כסף וצרכנות

תחקיר: חברת סמסונג מכרה מוצרים פגומים לישראלים ביודעין

תביעה משפטית בסך עשרות מיליוני שקלים שהוגשה היום נגד ענקית האלקטרוניקה "סמסונג" חושפת כי עשרות אלפי מוצרים ששלחה החברה לישראל היו מסדרות תקולות לכאורה. כל הפרטים

מערכת ice |  16
מסכי סמסונג (צילום Shutterstock)
האם בחברת סמסונג העולמית ניסו להיפטר מסחורה פגומה ושלחו לישראל עשרות אלפי טלוויזיות, מכונות כביסה, מייבשים, מדיחים ומקררים מסדרות תקולות ביודעין?
על פי תחקיר הצינור והכתב אמיר שואן, חברת האלקטרוניקה שלחה לישראל מכשירים תקולים מדגמים שונים שמתקלקלים באחוזים חריגים – כך שלא מדובר בתופעה נקודתית. בסמסונג העולמית מסרבים לקחת אחריות וטוענים, בין היתר, כי מדובר בחשיפה ללחות או שימוש לקוי של לקוחות.  
חברת אלקטרוניקס פרו, מי שסיפקה בעבור היבואנית הבלעדית של סמסונג בישראל את שירותי התיקונים לכל מוצרי החשמל של החברה, הגישה היום תביעת ענק נגד סמסונג העולמית בסכום של עשרות מיליוני שקלים.  
רפי מקסימוב, הבעלים של אלקטרוניקס פרו טען בתחקיר "הצינור": "הם ביודעין שיווקו פה מוצרים שהם ידעו שהם מקולקלים".
אחד מאותם מוצרים הם טלוויזיות סמסונג ששולטות בשוק הישראלי עם כ-160 אלף יחידות שנרכשות ע"י הצרכן המקומי, מדי שנה. בטלוויזיות התקולות שהגיעו מהחברה התגלו בין היתר קווים אנכיים, קווים אופקיים ופאנלים דפוקים.  
על פי הנתונים, שיעור התקלות בסדרות אלו נע בין 80 אחוז ל-150 אחוזים מהמסכים, כשמספר קריאות השירות על אותם מוצרים לעיתים גבוה ממספר המסכים שבפועל נמכרו – כלומר טלוויזיה אחת התקלקלה פעמיים ויותר.
עוד דוגמה למוצרים הבעייתים שיובאו לישראל הם מקררי סמסונג עם תוסף אייס מייקר (מייצר קרח) בהם נמצאו תקלות ב-160 אחוזים מהמקרים. משמע, כל מקרר התקלקל יותר מפעם אחת.
מסמסונג נמסר: "סמסונג נמנית עם מותגי האלקטרוניקה המובילים בעולם ומוצריה ידועים באמינותם ובאיכותם הגבוהות. במהלך השנה ביצעה החברה שינוי במערך ההפצה והשירות בישראל, צעד שנועד לשפר את חוויית הצרכן הישראלי והוביל בפועל לשיפור משמעותי ברמת השירות ובמגוון המוצרים הזמינים. סמסונג תמשיך לפעול מתוך מחויבות מלאה לשמירה על איכות מוצרים גבוהה ועל שביעות רצון לקוחותיה."
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    סמסונג זה חרא
    אניגמטי 12/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא קונים מוצרים של סמסונג ?
    סגור
  • 12.
    לא בושה לעשות טעות, בושה להסתיר
    נוי 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם LG יודעים טוב מאוד למשוך מוצרים תקולים מהשוק מיד, איך סמסונג נותנת לזה להמשיך?? לא הבנתי בכלל
    סגור
  • 11.
    מקרר וטלויזיה
    טלי עזריאל 11/2025/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקרר לא מייצר קרח כי הוא נוזל כרגע מושבת וטלויזיה עם נקודות אור בכמה מקומות במסך
    סגור
  • 10.
    מצטרף
    בן אורן 11/2025/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם לי נשרף טלויזיה סמסונג 75 qled בת שנתיים יש משהו לעשות עם זה ?
    סגור
  • 9.
    גם אצלי tv qled 75 אינץ תקלה
    אלי 11/2025/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל פנל ימין ללא תאורה אחורית
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    פעם מנהלים היו לוקחים אחריות
    אילה 11/2025/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומבצעים חראקירי מתוך בושה והנה פה לא רק שלא לוקחים אחריות אלה מתנערים ממנה מכל וכל מי עומד מאחורי החברה הכושלת הזו ומי עדין מתחזק אותה ? כניראה גם בתי המשפט עושים יד אחת איתה ולא בחינם..
    סגור
  • 7.
    תתביישו לכם סמסונג
    צביקה 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רכשתי טלוויזיית Samsung OLED דגם QE65S90C מחנות מחסני חשמל בחודש אפריל 2024. כעת, לאחר שנה וחצי, הופיעה תקלה חמורה: פס אדום מרצד בתחתית המסך ? המסך נכבה לחלוטין כל פניותיי למענה נידחו בטענה ש"אחריות לשנה בלבד". גם אם האחריות היא לשנה (במקומות שונים נאמר לי שהאחריות לשנתיים ואפילו שלוש )אין שום הצדקה שמותג כה יקר שנחשב למוצר הדגל של הטלוויזיות שלכם יתקלקל וישבות לחלוטין ללא כל סיבה למוצר דגם 2023 ,,,גם פניותי לסמסונג ישראל נענו בשלילה,,שורה תחתונה זרקתי 5000 ש"ח לפח הזבל,,,מוצר של סמסונג לא ייכנס אצלי הביתה יותר . היום אני מבין שלא טעיתי בהערכה שלי לגבי סמסונג,,,שומר נפשו ירחק
    סגור
  • 6.
    פייק
    אסף 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אין על סמסונג
    סגור
  • אין על מגיבים מטעם (ל"ת)
    חוזה 12/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איש שתול -תתבייש במשלח ידך (ל"ת)
    אילה 11/2025/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בוא אחי תראה את הטלויזיה שלי
    ארני 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עאלק פייק... כאילו מישהו היה לי בבית
    סגור
  • 5.
    מקרר תקול
    טל קליין 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין סוף תקלות חוזרות במקרר עם מייצר קרח וחוסר מענה מוחלט מטעם החברה שרק מושכת ומושכת עוד ועוד את התביעה הייצוגית בנושא
    סגור
  • 4.
    גם אני אכלתי אותה עם מקרר תקול ותביעה ייצוגית שלא זזה (ל"ת)
    בני 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    אנטישמים אופטורניסטים, בדוק. (ל"ת)
    אילנה 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    סמסונג גמרו איתי למה לקחת סיכונים
    רוני 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אמינות זה שם המשחק
    סגור
  • 1.
    מקרר סמסונג
    עמר משה 11/2025/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מייצר קרח בכמות, כיצד משתתפים בתביעה
    סגור