דיגיטל וטק

פייסבוק נגד חמאס: מדוע ארגון הטרור ספג סנקציות?

במהלך חודש נובמבר החולף הסירה מטא 141 חשבונות, 80 עמודים ו-13 קבוצות ברחבי הפייסבוק שהעלו חשד להתנהגות "לא אותנטית", כאשר גם ארגון הטרור קשור לדפים החסומים
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
פייסבוק הודיעה אמש (רביעי) כי הסירה מהרשת כ-80 דפים, 13 קבוצות ו-141 חשבונות שגרמו לדיסאינפורמציה באירועים פוליטיים ברחבי העולם, כולל ארגון הטרור חמאס, קבוצות מדינה סיניות וחשבונות המנוהלים על ידי קבוצות נגד חיסונים שהשתמשו בטקטיקות מתפתחות כדי לתקוף רופאים באירופה.
החברה מאחורי הרשת החברתית הפופולארית, ששינתה לאחרונה את שם התאגיד למטא, החלה לפתח אסטרטגיות להילחם בקמפיינים של דיסאינפורמציה לאחר שהאקרים רוסים ניצלו את השירות שלה במהלך הבחירות ב-2016 כדי להשפיע על התוצאות. מאז, עסקה החברה במאות הסרות בהן היו מעורבים ארגונים פוליטיים מפוקפקים, חברות שיווק, ממשלות וקבוצות מונעות רווח. רוסיה, אמרה החברה בדו"ח בשנה שעברה, היא עדיין השחקנית הגדולה ביותר בדיסאינפורמציה זרה, כאשר סין גם נחקרה.
ברצועת עזה, ניהל חמאס, ארגון הטרור שהוא גם המנהיג הפוליטי בשטח - מבצע דיסאינפורמציה שנועד לייצר תמיכה בחמאס וביקורת על ישראל ועל יריביה הפוליטיים של חמאס. חשבונות המתחזות לארגוני חדשות מקומיים ונשים צעירות המתגוררות בגדה המערבית הושבתו על ידי פייסבוק בסתיו הקרוב, אמרה החברה.
 
החברה הסירה בעבר פעולות דיסאינפורמציה הקשורות לקבוצות פוליטיות אחרות בשטחים השנויים במחלוקת של ישראל, והראתה עד כמה חברתית. בנוסף, החברה אמרה שהיא מנסה להקדים את הטקטיקות המתפתחות של קבוצות יריבות, והצביעה על דוגמאות של פעולות אכיפה האחרונות באירופה ובווייטנאם כדוגמאות לטקטיקות אלו.
פייסבוק מסרה כי קמפיינים מתואמים שכאלה, הידועים כבריגדה, הם תחום חדש שהחברה מתחילה לשלוט בו. בנוסף, היא אמרה שהיא החלה במשטרה מסוגים אחרים של קמפיינים להטרדה, כולל קמפיינים לדיווח על פוסטים של אנשים כמפרים את הכללים כדי להוריד אותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה