דיגיטל וטק

הערך הכי נצפה החודש בוויקיפדיה העברית לא היה קיים לפני חודש

מהו הערך שצבר תוך שלושה שבועות בלבד מספר צפיות ועריכות גבוה במיוחד, ואילו סדרות חדשות הכי עניינו את הקהל? ויקיפדיה חושפת במה התעניינו הישראלים בחודש מאי
יאיר מור | 
חיפוש באינטרנט (צילום Istock)
האנציקלופדיה החופשית המקוונת ויקיפדיה אמנם לא מיועדת להוות מקור לאקטואליה, אבל נראה שבישראל הכלל הזה לא תקף: לפי נתוני הערכים הנצפים בגרסה העברית של האתר בחודש האחרון, הערך של מבצע שומר החומות, שלא היה קיים כלל בשבוע הראשון של החודש, הספיק לצבור תוך שלושה שבועות יותר משליש מיליון צפיות, ומספר עריכות עצום - יותר מ-1,800, מה שמעיד על עדכונים רבים לאורך החודש.
המבצע גרם לישראלים להתעניין גם בנושאים קשורים, וגרם לערכים של מוחמד דף, כיפת ברזל, מבצע צוק איתן, שייח' ג'ראח וחמאס להתברג בעשירייה הפותחת, וגם בעשיריות הבאות נמצאים לא מעט מושגים מתחום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
מלבד הנושאים הבטחוניים הבוערים, תחום הטלוויזיה הוא היחיד שהתברג לעשירייה הראשונה בערכים הנצפים בישראל בחודש מאי. הסדרה שעוררה הכי הרבה עניין היא "בני אור", שהתברגה במקום השני עם קצת יותר מרבע מיליון צפיות, והסדרה "המפקדת" נמצאת במקום החמישי, כאשר הכוכבת שלו, אלונה סער, הגיעה למקום העשירי. האירוויזיון שנערך החודש במקום השישי.
ממש מתחת לעשירייה הפותחת הצליח חג השבועות, שגם הוא חל בחודש האחרון, לצבור מעט יותר מ-100,000 צפיות.
מעניין לציין כי מבחינת מספר עריכות, כמה ערכים שלא התברגו בעשירייה הראשונה היו פעילים בהרבה מאלה שהובילו במדד הצפיות. אחרי מבצע שומר החומות ניתן לציין את "המהומות בישראל ברמדאן 2021", שצבר כמעט 1,000 עריכות ו"האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי (2021)" שצבר יותר מ-500. שניהם עקפו בכך את "בני אור" עם מעט יותר מ-400 עריכות והאירוויזיון עם מעט יותר מ-200.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה