כסף וצרכנות

יצרנית הרכב הגדולה בעולם במהלך שיעצבן מאוד את הנהגים

נהג שברשותו מכונית של טויוטה גילה כי יכולת שנחשבת בשנים האחרונות לבסיסית בכל רכב מודרני תתחיל לעלות בקרוב כסף. מה היתה תגובת החברה?

יאיר מור |  7
דשבורד דיגיטלי (צילום Istock)
נהגים שרכשו במיטב כספם רכב מתוצרת ענקית הרכב היפנית טויוטה עשויים לגלות בשלב כלשהוא שהם אינם יכולים יותר להשתמש באחת היכולות שנחשבות היום כמעט למובנות מאליהן במכוניות שיוצרו בשנים האחרונות: היכולת להתניע את הרכב עוד לפני שנכנסים אליו באמצעות השלט שלו.
 
בחודש שעבר העלה משתמש באתר רדיט לפורום המוקדש למכוניות באתר הודעה לפיה גילה במסמכי השיווק של טויוטה כי היכולת להתניע את הרכב ממרחק של כמה מטרים באמצעות השלט האלחוטי, המשמשת בעיקר להפעלת חימום או קירור עוד לפני הכניסה לרכב בימים קרים או חמים, בהתאמה, תלויה בתשלום דמי מנוי חודשיים עבור שירות בשם Remote Connect שהחברה מציעה. עלות השירות בארה"ב 8 דולר לחודש, או 80 דולר בתשלום שנתי. עם זאת, מי שרוכש את הרכב עם מערכת אודיו מתקדמת מקבל "תקופת ניסוי חינמית" של 3 או 10 שנים בשירות – בתלות בדגם ובמחיר מערכת הצליל.
התגלית עוררה מאות תגובות זועמות מבעלי רכבים שלא אהבו את העובדה שטויוטה מנסה לגבות מהם כסף על שימוש ביכולות שאינן אמורות להיות קשורות אליה ברגע שהרכב נמצא ברשותם. עד מהרה סימנה הנהלת האתר את הדיון כ"מטעה" – אך החברה עצמה אישרה את הדברים בתגובה לאתר The Drive בסוף השבוע.
טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם, עם מכירות של יותר מ-10 מיליון רכבי בשנה. כמעט כל הרכבים שלה מ-2018 ומעלה כוללים את היכולת להתניע בעזרת השלט המקושרת לשירות הנפרד. בתזמון מעניין, בחרה החברה לפרסם הודעה לפיה "הרחיבה" את הרכבים שיוצרו עד נובמבר 2018 – לפני שלוש שנים – כדי שההתנעה מרחוק תעבוד גם בלי המנוי. עם זאת, רכבים שיוצרו אחרי התאריך הזה יפסיקו כנראה לתמוך בשירות החל מהחודש הנוכחי.
היכולת להתניע רכבים מרחוק אינה היחידה שבעלי רכבים מבית טויוטה עשויים לאבד בקרוב: דובר החברה אישר לאתר כי רכבים של החברה שיוצרו עד 2019 והגיעו עם קישוריות סלולרית מדור 3 לא יקבלו אפשרות שדרוג לדור 4 או 5, כך שבשנים הקרובות, כאשר חברות הסלולר ברחבי העולם יסגרו את רשתות דור 3, המכוניות הללו יאבדו את הגישה לשירותים מקוונים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מרמור לא טוב לעור הפנים
    תתקדמו 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תקנו...אבל יצרנית הרכב הגדולה בעולם.
    סגור
  • 3.
    אף פעם לא רכשתי טוויטר וכנראה שלא ארכוש
    סבא מוסא 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שיחפשו אותי בסיבוב
    סגור
  • ירוק מאד
    בטחון 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם בכפר עם הסוס והעגלה הכל ירוק.חומי הסוס אוכל ירוק פולט מאחור ירוק.מה חסר לנו? כלום.רעש ועשן.ושאר דאעוין. תלמדו מחומי הסוס הנאמן. בלי שקע חשמלי.וניקור עיניים רק שלווה
    סגור
  • 2.
    אני משבוע הבא מחייב
    פלצני 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שמגיע לעבודה ונושם מחוייב לפי כמות החמצן בחדר. יש חיוב גם על כל דקה שעובד עובר בלובי ומפליץ.. אגב החימום בחורף כתוצאה מהשתחררות גזים אחרי הצולנט של שבת ללא עלות. רק מ2022 כל מי שיפליץ וגם יחמם את המקום יחוייב בתשלום נוסף. תמיד לשרותכם חברת גז 2000
    סגור
  • אז תחליף מקום עבודה... (ל"ת)
    פיני, לא גרשון. 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק שחברות אחרות לא יעלה להם לראש הרעיון המטורף
    עופר 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי יבקשו גם כסף על הנעת הרכב ?
    סגור
  • כך זה מתחיל...
    אופסי 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראה ערך אייפון. הם התחילו וכל השאר הלכו אחריהם.
    סגור