דיגיטל וטק

בימים הקרובים: אילון מאסק ישבור שיא בטיסת חלל אזרחית

אם שום דבר לא ישתבש, ביום חמישי תמריא הטיסה האזרחית הראשונה של אילון מאסק לחלל – ותהיה הראשונה בהיסטוריה שבה הפכו אזרחים מהשורה לאסטרונאוטים אמתיים
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
שעות לאחר התפילות "פתח לנו שער בעת נעילת שער", ינסה אילון מאסק לפתוח את השער לעידן חדש: עידן של אזרחים בחלל. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס אמש, הטיסה האזרחית הראשונה לחלל של המיליארדר שייסד את טסלה ו-SpaceX צפויה לצאת בין יום חמישי הקרוב ב-3 בבוקר שעון ישראל לאותה שעה ביום שישי לפנות בוקר לפי שעוננו.
הטיסה של מאסק תהיה שונה מאוד מזו של שני מתחריו הגדולים בתחום הטיסות האזרחיות לחלל, מייסד אמזון ג'ף בזוס ומייסד וירג'ין סיר ריצ'ארד ברנסון.
ראשית, הטיסה האזרחית של SpaceX תשבור שיאים רבים לעומת הטיסות הקודמות: בניגוד אליהן, היא אינה טיסה קצרה של מספר דקות, אלא כזו שצפויה להימשך שלושה ימים, במהלכם יקיפו תיירי החלל החדשים את כדור הארץ במהירות של כ-27,360 קמ"ש בכל 90 דקות בערך – כלומר קרוב ל-50 הקפות סביב כוכב הלכת שלנו, לעומת טיסה של קילומטרים בודדים בטיסות הקודמות; שנית, גובה הטיסה צפוי להיות 575 ק"מ – יותר מפי שישה מגובה הטיסה של ברנסון (86 ק"מ) ויותר מפי חמישה מגובה הטיסה של בזוס (כ-100 ק"מ), וגבוה יותר מתחנת החלל הבינלאומית; בנוסף, ארבעת האזרחים בטיסה הזו יהיו ככל הנראה זכאים לתואר "אסטרונאוטים" לאחר חזרתם לכדור הארץ. זאת בניגוד לנוסעים בטיסות האזרחיות הקודמות, שאמנם קיבלו כנפיים אך מטעם החברות הפרטיות שהטיסו אותן ולא מטעם סוכנות חלל כלשהיא, מאחר שלא מילאו את הדרישות לקבלת תואר אסטרונאוטים אמתי, כמו ביצוע ניסויים לתועלת האנושות בזמן הטיסה.
הבדל נוסף הוא שבניגוד לשני מתחריו, מאסק ויתר על הכבוד שבנוכחות אישית בטיסה האזרחית הראשונה של החברה שלו לחלל. במקום זאת, הוא "מכר" את הטיסה למיליארדר ג'ארד אייזיקמן בן ה-38, מייסד חברת התשלומים Shift4, שיטוס יחד עם שלושה אנשים שבחר בעצמו: שאן פרוקטור (51), מרצה לענייני חלל ומועמדת לשעבר בתוכנית האסטרונאוטים של נאס"א; היילי ארסנו (29), שאושפזה לפני 20 שנה עם סרטן מח העצם בבית החולים המחקרי לילדים סיינט ג'וד בממפיס שבמדינת טנסי, וכיום היא אחות בו; וכריסטופר סמברוסקי, מהנדס בחברת לוקהיד מרטין ובוגר חיל האוויר האמריקאי.
הטיסה, שזכתה לשם Inspiration4 ושימשה לקידום התרמת ענק של אייזיקמן לבית החולים סיינט ג'וד, תמריא ממרכז החלל על שם קנדי של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בפלורידה, כאשר האזרחים נמצאים בקפסולת Crew Dragon על גבי טיל רב פעמי בגובה 20 קומות מדגם Falcon 9 – שניהם של SpaceX כמובן. כאמור, הטיסה צפויה לארוך שלושה ימים, בניגוד לטיסות הקודמות שארכו דקות ספורות.
נציין כי SpaceX שיגרה כבר טילים רבים לחלל, ועליהם אסטרונאוטים ומטענים לתחנת החלל הבינלאומי. גם לוויינים לא מעטים שוגרו באמצעות טילי החברה, אם כי בישראל זכור בעיקר "עמוס 6", שהתפוצץ בשל תקלה בטיל של מאסק לפני השיגור. הטיסה כולה תתועד לפרק האחרון בסדרה Countdown של נטפליקס, שהפרקים הראשונים בה, שעקבו אחרי חמשת חודשי האימונים של חברי הצוות, כבר עלו בשבוע שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה