כסף וצרכנות

בשורה לנהגים: הפחתה במחיר הדלק כבר בתחילת אוגוסט

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להקדים את ההפחתה בחצי שקל נוסף במס על הדלק כבר לתחילת חודש אוגוסט, לצד הארכת ההפחתה שכבר נכנסה לתוקף לפני מספר חודשיים
מערכת ice |  3
אביגדור ליברמן ומחירי הדלק (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)

מחירי הדלק צפויים לרדת בקרוב: עם או בלי קשר לבחירות, שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להקדים את הפחתת המס על הדלק בחצי שקל נוסף, לצד הארכה של ההפחתה שכבר נכנס לתוקפה בחודשים האחרונים, כך שהמחיר יוזל כבר בתחילת חודש אוגוסט, ולא ב-10 לחודש כפי שתוכנן בעבר.

לצד ההפחתה במס, צפויה גם ירידה במחירי הנפט שתוביל להוזלה נוספת, כאשר ע"פ כתב תכנית חיסכון גל כהן, חישובים ראשוניים מציגים ירידה של 70-80 אגורות גם במחיר הדלק עצמו. כשהמשמעות היא שבסך הכול המחיר עשוי לרדת בכ-1.20 עד 1.30 שקלים. 

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון עודכנו מחירי הדלק לחודש יולי כך שמחיר ליטר בנזין התייקר  בשיעור של 30 אגורות בסך הכל וחצה את רף ה-8 שקלים לראשונה מזה עשור. יש לציין כי אלמלא ההנחה של חצי שקל שמסבסדת הממשלה, יכול היה להישבר שיא כל הזמנים.


 המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עמד בחודש יוני על 7.72 שקל לליטר, כאשר כבר אז נרשמה עליה של 66 אגורות מעדכון קודם בחודש מאי. כעת עד שתיכנס ההפחתה לתוקף, עבור ליטר בשירות מלא משלמים הנגים 8.33 שקל לליטר ובשירות עצמי 8.12 שקל לליטר, מדובר כאמור בשיאים שנשברים מאז 2012.

ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון. מן הארכיון

בתחילת החודש דווח כי על רקע העלייה במחירי הדלק ההוצאות של הציבור הישראלי, באמצעות כרטיסי אשראי, הגיעו ביומיים האחרונים של חודש יוני לשיא של כל הזמנים ועמדו על יותר מ-175.46 מיליון שקלים. מדובר על עלייה של למעלה מ-12% לעומת היומיים האחרונים של חודש מאי במהלכם הוציאו הישראלים סכום של 156.48 מיליון שקלים.


מהנתונים של חברת שב״א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית הכרטיסי אשראי, עולה עוד כי בסוף חודש יוני, סכום ההוצאות היומי הכולל בכרטיסי אשראי חצה לראשונה את ה-100 מיליון ש״ח ועמד על 100.8 מיליון שקלים. מדובר על עלייה של 12.6% לעומת סכום ההוצאה היומי ב-31 במאי שהגיע ל-89.6 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עובד על כולם העיניים
    עייני 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יודע שמחיר הנפט הולך לצלול
    סגור
  • 2.
    בחירות מתקרבות? סוף סוף הקמצן משחרר קצת,
    דנה 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הזמן לבטל זמנית את המס על הבלו לגמרי, לא להוסיף עוד חצי שקל ועוד חצי... די לעשות מאיתנו צחוק דוברמן
    סגור
  • 1.
    מעניין שפתאום לפני הבחירות לברמן מצא איך להוזיל הדלק!!!
    רונית 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זהבה גלאון אמרה עליי איש מושחת!!! ואני מאמינה לה!
    סגור