קריפטו

גנב ביטקוין בשווי 4.5 מיליארד דולר - כעת המדינה נזקקת לעזרתו

איליה ליכטנשטיין הצליח לפרוץ לבורסת הקריפטו ביטפינקס ולגנוב ממנה קריפטו בשווי מיליארדי דולרים, בשיתוף פעולה עם בת זוגתו הת'ר מורגן. ארה"ב החליטה להיעזר בו, וכעת הוא משמש כעד מדינה במשפט נגד רומן סטרלינגוב אשר הפעיל שירות הלבנת מטבעות קריפטו
מערכת ice | 
עוקץ קריפטו (צילום shutterstock)
אחת מפריצות הביטקוין הגדולות שנעשו בהיסטוריה התרחשה בשנת 2016 על ידי איליה ליכטנשטיין, אשר הצליח לגנוב כ-4.5 מיליארד דור מבורסת ביטפינקס (Bitfinex). באופן די מפתיע, כעת הוא מעיד במשפט נגד רומן סטרלינגוב, המואשם כי הפעיל שירות להלבנת מטבעות קריפטו בשם ביטקוין פוג.
ע"פ פרסום של בלומברג, ליכטנשטיין ובת זוגתו הת'ר מורגן הודו בסוף 2023 כי אכן הלבינו כספים של מטבעות ביטקוין מפלטפורמת המסחר האסיאתית שמרכזה בהונג קונג, וליכטנשטיין טען כי אכן השתמש בביטקוין פוג כעשר פעמים. התוכנה הזו מצליחה לערבב מטבעות קריפטו אשר ניתנים לזיהוי בין מטבעות דיגיטליים אחרים, ובכך היא מצליחה לטשטש את מקורן. בתביעה, סטרלינגוב הואשם כי הפעיל את השירות הנ"ל וגרף לכיסו עשרות מיליוני דולרים.
 
ליכטנשטיין העיד כי הוא החליט לבצע את הפריצה בעקבות בעיות שחווה עם הסטרטאפ הטכנולוגי שהיה בבעלותו. "העסק שלי היה בקשיים והרגשתי מאוד שחוק מזה", אמר למושבעים. הרשויות הצליחו להשיג נכסים בשווי 3.6 מיליארד דולר מתוך 4.5 מילארד ביטקוין שגנב בסך הכל.
מורגן וליכטנשטיין נעצרו כבר בשנת 2022 בניו יורק, ובהמשך הודו במעשים המיוחסים להלבנת הון ולפריצה לבורסה. בתביעה נטען כי בני הזוג השתמשו בזהויות מזויפות כדי ליצור חשבונות מקוונים ולהסתיר את עקבותיהם מפני רשויות החוק. בתחילה מורגן טענה כי לא ידעה על הפריצה המדוברת וגניבת המיליארדים, אך בהמשך הודתה כי סייעה לליכטנשטיין בדבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה