כסף וצרכנות

וורן באפט מזמין אתכם לסעוד איתו בפעם האחרונה, כמה זה יעלה?

המשקיע האגדי וורן באפט הכריז בפעם האחרונה על המכירה הפומבית של ארוחת צהריים בחברתו, כמה זה יכול לעלות?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
זו ההזדמנות האחרונה אי פעם לארוחת צהריים עם יו"ר ומנכ"ל ברקשייר האת'ווי, המיליארדר וורן באפט בן ה-91. המחיר? 3 מיליון דולר נכון לעכשיו.
אל דאגה, הוא לא מרווח מזה. כבר כ-20 שנה שהארוחה השנתית מתקיימת בתור מכירה פומבית שהכנסותיה הולכות לצדקה, וזו כנראה הפעם האחרונה שהיא תתקיים. באפט עצמו הכריז על תרומה של 4 מיליארד דולר במניות. באפט יתרום את הסכום לחמש קרנות, כך מסרה החברה אתמול, והסכום הגדול ביותר, יותר מ-11 מיליון מניות, יעבור לקרן ביל ומלינדה גייטס, ואחריה יותר מ-1.1 מיליון לקרן סוזן תומפסון באפט והשאר לקרן שרווד, הווארד ג'י באפט וקרנות NoVo.
באפט, שנשבע לתת 99% מהונו, מחזיק כעת ב-229,016 מניות A ו-276 מניות B בשווי של יותר מ-95 מיליארד דולר. הוא תרם יותר ממחצית ממניותיו בחברה. כאמור, זו ההצעה לארוחת הצהריים השנתית האחרונה עם יו"ר ברקשייר, והראשונה מאז הפסקה של שנתיים מהמגיפה, כאשר כל ההכנסות מהמכירה ילכו לגלייד, ארגון צדקה בסן פרנסיסקו שעוזר לחסרי בית.
 
המציע הזוכה ועד שבעה אורחים יזכו לסעוד ארוחת צהריים עם באפט במסעדת Smith & Wollensky בניו יורק. המכרז החל ביום ראשון עם הצעה התחלתית של 25,000 דולר, ונכון להיום הגיע לקצת יותר מ-3 מיליון. עד כה הוצעו שמונה הצעות, כאשר ביום שישי בערב המכרז ייסגר.
בעוד שההצעות נוטות להתחמם לקראת היום האחרון, הסכום הכולל עד כה נמוך מהשיא של 4.57 מיליון דולר ששילם ג'סטין סאן, מייסד חברת מטבעות הקריפטו TRON בארוחת הצהריים האחרונה לפני המגיפה. הסכום הזה עלה על שיא קודם ששולם של 3,456,789 דולר כדי לסעוד עם האורקל מאומהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה