל: כרטיסייה של 12 כניסות עולה 319 ש"ח כלומר 26 ש"ח לכרטיס. כרטיסייה של 15 כניסות עולה 390 ש"ח. זה פיתרון מעולה למי שמגיע הרבה במיוחד בקיץ, כשיש יותר יציאות משפחתיות. זה מפחית משמעותית את העלות למבקר, והופך את הקולנוע שוב לבילוי משתלם".
"אנחנו לגמרי מבינים את זה. לכן יצרנו מודל של כרטיסיות ומנויים מוזלים שמתאימים במיוחד למשפחות ולקוחות קבועים. למשל: כרטיסייה של 12 כניסות עולה 319 ש"ח כלומר 26 ש"ח לכרטיס. כרטיסייה של 15 כניסות עולה 390 ש"ח. זה פיתרון מעולה למי שמגיע הרבה במיוחד בקיץ, כשיש יותר יציאות משפחתיות. זה מפחית משמעותית את העלות למבקר, והופך את הקולנוע שוב לבילוי משתלם".
מה לגבי תוכניות לעתיד? יש מה לצפות בהמשך השנה?
"בהחלט. אנחנו מצפים להגעת סרטים גדולים נוספים בהמשך השנה, כמו בית הבובות של גבי ועוד מגוון כותרים לילדים ולכל המשפחה. אבל מעבר לכך, באודיסיאה זיהינו שהיתרון שלנו טמון ביכולת להעניק חוויית בידור כוללת, לא רק הקרנת סרט".
"בהחלט. אנחנו מצפים להגעת סרטים גדולים נוספים בהמשך השנה, כמו בית הבובות של גבי ועוד מגוון כותרים לילדים ולכל המשפחה. אבל מעבר לכך, באודיסיאה זיהינו שהיתרון שלנו טמון ביכולת להעניק חוויית בידור כוללת, לא רק הקרנת סרט".
מה זה אומר בפועל?
"אנחנו מרחיבים את הפעילות שלנו מעבר לבתי הקולנוע הקלאסיים, ומשיקים בקרוב מתחם חדש בחולון בשם Dream Stage מיזם מופעל על ידי הוט סינמה.
Dream Stage לא יהיה קולנוע – אלא מקום שמארח הופעות סטנד־אפ, הרצאות, פעילויות קהילתיות, אירועים עסקיים ועוד. זו בעצם התפתחות טבעית עבורנו, מתוך ההבנה שאנחנו לא רק מקום לצפייה בסרט, אלא בית לתרבות ובידור רחב".
"אנחנו מרחיבים את הפעילות שלנו מעבר לבתי הקולנוע הקלאסיים, ומשיקים בקרוב מתחם חדש בחולון בשם Dream Stage מיזם מופעל על ידי הוט סינמה.
Dream Stage לא יהיה קולנוע – אלא מקום שמארח הופעות סטנד־אפ, הרצאות, פעילויות קהילתיות, אירועים עסקיים ועוד. זו בעצם התפתחות טבעית עבורנו, מתוך ההבנה שאנחנו לא רק מקום לצפייה בסרט, אלא בית לתרבות ובידור רחב".
אז מי בכל זאת הקהל הכי נאמן לקולנוע?
"ילדים. חד משמעית. הם הקהל הכי חזק והכי יציב. גם בקיץ הזה, הסרט הכי פופולרי היה "דרדסים". אבל לא רק גם "לא רעים בכלל 2", "סופר צ’רלי", ו-“לילו וסטיץ (שכבר יצא מזמן אבל עדיין רץ יפה מאוד בבתי הקולנוע".
"ילדים. חד משמעית. הם הקהל הכי חזק והכי יציב. גם בקיץ הזה, הסרט הכי פופולרי היה "דרדסים". אבל לא רק גם "לא רעים בכלל 2", "סופר צ’רלי", ו-“לילו וסטיץ (שכבר יצא מזמן אבל עדיין רץ יפה מאוד בבתי הקולנוע".
ואתם עושים גם פעילויות ייחודיות לילדים?
"בהחלט. למשל, אנחנו מארגנים הקרנות מיוחדות עם יוטיוברים. הילדים פוגשים את היוטיובר שהם אוהבים ואחר כך צופים איתו בסרט. זה גם אירוע מיוחד, גם אטרקציה לילדים, וגם יתרון תחרותי מבחינתנו. בסופו של דבר כמו שאמרתי הקולנוע הוא בילוי. אנחנו כאן כדי להמשיך להציע את החוויה הזאת, בצורה עדכנית, מגוונת ומרגשת".
"בהחלט. למשל, אנחנו מארגנים הקרנות מיוחדות עם יוטיוברים. הילדים פוגשים את היוטיובר שהם אוהבים ואחר כך צופים איתו בסרט. זה גם אירוע מיוחד, גם אטרקציה לילדים, וגם יתרון תחרותי מבחינתנו. בסופו של דבר כמו שאמרתי הקולנוע הוא בילוי. אנחנו כאן כדי להמשיך להציע את החוויה הזאת, בצורה עדכנית, מגוונת ומרגשת".
לא מעט צרכנים מתלוננים על המחירים הגבוהים של המזנון בקולנוע. אומרים שזה לא הגיוני לשלם 60 שקל על פופקורן ושתייה. איך אתם מתמודדים עם הביקורת הזאת?
"קודם כל, צריך להסתכל על התמונה הרחבה. בוא נתחיל במחיר של כרטיס הקולנוע שהוא עדיין יחסית זול. יש המון מבצעים, הנחות, מועדונים. בשנה האחרונה לא הייתה עלייה משמעותית במחירים. גם אם כן מדובר בשקל או שניים. עכשיו, לגבי המזנון צריך להבין שאנחנו מדברים על מתחם בילוי. זה לא שקית פופקורן בבית. כמו שקפה בבית עולה שני שקלים, אבל בבית קפה הוא עולה 12-14 שקל , כך גם כאן".
"קודם כל, צריך להסתכל על התמונה הרחבה. בוא נתחיל במחיר של כרטיס הקולנוע שהוא עדיין יחסית זול. יש המון מבצעים, הנחות, מועדונים. בשנה האחרונה לא הייתה עלייה משמעותית במחירים. גם אם כן מדובר בשקל או שניים. עכשיו, לגבי המזנון צריך להבין שאנחנו מדברים על מתחם בילוי. זה לא שקית פופקורן בבית. כמו שקפה בבית עולה שני שקלים, אבל בבית קפה הוא עולה 12-14 שקל , כך גם כאן".
אז אתה אומר מדובר בחוויה, לא רק במוצר עצמו?
"בדיוק. כשאתה בא לקולנוע אתה מגיע למתחם גדול, עם עלויות תפעול גבוהות, תחזוקה, ארנונה, צוות. הפופקורן אצלנו הוא טרי, עם מגוון טעמים כולל מתוק וקרמל, שלא תמצא בבית. המשקה קר, מוגש במקום. אבל הכי חשוב אף אחד לא מחייב לקנות. מי שרוצה ליהנות מהחוויה השלמה זה חלק מהעניין. מי שלא אפשר גם רק כרטיס וליהנות מהסרט.
ובסופו של דבר, אם מחברים את כל החוויה איך אתה רואה את זה מבחינת עלות?
אם אני משקלל את הכול כרטיס, פופקורן, שתייה, ובילוי של שעתיים-שלוש עם הילד אז 50–60 שקל זה ממש לא יקר. זה בילוי משתלם, במיוחד לעומת אטרקציות אחרות. בסוף, זו חוויה שלמה ובמחיר די נגיש".
"בדיוק. כשאתה בא לקולנוע אתה מגיע למתחם גדול, עם עלויות תפעול גבוהות, תחזוקה, ארנונה, צוות. הפופקורן אצלנו הוא טרי, עם מגוון טעמים כולל מתוק וקרמל, שלא תמצא בבית. המשקה קר, מוגש במקום. אבל הכי חשוב אף אחד לא מחייב לקנות. מי שרוצה ליהנות מהחוויה השלמה זה חלק מהעניין. מי שלא אפשר גם רק כרטיס וליהנות מהסרט.
ובסופו של דבר, אם מחברים את כל החוויה איך אתה רואה את זה מבחינת עלות?
אם אני משקלל את הכול כרטיס, פופקורן, שתייה, ובילוי של שעתיים-שלוש עם הילד אז 50–60 שקל זה ממש לא יקר. זה בילוי משתלם, במיוחד לעומת אטרקציות אחרות. בסוף, זו חוויה שלמה ובמחיר די נגיש".
יש גם כאלה שמביאים פופקורן מהבית. אתה מכיר את זה?
"כן, יש כאלה. אני מודה שזה קורה מכינים בבית, מביאים שקית. מי שרוצה, יכול. באמת. אף אחד לא עוצר אותך. אבל בסוף, רוב האנשים מבינים שזה חלק מהחוויה. יש בזה משהו אחר טרי, חם, מוגש בגביע. זה עושה את כל ההבדל.
"כן, יש כאלה. אני מודה שזה קורה מכינים בבית, מביאים שקית. מי שרוצה, יכול. באמת. אף אחד לא עוצר אותך. אבל בסוף, רוב האנשים מבינים שזה חלק מהחוויה. יש בזה משהו אחר טרי, חם, מוגש בגביע. זה עושה את כל ההבדל.
עם כל הנגישות של סרטים היום סטרימינג, טלוויזיה, יוטיוב איך קולנוע עדיין רלוונטי בשנת 2025?
"תראי, תכנים תמיד היה אפשר להשיג, גם פעם. קולנוע זה לא רק לצפות בתוכן. זה בילוי. זה לצאת מהבית, לחוות, להרגיש. תחשבי על זה אפשר לראות הופעת סטנד־אפ מהטלפון, ואנשים עדיין קונים כרטיסים ויוצאים מהבית. למה? כי זו חוויה. אותו דבר עם סרטים, הצגות, הופעות חיות זה לא משהו שאפשר להחליף".
"תראי, תכנים תמיד היה אפשר להשיג, גם פעם. קולנוע זה לא רק לצפות בתוכן. זה בילוי. זה לצאת מהבית, לחוות, להרגיש. תחשבי על זה אפשר לראות הופעת סטנד־אפ מהטלפון, ואנשים עדיין קונים כרטיסים ויוצאים מהבית. למה? כי זו חוויה. אותו דבר עם סרטים, הצגות, הופעות חיות זה לא משהו שאפשר להחליף".
אז אתה לא חושב שהקולנוע במגמת ירידה?
"ממש לא. להפך, אנחנו לא רואים ירידה משמעותית. מה שכן, יש שינויים. למשל, הכניסה של בינה מלאכותית (AI) מתחילה להשפיע על עולם הקולנוע. יותר אפקטים מתקדמים, יותר שימוש בטכנולוגיה כדי לייצר ריגוש, כדי לחזק את החוויה".
"ממש לא. להפך, אנחנו לא רואים ירידה משמעותית. מה שכן, יש שינויים. למשל, הכניסה של בינה מלאכותית (AI) מתחילה להשפיע על עולם הקולנוע. יותר אפקטים מתקדמים, יותר שימוש בטכנולוגיה כדי לייצר ריגוש, כדי לחזק את החוויה".
עוד ב-
ואתה רואה את זה כבר בשטח?
"כן, בהחלט. זה קורה לאט, אבל קורה. תחשבי על סרטים ישנים כשאת רואה היום סרט שגדלת עליו, את מרגישה שהקצב איטי, שהאפקטים כבר לא מרשימים כמו פעם. לעומת זאת, סרטים חדשים נראים אחרת לגמרי. ה-AI רק יוסיף לזה. זה הופך את כל העניין להרבה יותר עוצמתי, הרבה יותר מרגש. החוויה משתדרגת וזה בדיוק מה שגורם לאנשים להמשיך להגיע לקולנוע".
"כן, בהחלט. זה קורה לאט, אבל קורה. תחשבי על סרטים ישנים כשאת רואה היום סרט שגדלת עליו, את מרגישה שהקצב איטי, שהאפקטים כבר לא מרשימים כמו פעם. לעומת זאת, סרטים חדשים נראים אחרת לגמרי. ה-AI רק יוסיף לזה. זה הופך את כל העניין להרבה יותר עוצמתי, הרבה יותר מרגש. החוויה משתדרגת וזה בדיוק מה שגורם לאנשים להמשיך להגיע לקולנוע".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.בוא נכיר קודם את הענףאחת שמבינה 08/2025/18הגב לתגובה זו0 0סתם לידיעתך כמנהל רשת רצוי שתדע : מניונים 2 יצא שנה שעברה וגם סופר מריו ממש לא ביולי. יחד עם זאת יצאו סרטים טובים לא פחות, סטיץ , פורמולה 1, סופרמן ועוד. בילוי בקולנוע (במועדוני צרכנות, כרטיסי האשראי) הוא הזול ביותר בהתחשב במשך זמן הבילוי והאיכות. ולא אתה לא המצאת את התכנים הנוספים ולכן זה לא מבדל אותךסגור
-
1.כולם הלכו לצפות בסרט המוצלח "לשחרר את שולי" (ל"ת)מיקי 08/2025/17הגב לתגובה זו0 0סגור



