כסף וצרכנות

מהפכה ברכבת ישראל: כמה תצטרכו לשלם על כוס קפה?

במסגרת ההסכם החדש עם הזכיינית, יפתחו דוכנים חדשים בתחנות בהן לא היו עד כה, ויוארכו שעות הפעילות. מחיר קפה יעמוד על 10 שקל, אבל ברכבת מעלים הילוך בשמירה על הסביבה ואם תביאו כוס רב פעמית מהבית תקבלו הנחה אוטומטית
מערכת ice |  5
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) על חלקה בשמירה על הסביבה וצמצום השימוש בכלים חד פעמיים, כאשר כל נוסע יקבל הנחה על כוס קפה באם יגיע עם כוס רב פעמית משלו. אז כמה תשלמו על כוס קפה?
במכרז של רכבת ישראל, זכתה שוב חברת שטראוס (קפה עלית) בזיכיון הארצי להפעלת 50 דוכנים לממכר שתייה חמה וקרה ודברי מאכל בתחנות הרכבת ברחבי הארץ. תקופת הזיכיון לשש שנים עם אפשרות להארכה בארבע שנים נוספות.
 
במסגרת ההסכם, יפתחו מחדש דוכנים שנסגרו בחודשים האחרונים, וכן יוארכו שעות הפעילות בהם, כמו כן יפתח הזכיין דוכנים מאויישים בתחנות רכבת נוספות, בהן לא פעל עד היום דוכן מאוייש, וביניהן: יוקנעם כפר יהושע, מגדל העמק כפר ברוך, קיסריה פרדס חנה, פאתי מודיעין, רעננה דרום ואחיהוד.
אבל זה לא הכול: ברכבת ישראל העלו הילוך בכל הקשור לשמירה על הסביבה, ויביאו הנחה אוטומטית בקנייה של שתייה חמה בתחנות הרכבת, לכל מי שיביא כוס רב פעמית מהבית.
אז כמה תשלמו? בדוכני הרכבת במכרז החדש, מחירו בקבוק מים מינרליים יעמוד על 7 שקלים, ומחיר כוס קפה חמה יעמוד על 10 שקל, ומי שיביא כוס רב פעמית מהבית - יקבל הנחה של שקל אחד על הקפה. ההסכם ייכנס לתוקפו בשבועות  הקרובים ועם כניסתו לתוקף תחל ההטבה.
נזכיר, כי בדוכני הרכבת המחיר של בקבוק מים מינרליים יעמוד על 7 שקלים, אבל במכונות האוטומטיות הסיפור כבר שונה לגמרי.
כבר בשנת 2009 היו המחירים במכונות ברכבת יחסית אפילו למכונות אוטומטיות שהוצבו בבתי חולים וכדומה. כך, על פי נתונים של כתבה של מירב קריסטל בווינט, בקבוק קולה היה עולה במכונות שהוצבו בטכניון 3.5 שקל, באיכילוב שקל, וברכבת - 7 שקל. פי שניים מהמחיר במכונות בטכניון. 
גם בגזרת בקבוק המים המינרליים, הציגו ברכבת ישראל מחירים גבוהים כבר לפני יותר מעשור. אמנם הפעם בית החולים איכילוב ניצח עם 6 שקל, ואחריו ברכבת - 5 שקל, אך המחירים עדיין גבוהים יחסית למחירים במכונות שהוצבו במקומות אחרים, כדוגמת הטכניון במחיר של 2.5 שקל בלבד.
 
וכמה בשנת 2021? בקבוק קולה חצי ליטר עלה למחיר של 10 שקל, וכך גם בקבוק מים מינרליים שמחירו זינק פי שניים בעשור: 10 שקל כמו בקבוק קולה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שוד לאור היום.
    יוספה 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להביא בקבוקי שתייה מהבית וגם כריכים. לא לקנות מהם כלום. גנבים
    סגור
  • 4.
    לקפה בתחנות טעם בלתי נסבל
    עדי 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא רק עניין של מחיר.
    סגור
  • 3.
    למה לא פותחים בתוך הרכבת.כמו בשנות השמונים.
    אמילי 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה לא בתוך הרכבת.
    סגור
  • 2.
    שינויים-ממש
    אסתר 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי שהשינוי הוא סוף סוף רכבת בין המרכז לחיפה בימי שישי ומוצ"ש. האוכלוסיה המוחלשת סובלת. לא מהעדר קפה בתחנות.
    סגור
  • 1.
    חוצפה שמאפשרים לעשוק את הליילים 10 שקל מים קטן
    ענת 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תלכו קיבינמט למה לעשוק חיילים שעולים ברכב!!!
    סגור