קריפטו

ארה"ב נגד הקריפטו? גייסה עשרות עובדים להילחם בו

הרשות לניירות ערך בארה"ב יוצרת יחידה של עשרות עובדים במטרה לחקור, לתבוע ולבצע צעדי אכיפה נגד גופים ואנשים הפעילים בתחום הקריפטו
יאיר מור | 
קריפטו (צילום freepik)
הרשות לניירוך ערך (SEC) בארה"ב מגייסת בימים אלה 20 עובדים חדשים ל"יחידת נכסי הקריפטו והסייבר" שלה, שהוקמה בספטמבר 2017 על בסיס יחידת הסייבר של הרשות. מטרת המהלך היא לאפשר לרשות לבצע יותר פעולות אכיפה בתחום.
היחידה כבר ביצעה בחמש שנות קיומה כ-80 פעולות אכיפה בתחום הקריפטו, כאשר רובן נועדו לעצירת מכירת מטבעות חדשים שנחשדו כהונאת משקיעים מכוונת שבמסגרתה מגייסים ידועני רשת לפרסם מטבע חדש, הוא והמפעילים של המטבע מוכרים את כל המטבעות שלהם כאשר משקיעים רבים נכנסים אליו ולאחר הגל הראשוני השווי יורד לאפס והקונים נותרים עם נכס שלא שווה כלום. היא גם הטילה קנסות בשווי מצטבר של יותר מ-2 מיליארד דולר.
 
בנוסף, פתחה היחידה במספר חקירות. אחת מהן הבשילה לכדי תביעה – נגד Ripple Labs, מפתחת המטבע ריפל, שצנח כתוצאה מאותה תביעה בתחילת 2021; ואחרת גרמה לעיכוב תחילת פעילותה בארה"ב של בורסת הקריפטו המובילה בעולם, ביננס.
יו"ר הרשות, גרי גנסלר, אומר כי תעשיית הקריפטו היא "מערב פרוע" מלא תרמיות וניצול לרעה. "ככל שיותר משקיעים ניגשים לשווקי הקריפטו, חשוב יותר להקדיש יותר משאבים להגן עליהם". 
מנהל האכיפה ברשות, גוּרְבּיר גְרֶוואל, מוסיף כי "שווקי קריפטו התפוצצו בשנים האחרונות, כאשר משקיעים קמעוניים נושאים בנטל הניצול לרעה בתחום". לדבריו, "היחידה המחוזקת תעמוד בחזית ההגנה על משקיעים והבטחת שווקים הוגנים ומסודרים לאור האתגרים הללו".
השניים ציינו כי לאחר הגיוס תמנה היחידה כ-50 עובדים, ותוכל להרחיב את תחום פעילותה ממטבעות בלבד לתחום יצירות ה-NFT.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה