כסף וצרכנות

סיון כהן מזהירה: זה עוקץ המשלוחים החדש

מגישת התכנית "הכל כלול" סיון כהן מזהירה מפני עוקץ פישינג חדש, במסווה של סמס מחברת משלוחים מוכרת, זה תוכן ההודעה
מערכת ice | 
הודעה על קבלת משלוח (צילום pexels, pixabay)
הודעת פישינג מסוכנת נפוצה בימים האחרונים, במסווה של הודעת סמס מחברת המשלוחים DHL. העיתונאית והמגישה סיון כהן פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה והזהירה: העוקץ החדש! היזהרו! לא ללחוץ על הלינק!!! זו מלכודת."
בסמס שנשלח למספר אנשים נכתב, "למרבה הצער, עדיין לא קיבלנו את התשלום עבור שירות המשלוחים של DHL". לאחר מכן מובא קישור שבו אפשר לכאורה לשלם, ומתחתיו נכתב, "אנא שלם את סכום החשבונית ואנו ממתינים לתשלום." עוד נכתב בסוף ההודעה, בעזות פנים יש לומר: "האזהרה האחרונה".
ישראלים רבים מדווחים על ניסיונות עוקץ רבים דרך הודעות ומיילים. למרבה הצער, התגברות התופעה אולי יכולה להעיד שהשיטה הזו עובדת. רק לפני כמה שבועות נחשף "העוקץ הטורקי" שהחל להישלח לישראלים בהודעת וואטסאפ שהתקבלה ובה נכתב, לפי הנוסח הבא, "hello. are you expecting any package from Turkey? If yes, Pleas provide us your address for confirmation. thank you".
 
עוקץ נוסף שהתגלה, נתלה על רשת השיווק רמי לוי, והציג תמונת שווא של הגרלה שיכולה להניב פרס של 4,500 שקלים לרגל 45 שנות פעילות של רמי לוי. מדובר בהונאה שניסתה למשוך אזרחים תמימים להשתתף בסקר שתוצאותיו אמורות לאפשר השתתפות בשעשועון זכייה רנדומלי לכאורה. אמנם העיצוב מתאמץ מאוד להיראות "רמי-לוי סטייל".
השאלון בן ארבע שאלות סתמיות כמו, "אתה מכיר את רמי לוי?", מוביל בסופו של דבר לטבלת "מתנות", בה יש שלוש ניסיונות ללחוץ על המתנה הנכונה שתזכה אותכם בכסף. נראה שבאופן אוטומטי, שתי הבחירות הראשונות ימצאו נטולות פרס, אלא שאז! בניסיון האחרון תצליחו לתפוס את הפרס בדמות "התו המלא של רמי לוי".
אבל - כדי לקבל את הפרס תאלצו למסור פרטים אישיים שעלולים לספק לנוכלים גישה לחשבונותיכם, ומה שעוד מתנה קבלת הפרס היא הפצת הקישור בקבוצות הוואטסאפ שלכם. אם במקרה שמתם לב לקישור הזה בקבוצות וואטסאפ, נראה שמדובר בחבר שנפל בפח ועקב אחרי ההוראות בדבקות, וכמו שהעביר אליכם את הקישור, ייתכן שגם מסר את פרטיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה