כסף וצרכנות

הכספומטים של ביטקוין יבוטלו? כך הפושעים מצליחים לעקוץ בענק

מספר הכספומטים של ביטקוין ברחבי ארה"ב מרקיע שחקים, פושעים השתמשו יותר ויותר במכונות בתוכניות כולל הלבנת הון וסחר בסמים. קלות העסקאות והאנונימיות היחסית המותרת בעת השימוש בהן תרמו לניצול לרעה של הכספומטים. כעת דוחפים לסטנדרטים אחידים למניעת פשיעה על רקע הפרצות הרבות בחוקים
מערכת ice |  1
כספומט קריפטו בסופרמרקט (צילום Wayan Vota / flickr)
ארצות הברית מתמודדת עם 'מכת מדינה'  של ממש. פושעים מרוויחים כסף בהיקפי ענק באמצעות הכספומטים של ביטקוין ברחבי המדינה, תוך שימוש בעסקאות הנוחות, האנונימיות ברובן, לסחר בסמים, הלבנת הון ומגוון מקרי הונאה, כך אומרים גורמי אכיפת החוק המודאגים.
המכונות, הממוקמות ברובן בחנויות נוחות ובבעלות חברות פרטיות, מאפשרות ללקוחות לקנות בקלות ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים באמצעות מזומן. הכספים נשלחים לאחר מכן לארנק הקריפטו של אותו לקוח. אבל נוחות זו פירושה גם כסף קל לרמאים.
 
ההונאה, על פי רשויות אכיפת החוק, הפכה נפוצה יותר ככל שמתרבים הכספומטים של ביטקוין בארה"ב, כאשר הסכום המצטבר שלהם הרקיע שחקים בשנים האחרונות. יותר מ-26,000 מכונות עומדות כיום, עלייה של יותר מפי 6 מ-4,212 בינואר 2020. ה-FBI הזהיר בשבוע שעבר מתכניות הונאה המשתמשות בכספומטים של מטבעות קריפטוגרפיים ובקודי תגובה מהירה, או QR, כדי להקל על התשלומים.
"ה-FBI ראה עלייה ברמאים המפנים קורבנות להשתמש בכספומטים פיזיים של מטבעות קריפטוגרפיים ובקודי QR דיגיטליים כדי להשלים עסקאות תשלום", אמרה הלשכה בהודעת שירות הציבור. ניתן להשתמש בקודי QR בכספומטים הקריפטו כדי להפנות תשלומים לנמענים המיועדים.
כך עובדת ההונאה הספציפית הזו, על פי ה-FBI: "הרמאים מספקים קוד QR המשויך לארנק המטבעות הקריפטו של הרמאי כדי שהקורבן יוכל להשתמש בו במהלך העסקה. לאחר מכן, הרמאי מפנה את הקורבן לכספומט פיזי של מטבע קריפטוגרפי כדי להכניס את כספו, לרכוש מטבע קריפטוגרפי ולהשתמש בקוד ה-QR שסופק כדי לאכלס אוטומטית את כתובת הנמען".
מפעילי כספומט ביטקוין נדרשים להירשם בארה"ב ברשות אכיפת הפשעים הפיננסיים של משרד האוצר. עם זאת, חקירה של ועדת ניו ג'רזי שפורסמה מוקדם יותר השנה מצאה שהרגולציה בפועל הייתה רופפת, מה שדומה למדינות רבות. "מכונות רבות מאפשרות כמעט אנונימיות ברכישות של עד 900 דולר של מטבעות קריפטוגרפיים על ידי מתן אפשרות למשתמשים לספק רק מספר טלפון סלולרי", נכתב בדו"ח הוועדה. "חלקם אינם דורשים מידע מזהה כלל".
התקנות משתנות ברמת המדינה. לדוגמה, המחלקה לשירותים פיננסיים של ניו יורק דורשת מעסקים או אנשים העוסקים בכל פעילות של מטבע וירטואלי להשיג BitLicense. לנבאדה אין הגדרה רגולטורית ספציפית למטבעות קריפטוגרפיים, אך אם ישות משמשת כאפוטרופוס דיגיטלי של כל צורה של מטבע דיגיטלי, העסק עשוי להיות מוסדר כחברת נאמנות. לעומת זאת, לניו המפשייר ולוויומינג יש חוקים הפוטרים באופן ספציפי מטבעות וירטואליים מחוקי העברת הכסף שלהם, על פי הוועידה הלאומית של בתי המחוקקים של המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריפטו
    אלי 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    להוציא את השטות הזו מחוץ לחוק
    סגור