כסף וצרכנות

יוניליוור בדרך החוצה מישראל? צריך לזכור את דברי המנכ"ל

פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל בדרישה לשר הביטחון בני גנץ לאור החרם של החברה והשלוחה שלה בן אנד ג'ריס: "הוצא את מוצרי יוניליוור מבסיסי צה"ל", האם לא יהיו יותר מוצרים של החברה בשק"ם? אלן ג'ופ האיש החזק בתאגיד הענק אמר בעבר: "לאנטישמיות וגזענות אין מקום באף חברה"
כפיר אדר |  9
יוניליוור (צילום iStock, פלאש 90/ יונתן סינדל)
במקביל לחרם של מספר מדינות בארצות הברית ובמענה לחרם של חברת בן אנד ג'ריס העולמית, שלח לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, מכתב חריף לשר הביטחון גנץ בדרישה להוציא באופן מיידי את מוצרי יוניליוור, בעלי חברת בן TBS ג'ריס העולמית מחנויות הכוורת (שק"ם לשעבר).
לירן ברוך, יו"ר הפורום, הסביר: "אנו פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, שנלחמנו, ונפצענו למען המדינה, דורשים באופן חד משמעי הבהרה מצד חברת יוניליוור בישראל שהיא מגנה כל חרם על אזרחי ישראל, וכל אזור בשטח ארץ ישראל. וכן, שללא הבהרה זו יוצאו כלל מוצרי יונילוור מבסיסי צה"ל ויופסק שימוש כל החברות הממשלתיות, משרדי הממשלה במוצרי החברה ויופסק כל מכרז עתידי"
ברוך: "חברת יונילוור העולמית, למעשה, משתמשת במוסר כפול ומוכרת מוצריה הרבים והמגוונים במרבית בסיסי צה"ל בחנויות הכוורת (שק"ם לשעבר). חוק החרם התשע"א- 2011,  קבע כי כאשר חברה קוראת לחרם, יכולה המדינה לנתק איתה כל קשר ולא לשתפה במכרזים ממשלתיים. לא מובן לנו מדוע, ממשיכה מדינת ישראל לתת ליונילוור, בידיעה כי היא פועלת נגדה ונגד חיילה ואזרחיה, את האפשרות למכור מוצרים, ולהתפרנס על הגב של כולנו, תוך שימוש ציני בכך שההחלטה למעשה אינה שלה, אלה של אחד מהמותגים השייכים לה".
"חיילי צה"ל המשרתים את המדינה בנאמנות, וחשופים להתקפה בידי ארגונים המשמיצים את ישראל, נמצאים כקהל שבוי בתוך בסיסי צה"ל האמורים לשמש מקום בטוח. ולמעשה, החיילים מממנים מכיסם אג'נדות הפוגעות בזכות קיומה של המדינה. כאשר משרד הביטחון ושאר משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות נותנים לכך חסות באפשרם את כניסת המוצרים ומכירתם לאלו אשר באים להגן על חיי תושבי המדינה וחובתנו המוסרית להפסיק זאת מיידית".
כזכור, הדברים מגיעים למרות טענות אחרות של האיש החזק ביוניליוור. "יוניליוור דוחה לחלוטין ודוחה באופן חד משמעי כל סוג של אפליה או חוסר סובלנות. לאנטישמיות אין מקום באף חברה", כתב מנכ"ל החברה, אלן ג'ופ, במכתב למספר ארגונים יהודיים, כולל הליגה נגד השמצה בארה"ב (ADL). "מעולם לא הבענו שום תמיכה בתנועת ה-BDS ואין לנו שום כוונה לשנות עמדה זו. תמיד הכרנו את הזכות של המותג והדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס לקבל החלטות בהתאם לייעודו החברתי. בהחלטה זו, זה לא היה שונה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בושה למדינה.
    עופר 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינות אחרות נלחמים נגד החרם על ישראל, ואילו מדינת ישראל אינה עושה דבר לשמור על כבודה. זה למה שונאים את היהודים. כי רק הכסף מדבר. סיר הבשר בגלגולו המודרני.
    סגור
  • 6.
    החרמת שטחים אינה החרמת ישראל
    אורלי 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הרבה אזרחים בארץ מחרימים את השטחים. גם אני. האם פורום מסויים יחרים את ילדי ויגיד להם לא לשרת בצהל???? הלואי!!!! בסהכ בשטחים הכבושים אנחנו עושים הרבה עוולות והורסים גם את נפש החיילים והמוסר שלהם. לא כל מחרים שטחים הוא bds.
    סגור
  • תודה על מתמימות מתוחכמת בטח אתה בוט ערבי (ל"ת)
    נירו 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    חלק גדול מחברי הממשלה הנוכחית בעד החרם
    מישהו 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינה לא נורמלית במקום להעיף את יוניליוור לכל הרוחות ,לא עושים דבר. מה מתפלאים? תראו מי חברי הממשלה ההזויה הזאת
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    עופר 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זה המונופול הכי גדול בארץ (ל"ת)
    ראובן 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    תתחילו בצעדי חרם נגדי
    דובי 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בתור יו"ר הפורום תפרסמו בגדול בכל אמצעי המדיה את כל רשימת המוצרים של החברה הזאת כדי שעם ישראל ונבחריו יתחילו להתעורר
    סגור
  • 2.
    צודקים (ל"ת)
    מיכאל 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    לסלק את היהודונים הנאלחים
    7890 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש להטיל על היהודונים הנאלחים חרם כללי סחורתם לא תמכר בישראל. נבלות החוצה
    סגור