דיגיטל וטק

אפל הכריזה על שינויים גדולים לכל המכשירים שלה

האייפון יחשוף בפניכם אילו אפליקציות מנצלות יותר מדי את ההרשאות שנתתם להן, האייפד יקל על ריבוי משימות והמק יוכל להפוך את האייפד למסך השני שלו תוך שימוש חופשי במקלדת ועכבר. הכירו את העדכונים הבאים ל-iמכשירים שלכם
יאיר מור | 
אייפון (צילום עריכה אייס)
אם יש לכם מכשיר של אפל מהשנים האחרונות, בקרוב אתם עומדים לקבל במהלך ספטמבר הקרוב עדכון משמעותי מאוד, כך הכריזה החברה באירוע וירטואלי שערכה ביום שני.

משתמשי אייפון יזכו לגרסה 15 של מערכת ההפעלה iOS, המביאה איתה כמה שיפורים ניכרים בתחומי הפרטיות וההתראות. כך, לדוגמא, המערכת תכלול מסך שירכז מידע על תדירות הגישה של האפליקציות השונות במכשיר למידע שדורש הרשאות, כך שמשתמשים יוכלו לדעת אילו אפליקציות ניגשות למידע גם כשהן אינן צריכות זאת ולנטרל את ההרשאות שלהן.
בנוסף, אפליקציית המייל תגן על המשתמשים באמצעות כתובות "כיסוי" ניתנות להשמדה להרשמה לאתרים וחסימת אלמנטים במיילים שנועדו לדווח לשולח האם המקבל פתח אותם. זוהי עקיצה ישירה לעבר ג'ימייל של גוגל, שלא מאפשר את שתי ההגנות הללו.
בצעד דרמטי, שנועד למנוע גניבה או איבוד של מכשירים, הם ימשיכו לשדר את מיקומם גם כאשר הם מכובים, בעזרת מצב חסכוני במיוחד בסוללה, כך שניתן יהיה לאתרם באמצעות אפליקציית Find My.
כדי להקל על המשתמשים לשלוט בהתראות, הן יוצגו באופן ברור יותר, עם ליקוט אוטומטי של התראות דומות בתצוגה מרוכזת והבלטה של סמלילי האפליקציות או תמונות אנשי הקשר מהם מגיעות ההתראות. ניתן יהיה גם לבקש מהמכשיר להציג פחות התראות בזמן אמת ובמקום זה לרכז התראות מסוגים מסוימים ולהציג אותן בתזמון מסוים. מצבי ההשתקה והריכוז יחסמו התראות לפי זמן או מקום, והמשתמש יוכל להחליט אילו אפליקציות יוכלו או לא יוכלו להציג התראות בכל רגע נתון.
שינויים נוספים שיגיעו לאייפון כוללים זיהוי טקסט (אך לא בעברית כרגע) דרך המצלמה ואפשרות להעתיק אותו ולהדביק אותו באפליקציות כמו מייל, צ'ט וכדומה, ריכוז של כל תכני המולטימדיה בשיחות מאפליקציית Messsages כפי שקיים בכל המתחרות, מידע חדש באפליקציית המפות, כולל הוראות הליכה בתצוגת מציאות רבודה (AR) ותמיכה בתעודות זהות דיגיטליות באפליקציית הארנק.
גרסת iOS 15 צפויה להיות זמינה עבור כל מכשירי האייפון מדגמי 6s ומעלה - כלומר, כל אייפון שהושק מאז 2015, כולל שני דגמי ה-SE, שהראשון מביניהם הושק ב-2016. גם הדור האחרון (השביעי) של אייפוד טאצ' יקבל את העדכון.
כדי לספק מענה למשתמשים שמתלוננים על כך שגרסאות חדשות של המערכת פוגעות בביצועי המכשירים הישנים יותא, תספק אפל לראשונה בחירה בין הורדת הגרסה החדשה לבין הישארות עם הגרסה הישנה וקבלת עדכוני אבטחה בלבד.
מערכת ההפעלה של iPadOS לטאבלטים של החברה זוכה לעדכון דומה לזה של iOS, בתוספת תכונות המותאמות למסך הגדול יותר, כמו תפריט ריבוי משימות חדש שמאפשר לפתוח אפליקציה על מסך מלא, חצוי או כחלון צף, מדף עם כל החלונות הפתוחים של אפליקציה מסוימת המוצג במשיכת האצבע מהתחתית, תיוג אנשים בפתקים, יצירה מהירה של פתק חדש באמצעות משיכת העט מהפינה העליונה של המסך בטאבלטים עם מסכים תואמים, ומצב חיסכון בסוללה הדומה לזה של האייפון ומגביל פעילות אפליקציות ברקע.
עדכון iPadOS 15 יהיה זמין למכשירי אייפד אייר 2 ומעלה (2014), אייפד מיני 4 ומעלה (2015), אייפד פרו מ-2015 ומעלה ואייפד דור חמישי (מ-2017) ומעלה.
שעוני אפל מהדור השלישי (2017) ומעלה יקבלו גם הם עדכון, watchOS 8, הכוללים בעיקר שיפור לכלי מעקב השינה והוספה של מצבי אימון חדשים כמו טאי-צ'י ואפשרות לענות להודעות באמצעות גיפים או שרבוט על המסך.
גם מחשבי החברה יזכו לעדכון משמעותי, macOS Monterey, הכולל לראשונה יכולת לשתף את המקלדת והעכבר של המחשב עם מכשיר אייפד המחובר לאותו חשבון אפל ונמצא קרוב למחשב, תוך הזזת העכבר באופן חופשי בין המסכים, אפליקציה חדשה להגדרת פעולות שיבוצעו אוטומטית לפי כללים כמו זמן, פתיחת אפליקציה מסוימת וכדומה, ומצב חיסכון בסוללה דומה לזה של אייפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה