כסף וצרכנות

האם זו המדינה שגרמה לצניחה בקריפטו?

עדיין לא ברור מה גורם לנפילה בשוק הקריפטו, אך נראה כי אחד האירועים המכריעים שתרמו לה מתרחש במדינה שכלל לא נחשבת לבעלת השפעה עולמית

יאיר מור | 
קריפטו (צילום pexels)
הצניחה הדרמטית במחירי הקריפטו לקראת סוף השבוע עשויה היתה להיגרם ממספר אירועים. על שניים מהם כבר כתבנו – האיסור על כריית קריפטו בקוסובו והצעדים המוניטריים הממשמשים ובאים של הבנק הפדרלי בארה"ב. אבל אירוע אחר, וגדול לא פחות, השפיע כנראה אף יותר על תעשיית שוק המטבעות הדיגיטליים.
 
האירוע הזה הוא גל הפגנות ענק בקזחסטן, בה יצאו אלפים רבים לרחובות, להפגין נגד העלאת מחירי האנרגיה, שבדומה לקוסובו קזחסטן נאלצת לייבא יותר ויותר ממנה מבחוץ במחירים הולכים ומאמירים. בהפגנות הללו נהרגו לפי דיווחים במדינה לפחות 13 אנשי כוחות הביטחון ועשרות רבות של מפגינים – אבל עד כאן מדובר באירוע מקומי בלבד. השלב שבו הוא החל להשפיע על שוק הקריפטו היה כשהגישה לאינטרנט במדינה נחסמה לחלוטין על ידי הממשלה באמצע השבוע.
קזחסטן אמנם לא נחשבת למדינה מרכזית בנוף העולמי, אך כפי שדיווחנו בעבר, לאחר שסין אסרה לחלוטין כריית קריפטו בשטחה בתחילת השנה שעברה, כורים רבים עברו לשכנה ממערב, שאליה קל יחסית להעביר את הציוד ומחירי החשמל בה נמוכים למדי. תוך חודשים בודדים זינק הנתח שממלאת קזחסטן בכריית קריפטו מפחות מ-10% ל-22%, לפי נתוני אוניברסיטת קיימברידג'.
כעת, לפי אתר BTC.com, קצב הכרייה בכמה מרשתות הכרייה הגדולות בעולם ירד ביומיים האחרונים, במהלכם נחסם האינטרנט בקזחסטן לסירוגין כדי למנוע התארגנות של הפגנות, ב-14%. ירידה כזו בכוח הכרייה הופכת את יצירת המטבעות לקלה יותר, וכך מורידה את השווי שלהם. לכן, נראה שהפגנות החשמל במדינה עשויות להיות בעלת השפעה מכרעת על שוק הקריפטו בטווח הקצר – לפחות עד שהצעדים האחרונים של המדינה נגד כורי קריפטו יגרמו להם לעבור למדינה הבאה ויורידו את כוחה העולמי בשוק הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה