דיגיטל וטק

החברה של מנכ"ל טוויטר במהלך שעלול לסבך אותה

חברת התשלומים של ג'ק דורסי הכריזה על צעד שמיועד להבטיח לה הרבה יותר הכנסות – אבל כמעט בטוח שיוביל לתביעות נגדה בעתיד הקרוב
יאיר מור | 
ג'ק דורסי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ק דורסי, pixabay)
אפליקציית התשלומים Cash App פותחת לראשונה את שעריה בפני משתמשים קטינים בגילים 13-17, כך הודיעה אמש Square, חברת התשלומים שנוסדה ומנוהלת על ידי ג'ק דורסי, המוכר יותר בשל תפקידיו הזהים ברשת החברתית טוויטר.
האפליקציה תאפשר לבני נוער להירשם לחשבון בה, אך תדרוש אישור של הוריהם בטרם יתאפשר להם לבצע העברת וקבלת כספים דרכה. לאחר אישור הורים, יוכלו בני הנוער להעביר כסף למשתמשים אחרים, לקבל תשלומים ומשכורות ואף להזמין כרטיס חיוב (debit) של ויזה בעיצוב אישי, שמאפשר לבצע תשלומים גם ללא האפליקציה בבתי עסק. תכונות אחרות, כמו השקעה בקריפטו ובמניות, העברת כספים לחו"ל, הלוואות ותשלום בבתי עסק מוגבלי גיל כמו פאבים ובתי קזינו, יהיו חסומות בפניהם.
החברה ציינה כי ההורים יוכלו לעקוב אחרי הפעילות של ילדיהם באפליקציה באמצעות הדו"חות החודשיים – אך לפי הניסוח הזה נראה שהם לא יוכלו לעקוב אחרי הפעילות בזמן אמת ולאשר או לדחות פעולות ספציפיות. מדובר בבחירה שעלולה, בסיכוי גבוה מאוד, לגרור גל תביעות נגד החברה בשל בני נוער שיוציאו יותר כספים מכפי שההורים שלהם התכוונו להקצות להם מבלי שההורים יקבלו בזמן אמת הזדמנות למנוע את ההוצאות שמגיעות מחשבונות הבנק שלהם.
החברה מקווה שבקריצה לבני נוער היא תקבל דור חדש של לקוחות, שכן בטווח הגילאים הרלוונטי יש, נכון לנתונים מדצמבר 2020, כ-20 מיליון איש בארה"ב – כמחצית ממספר המשתמשים הפעילים בחודש בסקוור כרגע, העומד על 40 מיליון.
למרות המהלך, מניית החברה רשמה ביממה האחרונה ירידות משמעותיות: את יום המסחר של אתמול בוול-סטריט היא סיימה בירידה של 2% ל247.46 דולר ושווי שוק של 114 מיליארד דולר, ובשעות שלאחר המסחר צנחה בעוד יותר מ-4%. זאת בעקבות הדו"ח שלה לרבעון השלישי שפורסם הלילה, ולפיו הכנסותיה מביטקוין עלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 ל-1.8 מיליארד דולר – עלייה נמוכה משמעותית מה-200% שנרשמו ברבעון השני – וסך ההכנסות עלה ב-27% ל-3.84 מיליארד דולר והפיק לה רווח של 37 סנט למניה – פספוס משמעותי של התחזיות, שציפו להכנסות בגובה 4.39 מיליארד דולר ורווח של 38 סנט למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה