דיגיטל וטק

מייסד יוטיוב נגד יוטיוב: זו הסיבה שהיא תיפול

היוצר של שירות הווידאו הגדול בעולם תוקף את החברה שהקים בדרך מקורית, ומאשים אותה בהסתרת האמת ובניסיון כושל לבצע שינויים שיהפכו את יוטיוב לגרוע. "סותר את ההיגיון הבריא. נסו שוב, יוטיוב"
יאיר מור | 
youtube (צילום Pixabay)
ג'אווד כארים, אחד מארבעת הסטודנטים שהקימו ב-2005 אתר להעלאת סרטונים שהפך לאחר מכן לשירות הווידאו הגדול בעולם, יוצא במתקפה חזיתית נגד החברה, שנמצאת כיום כידוע בבעלות אלפאבית, הידועה יותר כגוגל.
כארים בחר בדרך מקורית מאוד לתקוף את האתר על ההחלטה להסיר את מונה הדיסלייקים מהסרטונים באתר, שהוכרזה בשבוע שעבר: הוא שינה את תיאור הסרטון הראשון שעלה לאתר אי פעם, "אני בגן החיות", בו הוא נראה לצד כלוב הפילים, סרטון שזכה מאז 24 באפריל 2005 ליותר מ-200 מיליון צפיות.

לפני כמה ימים הוא מחק את תיאור הסרטון וכתב במקומו: "כשכל יוטיובר מסכים שהסרת (מונה) הדיסלייקים היא רעיון מטופש, כנראה שהיא (באמת) כזו. נסו שוב, יוטיוב".
אמש הוא החמיר את הטון, ושינה את התיאור שוב: "כשצפיתי בהכרזה של מאט קובאל בנוגע להסרת (מונה) הדיסלייקים, משהוא נראה לי לא במקום. המלים שנאמרו לא התאימו לעיניים. הסרטון הזכיר לי ריאיון שנתן אדמירל ג'רמיה דנטון ב-1966. מעולם לא ראיתי הכרזה פחות נלהבת ויותר מאולצת לגבי משהוא שאמור להיות נהדר.
הוא המשיך: "לקרוא להסרת (מונה) הדיסלייקים 'דבר טוב ליוצרים' לא יכולה להיעשות ללא מאבק על ידי מישהוא שמחזיק בתואר 'מנהל קשרי היוצרים של יוטיוב'. אנחנו יודעים את זה מכיוון שלא קיים ולו יוצר יוטיוב בודד שחושב שהסרת (מונה) הדיסלייקים היא רעיון טוב – עבור יוטיוב או עבור היוצרים.
"למה שיוטיוב תבצע את השינוי הזה שכולם שונאים?", שואל כארים, ועונה: "יש סיבה, אך היא אינה טובה, ולא כזו שתיחשף בפומבי. במקום זה, יהיו הפניות למחקרים שונים – מחקרים שסותרים את ההיגיון הבריא של כל יוטיובר.
הוא מסביר: "היכולת לזהות בקלות ובמהירות תוכן גרוע היא תכונה בסיסית לפלטפורמת תוכן שנוצר על ידי משתמשים. למה? כי לא כל התוכן שיוצרים המשתמשים הוא טוב. הוא לא יכול להיות. למעשה, רובו לא טוב. וזה בסדר גמור. הרעיון מעולם לא היה שכל התוכן הוא טוב. הרעיון כן היה שבתוך הצפת התוכן יש יוצרים מעולים הממתינים להיחשף. וכדי שזה יקרה, מה שלא מעולה חייב ליפול הצידה במהירות האפשרית.
"התהליך (הזה) עובד, ויש לו שם: חוכמת ההמונים. התהליך משתבש כאשר הפלטפורמה מפריעה לו. אז, בכל מקרה ללא יוצא מן הכלל, הפלטפורמה יורדת. האם יוטיוב רוצה להפוך למקום שבו הכל בינוני? משום ששום דבר לא יכול להיות מעולה כששום דבר לא רע", הוא מזהיר.
לסיכום, הוא מצהיר: "בעסקים, יש רק דבר אחד חשוב יותר מ'לשפר את זה' – וזה 'לא להרוס את זה'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה