קריפטו

בורסת הקריפטו הענקית הסתבכה, כך היא מנסה לצאת מזה

ביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, מואשמת בכך שחברה שרכשה לפני שלוש שנים הלבינה הון והעלימה מסים. בתגובה, היא בחרה לטעון שהרכישה מעולם לא קרתה - למרות שהיא עצמה הכריזה עליה מספר פעמים
יאיר מור | 
דוחות קריפטו (צילום vecteezy)
עימות מוזר התרחש בסוף השבוע בטוויטר, לאחר שבהודו דווח כי הרשות למניעת הלבנת הון הקפיאה נכסים בשווי מיליוני דולרים של בורסת הקריפטו הגדולה ביותר הפעילה במדינה.
הבורסה הזו נקראת WazirX, והיא מופעלת על ידי חברה מקומית בשם Zanmai Labs. לפי הדיווחים בתקשורת, בשבוע שעבר הקפיאה הממשלה במדינה 8 מיליון דולר בנכסים של הבורסה הזו, בשל חוסר שיתוף הפעולה שלה עם הרשויות. אותם דיווחים קישרו בין וואזיריקס לביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם. זאת מאחר שבנובמבר 2019 פרסמו שתי החברות הודעות רשמיות לפיהן ביננס רכשה את וואזיריקס.
 
אלא שאת מייסד ומנכ"ל ביננס, צַ'נְגְפֶּנְג ג'אוֹ, הקישור הזה הדאיג מאוד. הוא מיהר לפרסם סדרת ציוצים בהם טען כי "ביננס אינה מחזיקה השקעה כלשהיא ב-Zanmai Labs", וכי ההכרזה לגבי רכישת הבורסה ההודית היתה "מוגבלת", ובכל מקרה "הפעולה הזו מעולם לא הושלמה. ביננס מעולם – בשום שלב – לא החזיקה כל מניות ב-Zanmai Labs, הישות המפעילה את WazirX". הוא ציין כי ביננס מספקת לוואזיריקס כמה שירותים טכניים, אך רק כשותפה ולא כמפעילה. "ההאשמות האחרונות בנוגע לפעילות WazirX וכיצד הפלטפורמה מנוהלת על ידי Zanmai Labs מדאיגות עמוקות את ביננס. ביננס משתפת פעולה עם סוכנויות אכיפת החוק ברחבי העולם. נשמח לעבוד עם (הרשות הרלוונטית בהודו) בכל דרך אפשרית", הוא כתב.
 
אלא שאותה רשות הלבנת הון שהקפיאה את הנכסים מיהרה להפריך את טענותיו של ג'או, והודיעה כי בין אם היא קשורה לוואזיריקס ובין אם לאו, ביננס בהחלט לא יכולה לטעון כי היא משתפת פעולה עם הרשות, מאחר שהיא כמעט לעולם לא עונה לפניות של הרשות למייל המיוחד המיועד עבור פניות כאלו.
מעניין לציין כי בתחילת השנה שעברה צייץ ג'או עצמו כתבה בפייננשל אקספרס, והעתיק מילה במילה את הכותרת שלה, לפיה "בורסת הקריפטו ההודית WazirX שבבעלות ביננס (הדגש שלנו, כמובן; י"מ) עברה את רף 200 מיליון הדולר במסחר יומי ופוזלת לרף המיליארד ב-2021".
מייסד וואזיריקס, ניסצ'אל שֶטי, סתר את ג'או והסביר: "WazirX נרכשה על ידי ביננס; Zanmai Labs היא ישות הודית בבעלותי ובבעלות המייסדים השותפים שלי; ל-Zanmai Labs רישיון מביננס להפעיל (אפשרויות) המרת רופי למטבעות קריפטו ב-WazirX; ביננס מפעילה את (כל המרות) הקריפטו-לקריפטו, ומעבדת את משיכות הקריפטו; ביננס היא בעלת שם המתחם (כלומר כתובת האתר; י"מ) של WazirX; לביננס גישה מלאה לשרתי אמזון; אצל ביננס נמצאים כל נכסי הקריפטו; ביננס מקבלת את כל רווחי הקריפטו. אל תבלבלו בין Zanmai ל-WazirX".
 
בשבת ענה לו ג'או: "אנשים המשחקים במשחקי מילים הונאה (הניסוח האיום, שלא לומר עילג, במקור; י"מ). אנחנו יכולים לסגור את שם המתחם (כלומר לחסום את הגישה לאתר; י"מ). זה רק יפגע במשתמשים. איננו שולטים במערכת המסחר. נתתם לנו רק את פרטי המשתמש בענן של אמזון, ללא קוד מקור, ללא יכולת יישום. כמו כן, שמרתם על הגישה לחשבון בענן של אמזון, לקוד המקור וכו'".
 
לפי כל הסימנים, הסכסוך בין הגורמים נובע מפחד מפני צעדים של ממשלת הודו. כאמור, היא הקפיאה בימים האחרונים מיליוני דולרים של וואזיריקס, שהיא בורסת הקריפטו הגדולה בהודו, שנפח המסחר בה הגיע ב-2021 ל-43 מיליארד דולר – זינוק של 1,735% לעומת 2020. כל אחד מהצדדים רוצה שהממשלה תאשים בהלבנת ההון לכאורה שהתבצעה בבורסה את הצד השני – אך נראה כי שניהם אשמים, ביננס ברווחים מפעולות בין מטבעות קריפטו וזנמאי ברווחים מפעולות ברופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה