כסף וצרכנות

קנס ענק של מיליון שקל על דואר ישראל "הפרות בוטות וחמורות"

בצעד חריג החליטו במשרד התקשורת להטיל עיצומים חריפים על חברת הדואר, משרד התקשורת חשף מספר ליקויים בהתנהלות חברת הדואר בתקופת הקורונה תוך פגיעה בשירות הציבור, כעת חברת הדואר תצטרך לשלם לא מעט 
עמיאל ירחי |  4
דואר ישראל (צילום null)
בשל הפרות חמורות של חברת הדואר החליטו אתמול (רביעי) על הטלת עיצומים חריפים על חברת הדואר, העיצומים מוטלים בעקבות חשיפה של התנהלות לא תקינה בדואר, בראשם פגיעה בשירות לציבור, בדואר יצטרכו לשנות את ההתנהלות הפגומה אבל קודם לשלם קנס כספי גבוה.
ההפרה המרכזית של הנהלים אותה חשף משרד התקשורת היא שחברת הדואר סגרה סניפים בשעות הפעילות, צמצמה ימים ושעות קבלת קהל בניגוד לרישיון, וגרמה לפגיעה חמורה בשירות חיוני לציבור. בעקבות התנהלות הדואר משרד התקשורת מתכוון להטיל על הדואר עיצום כספי בסך 1,100,000  שקל.
כזכור ההתנהלות של חברת הדואר דווקא בתקופת  מגפת הקורונה. בשנה האחרונה הציבור התמודד עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים וכד' ) כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור הישראלי.
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר-בן חורין אמרה על התנהלות הדואר: "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".
מדואר ישראל נמסר: "בהמשך להודעת משרד התקשורת, חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו.  משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעתות הקורונה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ולשלוח את הצרכן לתחנת דואר מרוחקת מהכתובת שלו
    אביהו 04/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בישוב אחר, כאשר יש סניף דואר קרוב יותר. נראה שזו פעילות מכוונת כדי שהצרכן יבקש שרות חבילות עד לבית וישלם כמובן על השרות.
    סגור
  • 3.
    למה שעובדי הדואר יעבדו פי 2 יותר קשה בזמן ששאר המדינה
    עידן 04/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יושבת בבית? במקום לתת קנס של מליון שקל המדינה היתה מגדילה לעובדים הללו את המשכורת בתקופה הזאת כדי שתהיה להם מוטיבציה לעבוד יותר מהרגיל.
    סגור
  • 2.
    הפרטה זה הפתרון
    ש. 04/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה ממשלתית על עובדיה לא יכולה להתנהל בשוק תחרותי,רק ידיים פרטיות יחלצו אותה מההפסדים.
    סגור
  • 1.
    אולי ככה יתחילו לתת שירות ולכבד את האזרח הקטן
    ליזט 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הזלזול של שירותי הדואר ממש מתחת לכל ביקורת וכל קנס או עונש מגיע להם הגיע הזמן שכל השירותים הממשלתיים יופרטו ויועברו לבעלות פרטית ללא כל מימון ממשלתי מימון שהאזרח מדלם מכיסו ובסופו של יום גם מקבל יחס גרוע
    סגור