דיגיטל וטק

הטיסה האזרחית הראשונה של מאסק המריאה – איך הגיב בזוס?

המראה מוצלחת לחברת החלל של אילון מאסק במהלך יום כיפור, בדרך לטיסה שתשבור את כל השיאים האזרחיים בחלל. ג'ף בזוס, המתחרה המושבע, הפתיע בתגובה
יאיר מור |  1
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
עכשיו זה כבר חצי רשמי: אילון מאסק ו-SpaceX שברו את כל השיאים וההישגים הקודמים של האנושות בכל הנוגע לטיסות אזרחיות, וטיסות בכלל, לחלל. זאת לאחר שבמהלך יום כיפור המריא צוות המשימה Inspiration4 בתוך קפסולת ה-Crew Dragon, על גבי הטיל הרב פעמי Falcon 9, לטיסת החלל האזרחית הארוכה והמרשימה ביותר עד כה.
כפי שדיווחנו בתחילת השבוע, Inspiration4 שוברת שיאים רבים בתחום החלל: זו הטיסה האזרחית הראשונה שלא רק ממריאה לחלל ונוחתת, אלא תקיף את כדור הארץ, ולא רק פעם אחת, אלא כ-50 פעמים במהלך שלושה ימים, לעומת הטיסות הקצרות בנות הדקות הבודדות של המתחרים, ג'ף בזוס וסיר ריצ'ארד ברנסון. הטיסה הזו גם שוברת שיאי גובה, וארבעת חברי הצוות מקיפים את כדור הארץ ברגעים אלה בגובה של כ-575 ק"מ – גבוה יותר מפי חמישה מהטיסה של בזוס ויותר מפי שישה מברנסון, ואף הרבה מעל גובה השיוט של תחנת החלל הבינלאומית. עם שובם לארץ בעוד כיומיים, אמורים חברי הצוות הזה להיות הראשונים שיוכלו לקבל כנפי טיס מרשות התעופה האמריקאית – שכן, בניגוד ל"תיירי החלל" המיליארדרים בטיסות הקודמות, הם צפויים לבצע ניסיונות שונים בזמן הטיסה, אחת מהדרישות הרשמיות של ארה"ב למי שמבקש תואר אסטרונאוט.
לפני שעה קלה הפתיע ג'ף בזוס, המתחרה הגדול של מאסק בכל מה שקשור לטיסות לחלל, כאשר פרסם בטוויטר את ההודעה: "איחולים לאילון מאסק וצוות SpaceX על השיגור המוצלח של Inspiration4 אמש. צעד נוסף לכיוון עתיד שבו החלל יהיה נגיש לכולנו".
 
מדובר בתגובה מאוד לא צפויה, שכן החברה של בזוס, Blue Origin, נאבקת קשות בזו של מאסק ואף דורשת מארה"ב לעצור את הרשאות הטיסה של SpaceX בטענה כי היא מנוהלת בצורה מסוכנת הכוללת לכאורה מעבר על חוקים שלדעת מאסק מגבילים מדי את יכולת הפעולה שלו. בזוס לא היסס אפילו לעצור את תוכנית החלל של ארה"ב כדי לערער על ההחלטה של נאס"א לבחור בחברה של מאסק כזו שתשגר את המשימה הבאה לירח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא כנראה חזר בתשובה ביום כיפור (ל"ת)
    מאיר 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור