כסף וצרכנות

פתרון למשבר מחירי הלחם? זה הדיווח הדרמטי

משרד האוצר קרוב להגיע להסכמות עם מאפיות הלחם לפיהן יוסר הפיקוח באופן גורף והמאפיות יתחייבו למתן את העלייה בטווח הקרוב - אך יוכלו להקפיץ מחירים בעתיד. כך לפי דיווח של הכתבת ליאל קייזר
מערכת ice |  3
לחם (צילום פלאש 90/ נועם מוסקוביץ)

תיבלם התייקרות מחירי הלחם? הכתבת ליאל קייזר דיווחה הערב (רביעי) על פריצת דרך במו"מ של משרד האוצר מול יצרניות הלחם, לפיה מסתמנות הסכמות, במסגרתם יסכימו המאפיות למתן או לבטל את ההתייקרות, בתמורה להתחייבות האוצר להסיר באופן גורף את הפיקוח מהלחם, ולקבל את ההמלצה של ועדת מקצועית במשרד האוצר שהמליצה שלא לפקח בכלל על הלחם. המשמעות היא שעליית המחירים עשויה להיבלם בטווח הקצר, אך בהמשך המאפיות יוכלו להעלות כראות עיניהם את המחירים של מוצר בסיסי זה.
 


כזכור, ביום ראשון, בהתאם להודעת ועדת המחירים, מחירי הלחם בפיקוח התעדכנו במערכות הממשלה. מחירו של הלחם האחיד פרוס עלה ב-80 אגורות ל-7.91 שקל, זינוק של 11 אחוז בסך הכל. החלה התייקרה ב-26% למחיר של 6.26 שקל ליחידה והמחיר של הלחם הלבן עלה  מ-5.12 שקל ל-6.97 שקל, זינוק של לא פחות מ-36% במחיר. גם מחיר הלחם האחיד זינק בשיעור דומה. המחיר של הלחם הלבן הפרוס שמחירו יוזל כעת בחמש אגורות לכיכר: מ-6.1 שקל, ל- 6.05 שקל בלבד.


לאחרונה, הודיעו מספר רשתות מובילות, בהן: רמי לוי, שופרסל, ויקטורי, טיב טעם, ויוחננוף כי לא יעלו את המחיר לצרכן ויספגו בעצמן את ההתייקרות. זאת לאור בקשת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, להתחשב בצרכנים עד שימצא פתרון.

.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המדינה הזאת ברובה חייה על שקרים!!!!
    צדק 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים צריכים להיחתך ב 80 אחוז לפחות בהכל!!!!! המדינה הכי יקרה בעולם לפני המצאת שקר ההתייקרות הגלובלית ועכשיו מוסיפה עוד אחוזי התייקרות מטורפים.טוב נו זאת ממשלת המיסים ממשלת טירוף המחירים ממשלת האחים המוסלמים. יעבדו עליכם עכשיו בזה שינסו להטיב אולי טיפה כי יש בחירות תיכף לא לשכוח!!!! משפחות מעטות מאוד שולטות במשק בחסות המדינה שלא מכניסה כמות גדולה של מתחרים והסיבה היא למה להוריד מחירים גבוהים?יש על זה הרבה מיסים!!!!
    סגור
  • 2.
    בשום פנים ואופן לא לא לא!!!
    גבר גבר 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחירי החיטה ירדו דרמתית בימים האחרונים ב20 אחוז!!!. מה שעולה בישראל לא יורד. לא להסכים להוציא אף מוצר מפיקוח!
    סגור
  • 1.
    ירידה זמנית עבודה בעיניים
    עמי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש ככה
    סגור